Permalänk
Medlem

Sony Xperia L1 vs XA

Hej, min Galaxy S6 har dött och jag behöver nu fixa en lur som går för 1000 lappen.
Men då väger jag mellan L1 och XA från Sony Xperia serien. Båda har sina små saker som är bättre än den andra och vice versa.
Så jag är förvirrad över vem av dem jag borde välja. Det är därför jag vänder mig till mina vänner här.

Det jag skall använda telefonen till är att surfa, och videochatta på Facebook Messenger och Skype.
Jag lyssnar även på musik men det är absolut LÅNGT ifrån så viktigt som funktionen för mig med videochatten.

Så mina vänner, vilken skulle ni ha valt om ni satt i min båt?

https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenS...

Ha det gott.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat XA men L1 bara måste vara den mest prisvärda mobilen man kan köpa för under 1.000kr i Sverige.
Kan omöjligt se en telefon under 1.000kr prestera bättre och kännas bättre kvalitetsmässigt än L1.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma val och tog L1. Surfa, facebook och skype funkar bra.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt Sony Xperia L1 från Telia för 995kr med kontantkort, den är både stor och tung men jag kommer ofta använda den monterad som GPS navigator i bilen och som hemtelefon och då passar den nog bra för mig.

Gsmarena har testat båda och jämför dessa mobiltelefoner https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7950&idPhone2=...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Jag har beställt Sony Xperia L1 från Telia för 995kr med kontantkort, den är både stor och tung men jag kommer ofta använda den monterad som GPS navigator i bilen och som hemtelefon och då passar den nog bra för mig.

Gsmarena har testat båda och jämför dessa mobiltelefoner https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7950&idPhone2=...

I deras kameratest så äger XA ut L1 totalt. Men då är det bak-kameran de har testat och inte frontkameran, hade varit kul att se frontkamerorna jämföras då det är de jag kommer använda.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@Lifooz: Om man ska lita på Gsmarena omdöme så har Sony Xperia XA bättre selfie kamera.

Sony Xperia XA: "The selfie camera produces fairly sharp images with low noise and good colors."

Sony Xperia L1: "We also tested out the 5MP front-facing camera. Photos came out with nice colors, but mediocre detail and very high levels of noise. The selfie camera is no good at all in low-light conditions and the photos we tried to take came out way too soft."

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

@Lifooz: Om man ska lita på Gsmarena omdöme så har Sony Xperia XA bättre selfie kamera.

Sony Xperia XA: "The selfie camera produces fairly sharp images with low noise and good colors."

Sony Xperia L1: "We also tested out the 5MP front-facing camera. Photos came out with nice colors, but mediocre detail and very high levels of noise. The selfie camera is no good at all in low-light conditions and the photos we tried to take came out way too soft."

Oh, tack min vän, men då får det bli en XA för mig, för den har kvalitéten där jag vill och behöver ha den.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag kan nu meddela att jag igår var inne till Mediamarkt i Örebro och köpte en ZTE Blade V770 för 990:- med kontantkort och jag är jättenöjd.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!