Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Jag har en kraken kylare nu, men kommer skippa vattenkylningen när jag flyttar över grejerna i Ghost S1 - vill ha det så litet som möjligt, dessutom så klockar jag inte. Så jag kommer antingen införskaffa en Cryorig C7 Cu eller nytillverkade Noctua NH-L12. Har sen tidigare köpt en Corsair SF450, men ser nu ett det finns V2 av samma PSU...

Du vet väl att samma moderkort och CPU är 300SEK billigare på Dustin nu?

Det känns lite synd att det bara får plats med en liten noctua fläkt i den som måste spinna på i 100% . Men tydligen tyst ändå.

Just nu avvaktar jag köp av komponenter, vill se om det kommer några nya grafikkort eller ej innan jag beställer. Synd att ram och gpu kostar shortan just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Just nu avvaktar jag köp av komponenter, vill se om det kommer några nya grafikkort eller ej innan jag beställer.

Samma här. Det kommer sannolikt nytt från Nvidia någon gång i höst, men hittills vet ingen vilken månad. Med tanke på det gör det ingenting om Ghost S1 blir försenad rejält för min del.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag tycker snabbt att man tappar hela grejer med SFF chassin om man ska få plats med AiOs och annat bôs. Kommer köra min Ryzen 5 2600X i stock tillsammans med mitt undervoltade Vega 56. Klarar de spelen jag spelar utan problem och så länge det gör det är jag nöjd!

Permalänk
Medlem

Jag vill få tag på ett PowerColor Vega Nano om det inte kostar skjortan, vilket det förmodligen kommer att göra med den svaga kronan...
Blir kanske ett RX 580 på rea och sedan hitta något nyare och finare en annan gång.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | Corsair SF600 V2 | ASRock X570 Phantom Gaming ITX/TB3 | AMD Ryzen 5 3600 | G.Skill Sniper X Urban Camo 3400MHz | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Arctic Liquid Freezer II 280 | PowerColor Radeon RX 5700 XT Dual Fan | Steelseries Rival 3 | Steelseries Apex 150 | Razer Leviathan 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Jag tycker snabbt att man tappar hela grejer med SFF chassin om man ska få plats med AiOs och annat bôs. Kommer köra min Ryzen 5 2600X i stock tillsammans med mitt undervoltade Vega 56. Klarar de spelen jag spelar utan problem och så länge det gör det är jag nöjd!

Kan hålla med men åt andra sidan så är det fortfarande extremt liten än om man lägger till tophat, antar att det forfarande är mindre än ncase etc, så förstår hur du menar men håller inte riktigt med Beror bara på hur liten man egentligen vill ha det, med eller utan tophat spelar ingen roll för mig, det är fortfarande litet

Permalänk
Medlem

@Monarchy: Ja, absolut är det litet. Det är mest att hemma hos mig så förstör det "höjden" på skrivbordet om jag börjar bygga det som ett torn

Förstår absolut att man vill bygga ett litet monster med hela kalaset, det kommer jag själv inte göra dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Jag tycker snabbt att man tappar hela grejer med SFF chassin om man ska få plats med AiOs och annat bôs. Kommer köra min Ryzen 5 2600X i stock tillsammans med mitt undervoltade Vega 56. Klarar de spelen jag spelar utan problem och så länge det gör det är jag nöjd!

Jag tycker det är briljant att man kan bygga ut efter behov, och jämfört med ett traditionellt tornchassi (men även många SFF-chassin som inte är SFF för fem öre) så blir det ändå väldigt litet med en tophat eller två. Jag siktar på att köra tophat-löst, men om min NH-L12 inte visar sig räcka till så får det bli en AIO i min L-tophat (sannolikt placerad i botten, då jag tycker det blir snyggare).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@backfeed: Där är jag helt med dig, smaken är ju som baken

Jag hoppas på att luftgenomströmningen blir lagom även med luftkylt. Sen jag bytte till Ryzen och m2 har hela datorn blivit varmare. Enligt mina egna högst ovetenskapliga teorier så borde det bli bättre i Ghosten, när luft kan tillföras från alla håll i stället för front/baksida.

Permalänk

Loque demonstrerade en prototyp av chassit på DHW17 och den uppfattningen jag skaffade mig själv är att en luftkyld NH-L12 är mer än tillräcklig för chassit, så jag tippar på att ni kan vara lugna!

Om det finns behov kan man bygga ut chassit med en liten topphatt och två stycken av de nya 15 mm tunna Noctua-fläktarna på låga varv.

Själv kommer jag att köra med en Ryzen 2700X, NH-L12 kylare och ett mellanklasskort från nästa generations GTX (motsvarande dagens GTX1060).

Permalänk
Skrivet av evirob:

@backfeed: Där är jag helt med dig, smaken är ju som baken

Jag hoppas på att luftgenomströmningen blir lagom även med luftkylt. Sen jag bytte till Ryzen och m2 har hela datorn blivit varmare. Enligt mina egna högst ovetenskapliga teorier så borde det bli bättre i Ghosten, när luft kan tillföras från alla håll i stället för front/baksida.

Enligt min email-korrespondensens jag fört med Louqe kör de själva Ryzen 2700X, NH-L12, helt passiva 1050TI och Corsair SF600 i deras CAD-burkar, som är "mycket tysta".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Enligt min email-korrespondensens jag fört med Louqe kör de själva Ryzen 2700X, NH-L12, helt passiva 1050TI och Corsair SF600 i deras CAD-burkar, som är "mycket tysta".

ja att dom kör utan problem med den setupen förstår jag. Men i deras exempel byggen på youtube eller i deras CPU kylar jämnförelser så kör dom på
"The Ghost S1 was tested with an Intel Core i7-8700K Coffee lake- 12 threads / 3.7GHz (4.7Ghz Turbo) , GIGABYTE Z370N WIFI - ITX / Z370, 16 GB Corsair Vengeance, Samsung 950 PRO M.2 (front mounted), ASUS GTX 1070, Corsair SF600 and bottom mounted 120 x 25 mm fan from Noctua, NF-F12 PWM set at a constant 800 RPM"

Det verkar dock tuffa i rätt bra temperaturer än om det bara är 9min stress test vilket är lite väl kort. Jag tror jag väntar på reviews för att hitta optimala setupen för mig

Permalänk

Jag väntar också på reviews och "optimala" setups. Louqe visserligen varit väldigt föredömliga och delgett många tester, men jag väntar ändå. Framförallt så tycker jag att gpu brukar låta mycket. Ska bli intressant att se tester och setup för att få de så tysta som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gheyrippir:

Jag väntar också på reviews och "optimala" setups. Louqe visserligen varit väldigt föredömliga och delgett många tester, men jag väntar ändå. Framförallt så tycker jag att gpu brukar låta mycket. Ska bli intressant att se tester och setup för att få de så tysta som möjligt.

https://www.hdplex.com/hdplex-400w-hi-fi-dc-atx-power-supply-...

Jag har kollat runt en del på sff forum. och sett hur mindre system har för alternativ till PSU. Man kan köpa en HDPLEX 400W ATX-DC. och ha en laptop laddare (dell 330W) eller så kör man på en HDPLEX 300W AC fär att få den "brickless", eller som snart kommer en kraftfullare HDPLEX 400W AC, Den blir lite väl tajt att få in i datorn, men det kan gå med tophat, då den är rätt så lång. Går också att ha den externt.

Detta skulle kunna öppna upp en den plats i chassit, men har inget direkt smart sätt att utbyttja platsen so far bredvid moderkortet om man tar bort PSU, En 120mm radior tror jag inte får plats.

Rött är HDPLEX 400W ATX-DC den interna som måste vara där. Blått mitt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Och där kom äntligen en uppdatering på mailen!

EDIT: Ja det är ju svårt att välja när man inte fått se färgerna ordentligt :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Och där kom äntligen en uppdatering på mailen!

EDIT: Ja det är ju svårt att välja när man inte fått se färgerna ordentligt :/

Vad stod det i mailet ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Vad stod det i mailet ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh, inte alla fick det! Kopierar det här:

Dear backers,
We are in the middle of production.

Before we can finalize the order we need to clean the order data. Most of you have selected your rewards correctly but, some are waiting and many have not done it correctly.

We apologize if we have been unclear in regards of the process of selecting colors and sizes. Going through the data, we see that a couple of hundred of you have made mistakes. Some have selected multiple colors of cases when eligible for one. Some have selected multiple “free” TopHats or upgraded to a SuperPack AND selected a TopHat as well.

This is causing significant problems for us and is affecting the timeline negatively. In order to solve this as quickly as possible we will need to clean the orders by canceling some of them according to the following routine:

If both a TopHat and a Super Pack upgrade has been selected and you are only eligible for one
TopHat order will be canceled, Superpack will remain

If multiple Tophats have been selected and you are only eligible for one
All topHat selections will be canceled and you will need to select ONE new TopHat

If multiple case colors have been selected and you are only eligible for one
All orders will be canceled and you will need to select a new one

If you have used a different e-mail and not informed us about it
You will be contacted separately on the email provided in the selection process to sort things out

If you are affected by this you will be notified through mail. After this has all been sorted out we will send out a last order confirmation mail to let you know what we have noted you down for.

Last, we will ask everyone about updated addresses in the case it has changed during the course of this project.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ja, jag väljer färg när ni visar hur färgerna ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ja, jag väljer färg när ni visar hur färgerna ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur vill du att de presenteras?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ahh, inte alla fick det! Kopierar det här:

Dear backers,
We are in the middle of production.

Before we can finalize the order we need to clean the order data. Most of you have selected your rewards correctly but, some are waiting and many have not done it correctly.

We apologize if we have been unclear in regards of the process of selecting colors and sizes. Going through the data, we see that a couple of hundred of you have made mistakes. Some have selected multiple colors of cases when eligible for one. Some have selected multiple “free” TopHats or upgraded to a SuperPack AND selected a TopHat as well.

This is causing significant problems for us and is affecting the timeline negatively. In order to solve this as quickly as possible we will need to clean the orders by canceling some of them according to the following routine:

If both a TopHat and a Super Pack upgrade has been selected and you are only eligible for one
TopHat order will be canceled, Superpack will remain

If multiple Tophats have been selected and you are only eligible for one
All topHat selections will be canceled and you will need to select ONE new TopHat

If multiple case colors have been selected and you are only eligible for one
All orders will be canceled and you will need to select a new one

If you have used a different e-mail and not informed us about it
You will be contacted separately on the email provided in the selection process to sort things out

If you are affected by this you will be notified through mail. After this has all been sorted out we will send out a last order confirmation mail to let you know what we have noted you down for.

Last, we will ask everyone about updated addresses in the case it has changed during the course of this project.

Är inte backare och har inte föreställt än

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Är inte backare och har inte föreställt än

Skickades från m.sweclockers.com

Då får du inte läsa meddelandet! Bort

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ja, jag väljer färg när ni visar hur färgerna ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske man borde ha gjort. För egen del var jag hela tiden inställd på vit/Arctic, sedan försvann den, sedan kom den tillbaka fast till $25 premium, men i slutändan verkar den ju ha fallit bort ändå.

Tror tyvärr inte Limestone kommer att passa i den miljö spöket kommer att stå och där funkar det absolut inte med svart. Jag får väl försöka ordna med egen vit färg i slutändan. Lite trist att göra en ghettomod på vad som kommer bli nära på ett ~3000-kronors chassi med alla utgifter inräknade.

Hade inte haft någonting emot hela burken i copper, i still med custom grill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Kanske man borde ha gjort. För egen del var jag hela tiden inställd på vit/Arctic, sedan försvann den, sedan kom den tillbaka fast till $25 premium, men i slutändan verkar den ju ha fallit bort ändå.

Tror tyvärr inte Limestone kommer att passa i den miljö spöket kommer att stå och där funkar det absolut inte med svart. Jag får väl försöka ordna med egen vit färg i slutändan. Lite trist att göra en ghettomod på vad som kommer bli nära på ett ~3000-kronors chassi med alla utgifter inräknade.

Hade inte haft någonting emot hela burken i copper, i still med custom grill.

Mm vitt hade varit fint. Känns mer modernt. Helt i koppar lär ju gå på 7000 men hade varit riktigt fint

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Mm city hade varit fint. Helt i koppar lär ju gå på 7000

Skickades från m.sweclockers.com

Vatten och bröd i två månader vs Ghost helt i koppar

choices, choices...

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Vatten och bröd i två månader vs Ghost helt i koppar

choices, choices...

Eller pulverlackat vitt med koppar taket 👌👌👌👌👌👌

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Vatten och bröd i två månader vs Ghost helt i koppar

choices, choices...

En ärgad Ghost 100 år senare, i sann Fallout stil, måste se ganska episk ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Hur vill du att de presenteras?

På nån form av foto minst. Men gärna att de ställer ut dem på webhallen som det sagts att de skulle fixa.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

På nån form av foto minst. Men gärna att de ställer ut dem på webhallen som det sagts att de skulle fixa.

Logiskt sett är det bästi en studio miljö med korrekt neutral belyning med en kamera med korrekt vitbalans.
ink. closeup för att se strukturen på färg/yta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Eller pulverlackat vitt med koppar taket 👌👌👌👌👌👌

Skickades från m.sweclockers.com

Det var ju min tanke, men det föll på målsnöret. Tog grillen ändå, så får vi se. Blir jag tillräckligt bra kompis med spöket så kanske hon får en ny vinterskrud senare i år

Permalänk
Medlem

Haha, ja alltså, vet inte varför jag öht skriver av mig. Är väl just det, skriver av mig.

Det senaste mailet säger att "ett hundratal backers har gjort fel".

Eh. En bunt treåringar i sandlådan på dagis hade haft vett nog att bygga en "selection"-plattform där:
1) Plattformen är medveten exakt vad backaren har backat
2) Plattformen hindrar backaren från att göra ett "ogiltigt" val.

Att (1)+(2) som är typ programmering 101 inte har skett är så skrattretande att ja, jag sitter här och skrattar.

Jag menar t ex detta:
"Some have selected multiple colors of cases when eligible for one."
Bara eh jaha, hur/varför tillåts en användare öht välja multipla färger när man uppenbarligen bara köpt ett chassi? Logiken i det är...?

Herregud, jag hoppas tamejfan för allt i världen att kvalitén på chassit inte håller samma nivå som allt annat i detta projekt....

Men jag får se det från den ljusa sidan, förhoppningsvis blir det nu leverans i augusti

Permalänk

Fel sker. Framförallt med start-ups. Viktigare att se hur företag hanterar fel än att något annat.