Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

RGB fläktar lyser inte hjälp snälla.

Har asus prime z370-a och corsair LL120. Har corsair crystal 460x och bytte SP fläktarna där framme. Men nu tror jag att det visar sig att mitt moderkort inte har stöd för rgb. Men jag menar jag har köpt 3 fläktar för att kunna få cool rgb. Vad kan jag göra? Någon som vet om jag har fel eller om det finns något annat att göra. LL har många fler olika RGB settings än SP så jag är tacksam för hjälp!

MvH Wrk

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att du behöver commander pro https://www.inet.se/produkt/6902363/corsair-commander-pro

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Har asus prime z370-a och corsair LL120. Har corsair crystal 460x och bytte SP fläktarna där framme. Men nu tror jag att det visar sig att mitt moderkort inte har stöd för rgb. Men jag menar jag har köpt 3 fläktar för att kunna få cool rgb. Vad kan jag göra? Någon som vet om jag har fel eller om det finns något annat att göra. LL har många fler olika RGB settings än SP så jag är tacksam för hjälp!

MvH Wrk

SP och LL kör inte samma controller så se till att koppla in rätt kontroller om du inte redan gjort detta.
Har du ingen kontroller så är det en Commander Pro som gäller.

Mvh

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Har asus prime z370-a och corsair LL120. Har corsair crystal 460x och bytte SP fläktarna där framme. Men nu tror jag att det visar sig att mitt moderkort inte har stöd för rgb. Men jag menar jag har köpt 3 fläktar för att kunna få cool rgb. Vad kan jag göra? Någon som vet om jag har fel eller om det finns något annat att göra. LL har många fler olika RGB settings än SP så jag är tacksam för hjälp!

MvH Wrk

Du behöver väl ha en Lighting Node Pro för att kunna styra RGB på fläktarna?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Du behöver väl ha en Lighting Node Pro för att kunna styra RGB på fläktarna?

Nej det enda som det låter dig göra är att kunna styra det via mjukvara i Window's miljö.
Det gör Commander Pro också fast mer därtill.

Mvh

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Nej det enda som det låter dig göra är att kunna styra det via mjukvara i Window's miljö.
Det gör Commander Pro också fast mer därtill.

Mvh

Men jag undrar vad som är i slutet av corsair pro commander kabeln. Vad för man med? Fär man med en usb sladd (som man kopplar till moderkortet)? Är ute efter typ en corsair link kabel. Får man med en sån eller är det en av de sladdarna som sitter i på alla bilder man ser? Kommer jag att kunna koppla min corsair commander pro till mitt moderkort med en sån här usb kontakt med 4 pins eller något sådant?
Vad gör commamde pro mer än lightning node pro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Men jag undrar vad som är i slutet av corsair pro commander kabeln. Vad för man med? Fär man med en usb sladd (som man kopplar till moderkortet)? Är ute efter typ en corsair link kabel. Får man med en sån eller är det en av de sladdarna som sitter i på alla bilder man ser? Kommer jag att kunna koppla min corsair commander pro till mitt moderkort med en sån här usb kontakt med 4 pins eller något sådant?
Vad gör commamde pro mer än lightning node pro?

Skickades från m.sweclockers.com

Här har du vad som medföljer en Commander Pro. Som sagt, det kopplas in i moderkortet och så kopplas denna in i Commandern så du kan styra via Corsair Link.

Mvh

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Här har du vad som medföljer en Commander Pro. Som sagt, det kopplas in i moderkortet och så kopplas denna in i Commandern så du kan styra via Corsair Link.

Mvh

Tack men vad är gör den bättre än lightning node pro?

Skickades från m.sweclockers.com