Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Metallicgear är Phanteks nya varumärke med fokus på datorlådor i lägre prisklasser

Permalänk
Melding Plague

Metallicgear är Phanteks nya varumärke med fokus på datorlådor i lägre prisklasser

Phanteks tar tillfället i akt att visa upp nya undermärket Metallicgear med en ny chassiserie, där fokus hamnar i enkla men högkvalitativa lådor till en prismedveten kostnad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Neo Micro ser jag fram mot, det kan bli ett köp från min sida!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Det namnet är en munfull, att de inte kunde lägga in ett mellanslag eller - i det.

Permalänk
Medlem

Tänkte direkt på MetallicAcid när jag läste namnet och tänkte det var någon collab.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de håller högre kvalitet än vad eclipse serien eller är betydligt billigare. Jag köpte ett p300 till flickvännen i julklapp och byggkvaliteten tycker jag mer påminner om chassin i tre till fyrahundrakronorsklassen än något annat. Kände mig nästan lurad av hypen som jag ställer mig helt oförstående till. Dom kommer inte i närheten av fractal designs define chassin som ofta finns på diverse reor och då i samma prisklass som phantecs ecplise seriens olika modeller.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag hoppas de håller högre kvalitet än vad eclipse serien eller är betydligt billigare. Jag köpte ett p300 till flickvännen i julklapp och byggkvaliteten tycker jag mer påminner om chassin i tre till fyrahundrakronorsklassen än något annat. Kände mig nästan lurad av hypen som jag ställer mig helt oförstående till. Dom kommer inte i närheten av fractal designs define chassin som ofta finns på diverse reor och då i samma prisklass som phantecs ecplise seriens olika modeller.

Säkert? Har visserligen aldrig sett eller provat på P300 men vet att P400 är ett riktigt bra chassi för pengarna. Vad är det med P300 som inte känns bra? Den är ju trots allt gjord av Aluminium vilket många i den prisklassen inte är. (Bortsett från diverse reor)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ochatach:

Tänkte direkt på MetallicAcid när jag läste namnet och tänkte det var någon collab.

I wished that it was a collab. That would have been nice.

I spoke with Boon from Phanteks (Lead designer on all of the their products) and he mentioned that the group which came up with this series really enjoy my modding, and the work that I have done on their cases. He said that it is possible that the name for the MetallicGear series was inspired by my forum tag

Permalänk

Phantek har redan ett av de bästa under 800kr chassina att erbjuda, mest stilrena och mest prylar för pengen i sina chassin idag. Ser att de kommer fortsätta slå upp emot Corsair, NZXT och andra chassitillverkare som håller kronan idag inom den kommande tiden

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

Smakfullt minimalistisk design. Synd bara att alla envisas med glas på sidan och nästan helt stängd framsida nuförtiden
Aluminium på sidan och snygg mesh i fronten hade ju varit drömmen...

Värt att nämna är ju att detta verkar vara en videareutveckling och "väst-lansering" av Phanteks PRIMO brand med chassin som funnits i kina sedan 2015/2016. Inte heelt nyutveckade med andra ord.
http://www.i-primo.com/index.php?c=product&id=29
http://www.i-primo.com/uploads/2017/07/141107282009.jpg

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless