Äntligen reklamfri Youtube med Premium!

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen reklamfri Youtube med Premium!

Jag slog till direkt!

Tycker ni det är värt 119kr med Music också? Jag tycker det utan vidare.

Bra länk med beskrivning av tjänsten, tack till @WoG : https://youtube.googleblog.com/2018/05/introducing-youtube-pr...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna sett ett billigare alternativ utan Music.

Permalänk
Medlem

Så länge ad-blocker fungerar kommer jag nog inte att skaffa premium. Priset är ganska högt och jag behöver fler motiv än bara att det känns moraliskt rätt att betala för sig.

Tycker dock att det är väldigt bra att de infört tjänsten.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Dom bra kanalerna är redan reklamfria.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

https://i.imgur.com/gpfkOcr.png

Jag slog till direkt!

Tycker ni det är värt 119kr med Music också? Jag tycker det utan vidare.

Aaargh!

Nyheten är ju gammal!!

Hade detta kommit ut i förrgår när det släpptes hade man ju kunnat gjort ett klipp.

Youtube Red byter namn till Youtube premium, och denna tjänst inkluderar både Youtube Music och Google play music. Hade man signat innan igår så hade det kostat 9.99$/månad istället för 11.99$.

Google play music-abonnenter får automatiskt tillgång till Youtube music, vilket är klockrent.
Skillnaden på de två abonnemangen är att youtube premium även ger tillgång till reklamfria videos på alla enheter.

Jag hade LÄTT betalat 20kr till i månaden för att slippa all reklam i youtube på telefonen

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Hoppade på tåget omedelbart.
Att slippa Youtube-reklamen på alla plattformar är lätt värt 119 kr/mån.

Permalänk
Hedersmedlem

@WoG: Inte gammal för mig. Använder Youtube minst 1 timme om dagen och fick detta först idag, hittade ingen tråd och därför tyckte jag det var bra att berätta för andra och höra deras åsikter.

Hoppas du står ut med så mossiga nyheter!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Man får 3 månader gratis, det går att avbryta prenumerationen direkt efter, så man inte glömmer det i september.
Kommer klart överväga det här dock! Dom har ett family abonnemang med, 179kr/månad 6 personer.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@WoG: Inte gammal för mig. Använder Youtube minst 1 timme om dagen och fick detta först idag, hittade ingen tråd och därför tyckte jag det var bra att berätta för andra och höra deras åsikter.

Hoppas du står ut med så mossiga nyheter!

https://youtube.googleblog.com/2018/05/introducing-youtube-pr...
De kom visst den 16e. Synd att ingen sett det

Kanske ska nämna i artikeln att youtube premium är en uppgradering för de som redan har play music subscription? Det blev ju helt klart mer attraktivt att öka med 50kr/mån för att få reklamfritt jämfört med att betala 120kr endast för att slippa reklam

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Hedersmedlem

Jag verkar ha fått full funktionalitet på Play Music och hade inget betalt abonnemang där tidigare, men laddat upp hel del av mitt fysiska skivbibliotek redan. Min nya gräns är 100 000 låtar för egen uppladdning och jag har tillgång till all musik. Det står ju bara Youtube Music på erbjudandet.

Edit: Bra länk från @WoG , verkar förklara det mesta!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

det jag skriver utgår ifrån att adblock slutar funka nu när dom fixar youtube premium
förstår inte riktigt "music" kommer musik försvinna ifrån youtube nu då?

jag hade velat fått en download knapp så man kan ladda ner videos. och kanske bättre server om man laddar upp något tex.

men för 11£ månaden så är priset faktiskt väldigt högt.

jag har redan

Netflix
Hbo
Crunchyroll
spotify

och nu ska man skaffa youtube det kostar på ..
men det köper man ju endast om dom knäcker adblock

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Suttit senaste veckorna och varit lite förbannad då de helt plötslig tredubblade mängden reklam man var tvungen att genomlida för varje video, fick ju sin förklaring igår när jag fick erbjudandet.
Tänker avstå ett par månader då jag inte gillar den typen av marknadsföring men sen blir det nog ett köp.

Permalänk
Medlem

Jag körde 3 mån fritt och avslutade medlemskapet direkt, så har till 20'e september på mig att utvärdera premium. Så behöver man inte oroa sig för att det ska förnyas. Skönt med reklamfritt under hela semestern

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

hur är youtube music? är utbudet bättre eller sämre än spotify? jag tänker om tjänsten har samma utbud som spotify blir det ju helt klart värt pengen och bytet blir ett faktum

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Redan skaffat, perfekt när man kör med nVidia Shield som man inte rootat. Slipper dottern klaga på reklam mitt i grejerna hon ser på + 50% av min musik kommer från youtube. Saknar dock ett riktigt snabb sätt att skifta mellan konton på youtube appen i android TV

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Testade YouTube Music en kortis i telefonen. Verkar än så länge inte ha stöd för casting/Spotify Connect för uppspelning på andra enheter typ Chromecast, Sonos osv. Lär väl komma på sikt, men än så länge stannar jag med Spotify

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Testade YouTube Music en kortis i telefonen. Verkar än så länge inte ha stöd för casting/Spotify Connect för uppspelning på andra enheter typ Chromecast, Sonos osv. Lär väl komma på sikt, men än så länge stannar jag med Spotify

Casting till android TV spelare funkar iaf, så chromecast borde ju absolut fungera?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Skaffade i förrgår och älskar det redan.

Är lite dyrt men nästan värt det att slippa reklamen. Man tittar ändå på YT kanske 1-2h om dagen (har sjukt svårt att somna på kvällarna och då blir det lätt att man kollar lite trams på youtube).

Fantastiskt att slippa fem kanske 5min reklam per timme och slippa att reklamen helt plötsligt hoppar upp i 200db när man kollar på ett klipp med lägre ljud.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Skaffade i förrgår och älskar det redan.

Är lite dyrt men nästan värt det att slippa reklamen. Man tittar ändå på YT kanske 1-2h om dagen (har sjukt svårt att somna på kvällarna och då blir det lätt att man kollar lite trams på youtube).

Fantastiskt att slippa fem kanske 5min reklam per timme och slippa att reklamen helt plötsligt hoppar upp i 200db när man kollar på ett klipp med lägre ljud.

Ett tips är ju att inte stirra in i en lampa (skärm) om du har svårt att sova

OT: Får man Google music för det här priset också? Ersätter det Spotify?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Hedersmedlem

@talonmas: #17439840

Verkar så.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Dyrt för min del.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GizZm0:

Jag körde 3 mån fritt och avslutade medlemskapet direkt, så har till 20'e september på mig att utvärdera premium. Så behöver man inte oroa sig för att det ska förnyas. Skönt med reklamfritt under hela semestern

Samma tanke här, man kan testa under sommaren sen får man avgöra om det är värt att betala eller inte

Permalänk
Medlem

Är det inte en dyr tjänst med tanke på att YouTube inte skapar innehållet? Netflix är billigare, men producerar mycket eget innehåll. Jag är bara intresserad av "YouTubers", inte musik, film eller annat som de hittar på.

Så, synd att de inte har billigare alternativ.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Hade också önskat ett billigare abonnemang utan Musik (typ 49-59kr mån), har ju redan Spotify och hittar 97% av det jag letar efter där.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ökar intäkterna för dem jag regelbundet tittar på? Då skulle jag vara mer benägen att betala än om 100% går till google.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd

Vadå reklam?
Den enda reklamen som finns på youtube är ju om dom som gör filmerna själva bakar in reklamen, ungefär som "linus tekniktips" som alltid har två reklamsinslag, dom kan väl inte youtube blockera, dom är ju redan i filmen, eller kommer kanalerna som har inbakad reklma då börja posta två videos en med reklam och en utan?

Permalänk
Medlem

Spelar man på chromecast får man också reklamfritt i dagsläget iallafall... precis som Twitch för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Ökar intäkterna för dem jag regelbundet tittar på? Då skulle jag vara mer benägen att betala än om 100% går till google.

100% kan ju inte bara gå till google för alla kanaler ska ju ha pröjs för sina views, och det var ju via reklamen google kunde betala. Men frågan är om dom får förhöjd intänkt om personer med premium kollar på deras kanaler?

Permalänk
Medlem

Bara för mig det är två olika prissättningar?
Beroende på om jag går in via Youtube appen vs Youtube i en webbläsare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Skulle lätt betala för background listening, men 119 SEK är dyrt.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.