Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Jag slog till på en Gardena Comfort 35m slangvinda för 1121,25 kr: https://www.clasohlson.com/se/Slangvinda-Gardena-Comfort-35/3...

Lagersaldot stämmer dock inte. "Beräknas preliminärt skickas från Clas Ohlson 2018-07-19"

Permalänk
Medlem

Var det inte idag classe skulle ha 25%?
Deras hemsida verkar ej må bra...

Har fått en 20 notiser på prisjakt om att produkter prissänkts med just classe som billigast, så deras update mot prisjakt verkar vara i drift iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Var det inte idag classe skulle ha 25%?
Deras hemsida verkar ej må bra...

Har fått en 20 notiser på prisjakt om att produkter prissänkts med just classe som billigast, så deras update mot prisjakt verkar vara i drift iaf.

Funkar fint här: https://www.clasohlson.com/se/campaign/co-clas100-terms

Någon som vet om man måste vara medlem eller funkar det iaf?

Permalänk
Medlem

Går inte att beställa Nintendo mini för mig. Hänger sig i kassan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har Clas ohlsson nån bra router?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Har Clas ohlsson nån bra router?

Skickades från m.sweclockers.com

Ubiquiti Security Gateway.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Hittar inte något alls att köpa på Clas Ohlsson, jag måste vuxit upp vid 30 bast där jag inte köper saker jag inte behöver, graven nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hittar inte något alls att köpa på Clas Ohlsson, jag måste vuxit upp vid 30 bast där jag inte köper saker jag inte behöver, graven nästa.

Jag har haft flera kundkorgar fyllda men ctrl+w innan beställningen slutförs. Allt ifrån en trädgårdsslangar till Nintendo Switch, bah!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hittar inte något alls att köpa på Clas Ohlsson, jag måste vuxit upp vid 30 bast där jag inte köper saker jag inte behöver, graven nästa.

ahhh. tack. då jag är inte ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Perfekt, blev medlem och skaffade mig ett NES Classic för 679kr. Kliar fortfarande lite i köpfingret dock, finns mer goa saker att inhandla!

Det var en dyr rea, blir inga datakomponenter på ett tag, blev en del annat till hushållet:
McCulloch ROB R1000, i princip samma robotgräsklippare som Husqvarna 105, 6795,75 kr.
Asaklitt resväskor, bästa budgetval, 599,25 kr.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nivity:

Hittar inte något alls att köpa på Clas Ohlsson, jag måste vuxit upp vid 30 bast där jag inte köper saker jag inte behöver, graven nästa.

Man behöver alltid mer hemautomation! Och Philips Hue t.ex. är det sällan mycket rea på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Blev en cocraft multiverktyg för mig. 400 till 300 spänn. Jag är nöjd

Permalänk
Medlem

Även jag har lagt en beställning på Datagrottan. Jag la beställningen den 25 och pengarna drogs den 27. Lite lustigt att det tog två dagar att dra pengarna. Det står dock fortfarande prel. på kort transaktionen. Jag har betalat med ett Kreditkort så de borde vara skyddat om detta nu blir problematiskt. Har dock inte fått någon ytterligare kommunikation ifrån Datagrottan.

Jag tänkte jag skulle logga in på deras sida för att se status på min order. Jag skapade dock inget konto på sidan när jag beställde. Men jag försökte nu skicka ett lösenord till mig men de kom inget mail. Har väntat i en bra stund nu.

Aja, de ska bli spännande att följa hur de går för er andra.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Jag slog till på en Gardena Comfort 35m slangvinda för 1121,25 kr: https://www.clasohlson.com/se/Slangvinda-Gardena-Comfort-35/3...

Lagersaldot stämmer dock inte. "Beräknas preliminärt skickas från Clas Ohlson 2018-07-19"

Samma gäller för Nintendo Mini NES och Nintendo Mini NES Controller.
Så jag är osäker på riktigt hur det stämmer, speciellt när bägge stod att de var i lager.

Permalänk
Medlem

Acer Windows Mixed Reality Headset + Motion Controllers - 2999kr
För de som kanske missade HP's headset för 2222kr. Inte lika bra pris, men historiskt lägsta pris på Acers headset med ca 800kr enligt Prisjakt

https://www.inet.se/produkt/2212249/acer-windows-mixed-realit...

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Acer Windows Mixed Reality Headset + Motion Controllers - 2999kr
För de som kanske missade HP's headset för 2222kr. Inte lika bra pris, men historiskt lägsta pris på Acers headset med ca 800kr enligt Prisjakt

https://www.inet.se/produkt/2212249/acer-windows-mixed-realit...

Köpte just det igår pga att jag missade HPn med 30 sekunder...

Kanonleverans med Inet som vanligt, beställde igår eftermiddag, fick det idag.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa rakblad och annat smått från Clasohlson igår men frakten blev ju nästan samma som rabatten så blev inget "onödigt" köp från min sida. Synd att man inte kan köra "pick up at store"-alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

Tänkte köpa rakblad och annat smått från Clasohlson igår men frakten blev ju nästan samma som rabatten så blev inget "onödigt" köp från min sida. Synd att man inte kan köra "pick up at store"-alternativ.

Fast rabatten gällde ju i butik också, så du kunde ju valt att picka upp det in store ändå
Om det inte var slut i butik såklart...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Fast rabatten gällde ju i butik också, så du kunde ju valt att picka upp det in store ändå
Om det inte var slut i butik såklart...

What?! Är du säker? Tyckte jag bara såg två alternativ: 39 kr som brev eller 69 kr som paket till ombud 😨

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

What?! Är du säker? Tyckte jag bara såg två alternativ: 39 kr som brev eller 69 kr som paket till ombud 😨

Skickades från m.sweclockers.com

I butik, inte till butik

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

I butik, inte till butik

Ja, nu är jag med 😂
Jag hann inte efter jobb och träning. Men kollade precis nu och ser att de har rabatten kvar på nätet(!).

Så ska beställa en färg- och bläckpatron 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Samma gäller för Nintendo Mini NES och Nintendo Mini NES Controller.
Så jag är osäker på riktigt hur det stämmer, speciellt när bägge stod att de var i lager.

Märkte detta när jag skulle lägga en beställning som inkluderade Mini NES Controller, ville inte vänta tre veckor med resten av beställningen så får fixa en vid senare tillfälle. Konsolen köpte jag i butik så det var inga problem.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Angående Datagrottan och billiga diskar..

Någon som har avbrutit sin order och fått pengarna tillbaka?
(eller de har dragit tillbaka reservationen av summan...)

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

@d3rrty:
Jag har inte gjort något än, står fortfarande att ordern behandlas och summan är reserverad fortfarande. Och jag valde att enbart välja en ssd 2TB för 887, just för att det kanske skulle smita igenom och felet inte skulle uppmärksammas. Men förgäves 😛

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

Tänkte köpa rakblad och annat smått från Clasohlson igår men frakten blev ju nästan samma som rabatten så blev inget "onödigt" köp från min sida. Synd att man inte kan köra "pick up at store"-alternativ.

Jag köpte en MC GPS som brukar kosta 4000:-
Nu var den nere på 2990:- och fri frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Märkte detta när jag skulle lägga en beställning som inkluderade Mini NES Controller, ville inte vänta tre veckor med resten av beställningen så får fixa en vid senare tillfälle. Konsolen köpte jag i butik så det var inga problem.

Du fick dock valet att dela upp paketet utan extra frakt.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@Banco: Det totala varuvärdet för varorna som skickas senare måste dock vara minst 300 sek när man delar upp ordern. D.v.s enbart en NES kontroller för under 150 sek går inte att få skickad senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

@Banco: Det totala varuvärdet för varorna som skickas senare måste dock vara minst 300 sek när man delar upp ordern. D.v.s enbart en NES kontroller för under 150 sek går inte att få skickad senare.

Jaha. Låter logiskt. Jag köpte en del andra varor också. 👍🏼

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Pengarna som drogs av datagrottan är nu tillbax

Permalänk
Medlem

Inga som fått uppdatering på sin datagrottan-order? Inget har hänt för mig som köpte 6x st för 2000kr. Skrev mail igår och frågade varför det inte skickats eftersom dom säger att dom normalt skickar inom 24h. Antar att spela dum inte hjälper men man vet aldrig!

Skickades från m.sweclockers.com