EA visar speltrailrar för Battlefield V på E3 – får battle royale-läge

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Jämnförde du precis Rust, ett spel som ser ut att komma direkt från 2008 med Battlefield 4/1?

Om du faktiskt kollat in YouTube kanalen Battle(non)sense som redan är nämnt, då kan du se svart på vitt att Battlefield 1 har den bästa netcoden på marknaden av alla moderna FPS spel

Det är inte fören nu senaste veckorna av patcher från EPIC Games till Fortnite som BF1 blev av med kronan i förmån för just Fortnite.

Vi är spelare precis som dig, skillnaden här är att du verkar inkörd på att klampa ner på Battlefield som en spelserie med tekniska problem som helt enkelt inte existerar längre.

Killen tror att Grafik påverkar nätkod. omegaLUL. När inbitna fans först använter argument som "många spelare, förstörelse" för att bli knäckta och sedan helt plötsligt börja snacka grafik. Älskar det.

Bästa nätkoden. Klarar inte av E-Sports, känns helt opålitlig. Även professionella CSGO spelare som provar BF tycker samma sak. Spelet är opålitligt. Precis som Fortnite, där du kan pumpa en kille point blank, få en hitmarker och göra 0 skada.

Nej du är inte >bara< en spelare. Du sitter säkert och köttar varenda battlefield spel och när någon säger något som du inte håller med om, då du är galet inbiten, så blir du helt till dig.

Problemen existerar fortfarande. Finns många fysik buggar med fordon, vault buggar, förstörelse buggar, hitreg problem där du dör bakom hörn osv.

Skapligt galet att ett spel med BÄST nätkod inte har någon som helst Esports, trots att det finns spellägen för sådant.

Permalänk
Medlem

Games plays best on Xböx Öne, HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHA.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Killen tror att Grafik påverkar nätkod. omegaLUL. När inbitna fans först använter argument som "många spelare, förstörelse" för att bli knäckta och sedan helt plötsligt börja snacka grafik. Älskar det.

Bästa nätkoden. Klarar inte av E-Sports, känns helt opålitlig. Även professionella CSGO spelare som provar BF tycker samma sak. Spelet är opålitligt. Precis som Fortnite, där du kan pumpa en kille point blank, få en hitmarker och göra 0 skada.

Nej du är inte >bara< en spelare. Du sitter säkert och köttar varenda battlefield spel och när någon säger något som du inte håller med om, då du är galet inbiten, så blir du helt till dig.

Problemen existerar fortfarande. Finns många fysik buggar med fordon, vault buggar, förstörelse buggar, hitreg problem där du dör bakom hörn osv.

Skapligt galet att ett spel med BÄST nätkod inte har någon som helst Esports, trots att det finns spellägen för sådant.

Nu är du ju bara löjlig. Har du kollat videos från Battle(non)sense än eller predikar du fortfarande din egna övertygan och försöker förlöjliga andra så gott du kan? Du får ju förstås tro vad du vill, precis som vi får tro vad vi vill. Men hans tester är riktigt bra och ger faktiska siffror man kan kolla på.

Spelet är i allra högsta grad kapabelt till att driva runt 6v6 utan fordon förövrigt. Så det tror jag inte du behöver oroa dig över. Problemet är att ytterst få som lirar Battlefield är egentligen intresserade av sånt dock, utan vi vill köra 32v32 MED fordon. Då blir det lite knepigare både på en teknisk nivå (sen om du likställer detta med grafik kan jag inte hjälpa dig tyvärr) och på en rent logistisk nivå, plus att DICE måste utveckla banor tänkta att fungera för Esport ovanpå detta.

Du tror inte att det ens kanske ens är här felet ligger? Utan spelet har enbart en trasig nätkod? Jag tror med allra största sannolikhet är det inte nätkoden som är felet faktiskt. Men CS:GO spelare utan någon som helst bakgrund inom spelutveckling t.ex utan deras tekniska kunskap tar slut efter "1024x768 stretched @ 600FPS ---> Profit" tycker och tror nog säkert att det är den enda utmaningen...

För att hitta 32 likasinnade spelare, öva ofta och länge är ju busenkelt, eller hur? Sen lön åt dessa 32 spelare är ju typ 800 000 i månaden om vi räknar med en lön på 25 000. Det drar man ju fram ur röven utan problem! Alla företag betalar gladeligen säkert så mycket pengar till massvis med lag runtom i världen! Speciellt i Battlefield som aldrig direkt haft någon Esport scen på samma nivå som CS haft till att börja med. Pffft, busenkelt ju, alla vill ju lira det som en Esport! Det är ju det enda som betyder något!

Sen har vi saker som att en bana i CS:GO är helt statisk. Ingen som lirar Battlefield nu vill ha en bana där en granat som detonerar på marken lämnar en fin liten svart textur som indikerar att marken blev lite...bränd...Man vill att det ska bli ett hål i marken! Det är 2018 nu! Eller att dörren bredvid en granat ska flyga i bitar, återigen, det är 2018! Men det kommer ju verkligen inte göra det extremt svårt att balansera en bana för Esport i battlefield utan att gå tillbaka 10+ år i tiden och ta bort förstörelse alla vill ha i spelen. Verkligen inte. Utan det är ju bara nätkoden som är det enda hindret för att Battlefield ska bli en Esport minsann!

Så, ska ta och tagga ner på den uppenbara sarkasmen lite....Siffrorna i hans tester talar sitt tydliga språk om du bemödar dig att kolla dem som sagt, han vet vad han snackar om om vi säger så. Tar ju det över vad några professionella CS:GO spelare "känner" eller "tycker" alla dagar i veckan, men tvingar inte dig förstås. Föredrar fakta som man kan ta ställning till bara personligen, och den säger att nätkoden i BF1 är riktigt bra oavsett vad andra tycker och känner.

Sen kanske det finns problem med hitreg i vissa spel och mindre i andra, det kanske inte är kopplat till fördröjningen t.ex. Men återigen tar jag inte någons känslor innan det är extremt uppenbart eller finns tydlig data som Battle(non)sense kör med som kan bevisa det. Jag är bara en person, men har verkligen inga problem med hitreg i BF1 t.ex. Jag säger det, är en rätt bra spelare, så det måste ju vara sant nu med din logik. Jag minns hur BF4 var när det var som värst. BF1 är inte så, inte ens nära. Har som sagt aldrig råkat ut för något jag tyckt vart "konstigt" i BF1 faktiskt. Men har inte de 600h jag lagt i BF4 i BF1 iofs. Så utesluter inget.

Sen finns klara skillnader som jag tror får en CS:GO spelare att tycka Battlefield känns konstigt också som gör att jag har svårt att ta dem seriöst, men man blandar säkert ihop det med dålig nätkod eller något annat på vägen för det kan ju inte vara så att de kanske suger på Battlefield med sina 400dpi och massivt mycket mer tid i CS framför BF. Sen har vi sånt som att banorna är extremt stora också, det finns massvis med vinklar du kan bli skjuten från och hålla koll på, något som tar rätt lång tid. Blir lätt missförstånd när man blir dödad eller ska döda då. Medan i CS:GO är det väl i snitt kanske...2-3 vinklar att kolla i söten? CS:GO kör också med hitscan framför faktiskt restid på skotten. Allt detta är sånt som kommer göra att det kommer kännas ordentligt annorlunda att spela Battlefield jämfört med CS:GO.

Så...om vi ska gå tillbaka till grundfrågan igen. Är du alltså helt säker på att nätkoden i Battlefield är det ENDA hindret till att det inte finns någon populär Esport kring det? Jag förnekar inte att det kan vara en faktor, även om tester tyder på motsatsen. Men jag tror att annat är bra mycket större hinder än lite nätkod och buggar.

Fixade lite typos
Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Nu är du ju bara löjlig. Har du kollat videos från Battle(non)sense än eller predikar du fortfarande din egna övertygan och försöker förlöjliga andra så gott du kan? Du får ju förstås tro vad du vill, precis som vi får tro vad vi vill. Men hans tester är riktigt bra och ger faktiska siffror man kan kolla på.

Spelet är i allra högsta grad kapabelt till att driva runt 6v6 utan fordon förövrigt. Så det tror jag inte du behöver oroa dig över. Problemet är att ytterst få som lirar Battlefield är egentligen intresserade av sånt dock, utan vi vill köra 32v32 MED fordon. Då blir det lite knepigare både på en teknisk nivå (sen om du likställer detta med grafik kan jag inte hjälpa dig tyvärr) och på en rent logistisk nivå, plus att DICE måste utveckla banor tänkta att fungera för Esport ovanpå detta.

Du tror inte att det ens kanske ens är här felet ligger? Utan spelet har enbart en trasig nätkod? Jag tror med allra största sannolikhet är det inte nätkoden som är felet faktiskt. Men CS:GO spelare utan någon som helst bakgrund inom spelutveckling t.ex utan deras tekniska kunskap tar slut efter "1024x768 stretched @ 600FPS ---> Profit" tycker och tror nog säkert att det är den enda utmaningen...

För att hitta 32 likasinnade spelare, öva ofta och länge är ju busenkelt, eller hur? Sen lön åt dessa 32 spelare är ju typ 800 000 i månaden om vi räknar med en lön på 25 000. Det drar man ju fram ur röven utan problem! Alla företag betalar gladeligen säkert så mycket pengar till massvis med lag runtom i världen! Speciellt i Battlefield som aldrig direkt haft någon Esport scen på samma nivå som CS haft till att börja med. Pffft, busenkelt ju, alla vill ju lira det som en Esport! Det är ju det enda som betyder något!

Sen har vi saker som att en bana i CS:GO är helt statisk. Ingen som lirar Battlefield nu vill ha en bana där en granat som detonerar på marken lämnar en fin liten svart textur som indikerar att marken blev lite...bränd...Man vill att det ska bli ett hål i marken! Det är 2018 nu! Eller att dörren bredvid en granat ska flyga i bitar, återigen, det är 2018! Men det kommer ju verkligen inte göra det extremt svårt att balansera en bana för Esport i battlefield utan att gå tillbaka 10+ år i tiden och ta bort förstörelse alla vill ha i spelen. Verkligen inte. Utan det är ju bara nätkoden som är det enda hindret för att Battlefield ska bli en Esport minsann!

Så, ska ta och tagga ner på den uppenbara sarkasmen lite....Siffrorna i hans tester talar sitt tydliga språk om du bemödar dig att kolla dem som sagt, han vet vad han snackar om om vi säger så. Tar ju det över vad några professionella CS:GO spelare "känner" eller "tycker" alla dagar i veckan, men tvingar inte dig förstås. Föredrar fakta som man kan ta ställning till bara personligen, och den säger att nätkoden i BF1 är riktigt bra oavsett vad andra tycker och känner.

Sen kanske det finns problem med hitreg i vissa spel och mindre i andra, det kanske inte är kopplat till fördröjningen t.ex. Men återigen tar jag inte någons känslor innan det är extremt uppenbart eller finns tydlig data som Battle(non)sense kör med som kan bevisa det. Jag är bara en person, men har verkligen inga problem med hitreg i BF1 t.ex. Jag säger det, är en rätt bra spelare, så det måste ju vara sant nu med din logik. Jag minns hur BF4 var när det var som värst. BF1 är inte så, inte ens nära. Har som sagt aldrig råkat ut för något jag tyckt vart "konstigt" i BF1 faktiskt. Men har inte de 600h jag lagt i BF4 i BF1 iofs. Så utesluter inget.

Sen finns klara skillnader som jag tror får en CS:GO spelare att tycka Battlefield känns konstigt också, men man blandar säkert ihop det med dålig nätkod eller något annat på vägen för det kan ju inte vara så att de kanske suger på Battlefield med sina 400dpi. Sen har vi sånt som att banorna är extremt stora, det finns massvis med vinklar du kan bli skjuten från och hålla koll på, något som tar rätt lång tid. Blir lätt missförstånd när man blir dödad eller ska döda då. Medan i CS:GO är det väl i snitt kanske...2-3 vinklar att kolla i söten? CS:GO kör också med hitscan framför faktiskt restid på skotten. Allt detta är sånt som kommer göra att det kommer kännas ordentligt annorlunda att spela Battlefield jämfört med CS:GO.

Så...om vi ska gå tillbaka till grundfrågan igen. Är du alltså helt säker på att nätkoden i Battlefield är det ENDA hindret till att det inte finns någon populär Esport kring det?

Du behöver inte skriva en oändligt lång wall of text.

Hans tester är bra, kanske, men är de utförda på en server där det pågår saker med 63 andra spelare eller är det bara han och en till klient på en tom server? Hitreg, nätkod beter sig helt annorlunda när det sker saker. Vilket är varför det blir opålitligt när 60 stycker skjuter samtidigt, servern vet inte riktigt vad som pågår och får då gissa en hel del ang vem och vad som träffat. Glöm inte bort att varenda skott tydligen är halvt simulerat i Battlefield, då det inte är hitscan (eller det är vad alla säger), vilket även bidrar till problemen.

En riktig granat orsakar inga kratrar i någon mark. En miniskul liten grop i sand kanske.

Gillar hur du snackar löner i esport.
Och att det MÅSTE vara 32 spelare.. Du kan ha esport i Battlefield med lag på 6 stycken, det finns gamemodes som passar 12 spelare.
Men dock är ju alla banor designade (dåligt designade) för 64 spelare och de klämmer in alla andra gamemodes på dessa banor, vilket inte riktigt fungerar. Precis som i BF4 där man hade Rush på conquest banor, fungerade inte bra, heller inte TDM. Liksom ingen som helst design gällande andra gamemodes.

Och man måste inte tjäna 25k bara för att man är med i ett lag. Finns galet många League spelare som är med i tournaments och dylikt som bara tjänar runt $700/mån. Och då är de i teams av 5.

Glöm inte bort att många teams har en manager som endast betalar mat och boende. Dvs inga löner.

Permalänk
Testpilot

***bort/mod***

§1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

1 Du behöver inte skriva en oändligt lång wall of text.

2 Hans tester är bra, kanske, men är de utförda på en server där det pågår saker med 63 andra spelare eller är det bara han och en till klient på en tom server? Hitreg, nätkod beter sig helt annorlunda när det sker saker. Vilket är varför det blir opålitligt när 60 stycker skjuter samtidigt, servern vet inte riktigt vad som pågår och får då gissa en hel del ang vem och vad som träffat. Glöm inte bort att varenda skott tydligen är halvt simulerat i Battlefield, då det inte är hitscan (eller det är vad alla säger), vilket även bidrar till problemen.

3 En riktig granat orsakar inga kratrar i någon mark. En miniskul liten grop i sand kanske.

4 Gillar hur du snackar löner i esport.
Och att det MÅSTE vara 32 spelare.. Du kan ha esport i Battlefield med lag på 6 stycken, det finns gamemodes som passar 12 spelare.
Men dock är ju alla banor designade (dåligt designade) för 64 spelare och de klämmer in alla andra gamemodes på dessa banor, vilket inte riktigt fungerar. Precis som i BF4 där man hade Rush på conquest banor, fungerade inte bra, heller inte TDM. Liksom ingen som helst design gällande andra gamemodes.

5 Och man måste inte tjäna 25k bara för att man är med i ett lag. Finns galet många League spelare som är med i tournaments och dylikt som bara tjänar runt $700/mån. Och då är de i teams av 5.

Glöm inte bort att många teams har en manager som endast betalar mat och boende. Dvs inga löner.

1: Skriver ofta utförliga svar. Sen om du ser det som än oändlig wall of text får det stå för dig :P. Detta blir kortare...hoppas jag. Ska försöka. Ska bara svara på dina svar xD. Vet att jag tenderar att skriva för mycket...sorry

2.1: Testerna utförs med fulla servrar, inte tomma AFAIK. Det som är hela grejen, man vill veta hur det ser ut under normal gameplay. Inte något specialfall (tom server). Som han nämner i videon @Yatagarasu länkar till gjorde han t.om om tester i Fortnite flera ggr pga han inte trodde sina ögon. Olika tid på dygnet t.om. för att få olika serverbelastning osv.

2.2: Fördröjningen kanske beter sig annorlunda från hitreg, ingen aning. Du påstår det men ser ingen anledning till att det egentligen skulle vara så även om jag var inne på samma sak. Utesluter inget men det vet ju bara de som jobbar och kodar sakerna. Och skotten är simulerade som du nämner, och jag nämnde det i mitt förra inlägg också som en skillnad att tänka på. Det är t.ex. såna tekniska skillnader som gör hela spelet mer komplext och de måste tas i åtanke, Yatagarasu snackade om skillnader mellan Rust och BF1 och det var garanterat sånt här han syftade på. Du valde dock att förlöjliga honom och påstå att han bara snackade om grafik istället...

3: Denna grop jag snackar om :P. Överdrev kanske lite, men vad vet jag. Men all deformation som sker på banan ökar komplexiteten när det gäller balans något alldeles enormt, det som är min poäng iaf. Du kan ju själv tänka dig dynamiken på Dust 2 om väggar kring bombplatserna gick att rasera...Eller bara lådorna kring platserna.

4: Nej, det måste inte vara 32. Men det är en extrem minoritet i Battlefield som spelar på annat än servrar med 64 spelare...så varför ska man då lägga tid på Esport som handlar om 6v6 då? Det som är min poäng. För att köra 32v32 som de flesta säkert hade vart mer intresserade av, är extremt svårt att få till på ett bra sätt och samtidigt få många lag som vill/kan delta. Och jag tar upp lön för att om det ska bli Esport på riktigt måste folk kunna leva på det. Därav 'Professionella-spelare'. Då krävs en lön för att det ska fungera i praktiken, precis som för vilken hockeyspelare eller fotbollsspelare som helst. Så Battlefield sitter i en jobbig sits där. Öka intresset för 6v6 eller färre blir inte enkelt helt enkelt för ingen spelar det så i vanliga fall.

4.1:Kan inte annat än instämma kring banorna dock. Det är ett problem många gånger. Dock kör jag enbart Conquest personligen, något alla banor i grunden är designade för. Så kan i slutändan inte bry mig mindren. Men det jag menar, DICE måste alltså göra helt nya banor från grunden för Esport, vilket säkert känns "sådär" när intresset är rätt svalt kring sån Esport som fungerar. Dvs mindre lag mot varandra.

5: Kanske är så. Men för att Esport ska fungera på riktigt utgick jag från att lön krävdes. Kan inget om Esport typ

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

***bort/mod***

Skrivet av Zemlan:

1: Skriver ofta utförliga svar. Sen om du ser det som än oändlig wall of text får det stå för dig :P. Detta blir kortare...hoppas jag. Ska försöka. Ska bara svara på dina svar xD. Vet att jag tenderar att skriva för mycket...sorry

2.1: Testerna utförs med fulla servrar, inte tomma AFAIK. Det som är hela grejen, man vill veta hur det ser ut under normal gameplay. Inte något specialfall (tom server). Som han nämner i videon @Yatagarasu länkar till gjorde han t.om om tester i Fortnite flera ggr pga han inte trodde sina ögon. Olika tid på dygnet t.om. för att få olika serverbelastning osv.

2.2: Fördröjningen kanske beter sig annorlunda från hitreg, ingen aning. Du påstår det men ser ingen anledning till att det egentligen skulle vara så även om jag var inne på samma sak. Utesluter inget men det vet ju bara de som jobbar och kodar sakerna. Och skotten är simulerade som du nämner, och jag nämnde det i mitt förra inlägg också som en skillnad att tänka på. Det är t.ex. såna tekniska skillnader som gör hela spelet mer komplext och de måste tas i åtanke, Yatagarasu snackade om skillnader mellan Rust och BF1 och det var garanterat sånt här han syftade på. Du valde dock att förlöjliga honom och påstå att han bara snackade om grafik istället...

3: Denna grop jag snackar om :P. Överdrev kanske lite, men vad vet jag. Men all deformation som sker på banan ökar komplexiteten när det gäller balans något alldeles enormt, det som är min poäng iaf. Du kan ju själv tänka dig dynamiken på Dust 2 om väggar kring bombplatserna gick att rasera...Eller bara lådorna kring platserna.

4: Nej, det måste inte vara 32. Men det är en extrem minoritet i Battlefield som spelar på annat än servrar med 64 spelare...så varför ska man då lägga tid på Esport som handlar om 6v6 då? Det som är min poäng. För att köra 32v32 som de flesta säkert hade vart mer intresserade av, är extremt svårt att få till på ett bra sätt och samtidigt få många lag som vill/kan delta. Och jag tar upp lön för att om det ska bli Esport på riktigt måste folk kunna leva på det. Därav 'Professionella-spelare'. Då krävs en lön för att det ska fungera i praktiken, precis som för vilken hockeyspelare eller fotbollsspelare som helst. Så Battlefield sitter i en jobbig sits där. Öka intresset för 6v6 eller färre blir inte enkelt helt enkelt för ingen spelar det så i vanliga fall.

4.1:Kan inte annat än instämma kring banorna dock. Det är ett problem många gånger. Dock kör jag enbart Conquest personligen, något alla banor i grunden är designade för. Så kan i slutändan inte bry mig mindren. Men det jag menar, DICE måste alltså göra helt nya banor från grunden för Esport, vilket säkert känns "sådär" när intresset är rätt svalt kring sån Esport som fungerar. Dvs mindre lag mot varandra.

5: Kanske är så. Men för att Esport ska fungera på riktigt utgick jag från att lön krävdes. Kan inget om Esport typ

2. Lite svårt att utföra korrekta tester om scenariot är olika hela tiden?
https://www.youtube.com/watch?v=Sa_AsRYlBOA

Killen tar 15min att komma fram till poängen.

Spelet verkar endast ha 60 tick inom en cirkel på 30m.
Och lägre utanför det, vilket förklarar varför skott ibland inte verkar göra något på distans. Vi har nog alla sett en fiende rycka till men inte tagit skada. Tick mellan 30 och 80m är 10 tick... Och 80 till 200m, 3 tick?

2.2. Om du t.ex. kommer från CSGO eller något äldre CS, Quake eller UT spel så känns BF helt klart opålitligt.

3. Deformering är ju inte direkt tungt, det är bara en ensidig terräng som ändrar skepnad.

4. För att Esports ska fungera så kan det inte vara 32v32, hur ska dessa 32 personer kommunicera? Alltså måste man göra det 5v5, 6v6 eller max 10v10. Blir även svårt för de som tittar och kommenterar över det som händer att hålla koll på allihopa, man missar mycket.

Man måste inte ha en lön för att leva, managers betalar ofta levnad och allt. Det är så det fungerar för många LoL teams

§1 /screamin-daemon, mdoerator
Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Du verkar ju såklart vara en vuxen, mogen människa, som måste kalla folk för idioter, lågintelligenta/intelligensbefriade.

Starka argument du har förövrigt. Och jag har inte "hatat" någonstans.

Och vilken fakta? Ingen har motbevisat wiki länken i "konspirations tråden"
Och ingen här har länkat till någon fakta annat än en Battlefield video där killen har en Jackfrags logotyp och antagligen varit precis som jf och levelcap affilierad med EA. Visst, ett spel kan ha bra nätkod, men nätkoden kan samtidigt vara jävligt opålitlig i "worst case scenario"

2. Lite svårt att utföra korrekta tester om scenariot är olika hela tiden?
https://www.youtube.com/watch?v=Sa_AsRYlBOA

Killen tar 15min att komma fram till poängen.

Spelet verkar endast ha 60 tick inom en cirkel på 30m.
Och lägre utanför det, vilket förklarar varför skott ibland inte verkar göra något på distans. Vi har nog alla sett en fiende rycka till men inte tagit skada. Tick mellan 30 och 80m är 10 tick... Och 80 till 200m, 3 tick?

2.2. Om du t.ex. kommer från CSGO eller något äldre CS, Quake eller UT spel så känns BF helt klart opålitligt.

3. Deformering är ju inte direkt tungt, det är bara en ensidig terräng som ändrar skepnad.

4. För att Esports ska fungera så kan det inte vara 32v32, hur ska dessa 32 personer kommunicera? Alltså måste man göra det 5v5, 6v6 eller max 10v10. Blir även svårt för de som tittar och kommenterar över det som händer att hålla koll på allihopa, man missar mycket.

Man måste inte ha en lön för att leva, managers betalar ofta levnad och allt. Det är så det fungerar för många LoL teams

Jag har aldrig i BF1 vart med om att en fiende tycker till utan att ta skada faktiskt. Men du påstår att det är vanligt förekommande så är väl så då. Lär ju knappast vara ett problem i ett 6v6 spel eftersom då är man inom "rätta" radien från varandra hela tiden typ.

Tycker faktiskt det fungerar fint, tror du överdriver innebörden av det, får det att låta som att skott missar att registreras höger och vänster när det knsppast är så.

Jag står fast vid att nätkod och hit reg osv är inte där problemet ligger, det är annat runtom. Communityn har ett lågt intresse för 6v6 utan skulle nog föredra klart större lag, komplex bandesign pga förstörelse osv. Men visst, om du inte håller med utan står fast vid att nätkod osv är det enda problemet så hindrar jag dig inte. Håller dock inte med.

Jag vet inget om hur tungt det är med terräng osv, utan antar att det helt klart påverkar i någon mån. Du gör ju antaganden här att motsatsen gäller. Vem vet.

Har sett BF3 i 32v32. Funkade rätt bra tyckte jag. Gick inte att se live dock, utan i efterhand fick de klippa ihop olika perspektiv.

En kille var ledaren som gav ordrar vart olika squads skulle röra sig tex. Så fick squad ledaren sköta mer specifika ordrar på egen hand utöver det. Alla squads hade en egen kanal de snackade i och så tror jag ledaren hoppade runt mellan dem på ngt vis. Det funkade iaf. Så oroa dig inte över kommunikation helt enkelt

Men lika bra vi kommer överens om att vi inte är överens. Jag tycker helt enkelt du överdriver vikten av nätkod, rätt säker på att intresse osv osv är större hinder och du verkar vara helt inne på att nätkod är gräslig osv i BF, och det är det största problemet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Jag har aldrig i BF1 vart med om att en fiende tycker till utan att ta skada faktiskt. Men du påstår att det är vanligt förekommande så är väl så då. Lär ju knappast vara ett problem i ett 6v6 spel eftersom då är man inom "rätta" radien från varandra hela tiden typ.

Tycker faktiskt det fungerar fint, tror du överdriver innebörden av det, får det att låta som att skott missar att registreras höger och vänster när det knsppast är så.

Jag står fast vid att nätkod och hit reg osv är inte där problemet ligger, det är annat runtom. Communityn har ett lågt intresse för 6v6 utan skulle nog föredra klart större lag, komplex bandesign pga förstörelse osv. Men visst, om du inte håller med utan står fast vid att nätkod osv är det enda problemet så hindrar jag dig inte. Håller dock inte med.

Jag vet inget om hur tungt det är med terräng osv, utan antar att det helt klart påverkar i någon mån. Du gör ju antaganden här att motsatsen gäller. Vem vet.

Har sett BF3 i 32v32. Funkade rätt bra tyckte jag. Gick inte att se live dock, utan i efterhand fick de klippa ihop olika perspektiv.

En kille var ledaren som gav ordrar vart olika squads skulle röra sig tex. Så fick squad ledaren sköta mer specifika ordrar på egen hand utöver det. Alla squads hade en egen kanal de snackade i och så tror jag ledaren hoppade runt mellan dem på ngt vis. Det funkade iaf. Så oroa dig inte över kommunikation helt enkelt

Men lika bra vi kommer överens om att vi inte är överens. Jag tycker helt enkelt du överdriver vikten av nätkod, rätt säker på att intresse osv osv är större hinder och du verkar vara helt inne på att nätkod är gräslig osv i BF, och det är det största problemet

Skickades från m.sweclockers.com

Hela spelet måste ju inte göras om för att kunna innehålla Esport också.

De kan ha ett gamemode tänkt för just esport, t.ex typiskt bomb defuse some S&D eller liknande, som i CoD och CS.

Och fortsätta ha sina halvdant planerade conquest banor som innehåller alla andra gamemodes. Alla vinner på det.