Nu är du ju bara löjlig. Har du kollat videos från Battle(non)sense än eller predikar du fortfarande din egna övertygan och försöker förlöjliga andra så gott du kan? Du får ju förstås tro vad du vill, precis som vi får tro vad vi vill. Men hans tester är riktigt bra och ger faktiska siffror man kan kolla på.
Spelet är i allra högsta grad kapabelt till att driva runt 6v6 utan fordon förövrigt. Så det tror jag inte du behöver oroa dig över. Problemet är att ytterst få som lirar Battlefield är egentligen intresserade av sånt dock, utan vi vill köra 32v32 MED fordon. Då blir det lite knepigare både på en teknisk nivå (sen om du likställer detta med grafik kan jag inte hjälpa dig tyvärr) och på en rent logistisk nivå, plus att DICE måste utveckla banor tänkta att fungera för Esport ovanpå detta.
Du tror inte att det ens kanske ens är här felet ligger? Utan spelet har enbart en trasig nätkod? Jag tror med allra största sannolikhet är det inte nätkoden som är felet faktiskt. Men CS:GO spelare utan någon som helst bakgrund inom spelutveckling t.ex utan deras tekniska kunskap tar slut efter "1024x768 stretched @ 600FPS ---> Profit" tycker och tror nog säkert att det är den enda utmaningen...
För att hitta 32 likasinnade spelare, öva ofta och länge är ju busenkelt, eller hur? Sen lön åt dessa 32 spelare är ju typ 800 000 i månaden om vi räknar med en lön på 25 000. Det drar man ju fram ur röven utan problem! Alla företag betalar gladeligen säkert så mycket pengar till massvis med lag runtom i världen! Speciellt i Battlefield som aldrig direkt haft någon Esport scen på samma nivå som CS haft till att börja med. Pffft, busenkelt ju, alla vill ju lira det som en Esport! Det är ju det enda som betyder något!
Sen har vi saker som att en bana i CS:GO är helt statisk. Ingen som lirar Battlefield nu vill ha en bana där en granat som detonerar på marken lämnar en fin liten svart textur som indikerar att marken blev lite...bränd...Man vill att det ska bli ett hål i marken! Det är 2018 nu! Eller att dörren bredvid en granat ska flyga i bitar, återigen, det är 2018! Men det kommer ju verkligen inte göra det extremt svårt att balansera en bana för Esport i battlefield utan att gå tillbaka 10+ år i tiden och ta bort förstörelse alla vill ha i spelen. Verkligen inte. Utan det är ju bara nätkoden som är det enda hindret för att Battlefield ska bli en Esport minsann!
Så, ska ta och tagga ner på den uppenbara sarkasmen lite....Siffrorna i hans tester talar sitt tydliga språk om du bemödar dig att kolla dem som sagt, han vet vad han snackar om om vi säger så. Tar ju det över vad några professionella CS:GO spelare "känner" eller "tycker" alla dagar i veckan, men tvingar inte dig förstås. Föredrar fakta som man kan ta ställning till bara personligen, och den säger att nätkoden i BF1 är riktigt bra oavsett vad andra tycker och känner.
Sen kanske det finns problem med hitreg i vissa spel och mindre i andra, det kanske inte är kopplat till fördröjningen t.ex. Men återigen tar jag inte någons känslor innan det är extremt uppenbart eller finns tydlig data som Battle(non)sense kör med som kan bevisa det. Jag är bara en person, men har verkligen inga problem med hitreg i BF1 t.ex. Jag säger det, är en rätt bra spelare, så det måste ju vara sant nu med din logik. Jag minns hur BF4 var när det var som värst. BF1 är inte så, inte ens nära. Har som sagt aldrig råkat ut för något jag tyckt vart "konstigt" i BF1 faktiskt. Men har inte de 600h jag lagt i BF4 i BF1 iofs. Så utesluter inget.
Sen finns klara skillnader som jag tror får en CS:GO spelare att tycka Battlefield känns konstigt också, men man blandar säkert ihop det med dålig nätkod eller något annat på vägen för det kan ju inte vara så att de kanske suger på Battlefield med sina 400dpi. Sen har vi sånt som att banorna är extremt stora, det finns massvis med vinklar du kan bli skjuten från och hålla koll på, något som tar rätt lång tid. Blir lätt missförstånd när man blir dödad eller ska döda då. Medan i CS:GO är det väl i snitt kanske...2-3 vinklar att kolla i söten? CS:GO kör också med hitscan framför faktiskt restid på skotten. Allt detta är sånt som kommer göra att det kommer kännas ordentligt annorlunda att spela Battlefield jämfört med CS:GO.
Så...om vi ska gå tillbaka till grundfrågan igen. Är du alltså helt säker på att nätkoden i Battlefield är det ENDA hindret till att det inte finns någon populär Esport kring det?