Rösta fram snyggaste RGB-bygget i Phanteks tävling

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram snyggaste RGB-bygget i Phanteks tävling

Fem medlemmar är i final i Phanteks RGB-inspirerade tävling och nu är det upp till SweClockers läsare att rösta fram bidraget som vinner ett presentkort på 5 000 kronor hos Webhallen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Det var nog några av de fulate byggena jag sett.
Det ska vara utan rgb, blir mer stilrent då.

Men rösten läggs på Laktos med tanke på att han endast använde en enda färg, till skillnad från de andra bidragen.

Permalänk
Medlem

Vill inte vara ofin men mina ögon blöder för mycket för att kunna rösta...

Permalänk
Medlem

passar faktiskt på rösta :S
tyvärr.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av tumvanten:

Det var nog några av de fulate byggena jag sett.
Det ska vara utan rgb, blir mer stilrent då.

Men rösten läggs på Laktos med tanke på att han endast använde en enda färg, till skillnad från de andra bidragen.

Nu tycker jag du är lite negativ! I en tävling där de ska använda RGB blir det lite ofrånkomligt att använda det. Brukade inte dina föräldrar säga något i stil med "om du inte har något positivt att säga, säg ingenting alls"?

Jag gillar framförallt vad zetrus har gjort för att det är lite nytänkande och det är kul att se.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tycker det är fint med lite RGB... men är det någon annan som har skitsvårt att fokusera om det finns en lampa tänd (förutom skärmen då?)

Står blir helt distraherad av om det lyser runt datorn eller ens i hallen, det går bara inte

Permalänk
Medlem

Ölkylaren var klockren. Får min röst 🍻

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

RGB-hatet genomsyrar redan ser jag Är själv inget jättefan, men kan verkligen uppskatta RGB-belysning i ett bygge när det används rätt. Titta bara på Spectrum och Spegel av @Forsberg Customs. Annars är ju den största fördelen med RGB-belysning flexibilitet – ha ett regnbågsparty när man glor på My Little Pony eller en enda valfri färg när man inte är lika pepp på vänskapens magi.

Måste ändå säga att det var ett svårt val och att jag velade mellan tre kandidater. Håller även med @Flamso (det händer inte ofta ) om att det var kul att se @zetrus tänka utanför chassit!

Flamos -> Flamso
Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

RGB-hatet genomsyrar redan ser jag Är själv inget jättefan

Nä! men du är kanske ett Fan av Phantek....den va la roolig ena då va..

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av EmilH:

Nä! men du är kanske ett Fan av Phantek....den va la roolig ena då va..

E du go eller?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Nu tycker jag du är lite negativ! I en tävling där de ska använda RGB blir det lite ofrånkomligt att använda det. Brukade inte dina föräldrar säga något i stil med "om du inte har något positivt att säga, säg ingenting alls"?

Jag gillar framförallt vad zetrus har gjort för att det är lite nytänkande och det är kul att se.

Pffff! Håller inte med alls. Negativ kritik är nödvändigt för att folk ska fatta att man kanske borde ha städat i sin burk i förväg eller bygga färdigt sin dator/loop innan man skickar in sitt bidrag. Även om tävlingen handlar om endast RGB-belysningen så blir det svårt att uppskatta dess implementering när allt annat är stökigt och halvdant. Jag tycker att flera av bidragen var extremt lata och såg bedrövliga ut. Dåligt städat, knappt halvfärdigt och alldeles för mycket rgb som därmed skapar ett distraherande ormnäste av kablar.

Min röst gick till Laktos då denne (den enda) tycks ha ansträngt sig för att snygga till bygget genom att gömma de kablar som går och hålla belysningen stilren och smakfull. Gillar också knorren på PCI-e-kablarna från grafikkortet.

zetrus får en "honorable mention" då denne tänkte lite utanför ramarna och skapat något lite kul men i slutändan var det bara ett gäng rgb-fläktar fastskruvade på väggen där inget hade gjorts för att gömma skatboet nedanför.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

E du go eller?

gõr gooo

Permalänk
Medlem

Hoppas man får säga vad man tycker, men om detta var en tävling och inte ett skämt så kan jag tänka mig en trisslott i första-pris.
Det översta bidraget hade ju vart bättre släckt, bara en massa dammråttor, usch fy.
PS. Avstod röst.

Permalänk
Medlem

Trevligt med att se olika medlemmar vara kreativa, inget som jag klarar av men roligt att se.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Poängen med RGB-dioder för min del är att man fritt kan välja vilken färg man vill ha, inte att köra regnbågsdisco, så min röst landade på Laktos.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tycker själv inte om RGB, men Birdman får ändå min röst

Permalänk
Avstängd

Dom hade varit finare om man satte eld på dom

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Föredetting

Jag förstår poängen med en tävling från tillverkarperspektiv, men kan inte låta bli att tycka att det hade varit riktigt kul om det fanns en möjlighet att rösta blankt så de faktiskt kunde inse hur liten andel entusiaster som faktiskt bryr sig.

Det är lite "vilken könssjukdom ser bäst ut" över tävlingen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Laktos fick min röst pga att han iaf hållit sig vid en färg.

Jag skulle gärna också sett ett alternativ för blankröst.

Permalänk
Medlem

Såg tävlingen och hade läst tråden innan jag klicka på den. RGB-hatarna dyker upp som vanligt.

Jag gillar inte själv RGB så röstade på hur jag helst inte vill att min dator ska se ut för det är helt logiskt det bästa bygget.
Lycka till alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tycker skrivbordet var riktigt fint (även om jag själv inte hade velat ha det så extremt). Resterande byggen höll lite för låg kvalité för att få en röst av mig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Såg tävlingen och hade läst tråden innan jag klicka på den. RGB-hatarna dyker upp som vanligt.

Jag gillar inte själv RGB så röstade på hur jag helst inte vill att min dator ska se ut för det är helt logiskt det bästa bygget.
Lycka till alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Har nog inte så mycket med RGB-hatande att göra, utan att det var ganska slarviga byggen. Kablar hit och dit samt rejäla mängder damm.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

La en röst på det cleanaste bygget, både sett ur damm och estetiskt perspektiv...

Skrivet av insane88:

Ölkylaren var klockren. Får min röst 🍻

Du menar ölvärmaren? Skulle iaf misstänka att de flesta vill ha sin öl under rumstemperatur, men visst har den stått och blivit rumstempererad så är det ju smidigt om den inte överstiger denna för mycket. Går ju dock med fläkten snabbare att komma upp i rumstemp med fläkten, minuspoäng i min bok.

Skrivet av Jonny Myran:

Har nog inte så mycket med RPG-hatande att göra, utan att det var ganska slarviga byggen. Kablar hit och dit samt rejäla mängder damm.

Även min invändning, ungefär som att släppa in MTV Cribs och ha kleenex och hudkräm framme vid sängen / datorn...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Proffsmoddare

Röstade blankt! Kalla mig gammal och bitter men enligt mig fanns det inget där som förtjänar ett presentkort på 5000:-

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Du menar ölvärmaren? Skulle iaf misstänka att de flesta vill ha sin öl under rumstemperatur, men visst har den stått och blivit rumstempererad så är det ju smidigt om den inte överstiger denna för mycket. Går ju dock med fläkten snabbare att komma upp i rumstemp med fläkten, minuspoäng i min bok.

Hahaha, du listade ut det! Jag tyckte idén var för dumt rolig för att inte göra det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Fy vilket hat det finns för RGB!
Lysdioder och datorbyggen är som gjorda för varandra. Det finns knappt något bygge där ute, utan någon form av ljusdioder, även långt innan RGB var en grej.

RGB betyder inte att man ska hypnotisera användaren med regnbågens färger. Det handlar om flexibilitet så att man inte behöver kompromissa i färgtemat som man vill bygga kring. Man vill inte bli begränsad till just en eller två färger som var vanligt innan RGB-vågen.

Man är tillräckligt gammal för att minnas tiden långt innan RGB, när folk gnällde över det begränsade färgvalet varje gång en ny produkt släpptes. "den är cool, synd bara att den kommer i röd färg som är så uttjatat just nu!" Nu klagar man över att det finns för många val, utan att du behöver betala extra för det?

Nu kommer mitt bygge, när den är färdig, att köra en färg, där jag har tänkt att växla mellan rött och vitt, för att följa färgtemat men jag valde att inte lägga fram de bilderna för att bilderna blev suddigt och orkade inte gå igenom allt förberedelser för att ta nya bilder, samt att det skulle se "tråkigt" ut i en RGB-tävling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Jag är inte heller nåt extremt fan av RGB, men det kanske beror på att jag tidigare hade ett stängt chassi. Nu kan jag tycka att det kan vara lite snyggt.
Tävlingen gick ju ut på att montera in Phanteks fläkt RGB och slingor, och bästa sättet att visa upp bygget var, enligt mig, att slå igång regnbågs-discot Fördelen med RGB är ju att det går att byta färg helt fritt, så jag kör inte regnbågs-disco idag. Är själv inte helt nöjd med kabeldragningen av RGB-fläktramarna, men de jäkla kablarna var riktigt långa och svåra att gömma undan på så pass tight med tid. Det är inget som syns med sidopanelen på, men jag får cleana upp det när jag får tid.
Må bäste man/kvinna vinna. Men röstar ni på mig blir jag riktigt glad

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Något jag kan nämna om Phanteks Digital RGB LED Starter Kit som vi vann är att det inte verkar gå att bestämma ljusstyrkan via kontrollern. Dessa produkter är riktigt ljusa, och att bara kunna välja färg, "mode", hastighet, och på/av men inte ljusstyrka känns lite dumt.
Jag har ett Z97-kort så jag kan inte synka mina grejor med MSI Mystic Light eller liknande. Om någon annan gjorde det, vet ni ifall det går att dimma RGB-grejorna då?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetruz:

Något jag kan nämna om Phanteks Digital RGB LED Starter Kit som vi vann är att det inte verkar gå att bestämma ljusstyrkan via kontrollern. Dessa produkter är riktigt ljusa, och att bara kunna välja färg, "mode", hastighet, och på/av men inte ljusstyrka känns lite dumt.
Jag har ett Z97-kort så jag kan inte synka mina grejor med MSI Mystic Light eller liknande. Om någon annan gjorde det, vet ni ifall det går att dimma RGB-grejorna då?

Jag har Z170 och kan inte heller köra mystic light etc. Tyvärr verkar det inte finnas någon "dimmer" för belysningen. Det var det första jag letade efter också.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Streamdog: Har ett asrock Z370, har ingen 5V RGB port så kan inte testa jag heller. Tur att Meshify C har ett mörkt fönster.