Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

@DunderKlumpen: Tack för svaret! Ja det är så jag resonerar också. Känns underligt att det inte skulle vara kopplat på det viset, men ville ändå se vad andra har för uppfattning!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

För en sådan prislapp, och det faktum att man måste köpa det genom MS, förväntar man sig ganska mycket av ett spel. I detta fall TROR jag inte att det är värt pengarna. Det verkar roligt, men hur länge förblir spelet det? Med det jag sett och hört misstänker jag att det lär krävas ganska mycket mer spelinnehåll i ett frekvent flöde för att spelet ska förbli aktuellt och roligt under en längre period.

Och av den anledningen har jag dessvärre avstått Sea of Thieves.

Semireject | twitch.tv/semireject | semireject.com

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Semireject:

För en sådan prislapp, och det faktum att man måste köpa det genom MS, förväntar man sig ganska mycket av ett spel. I detta fall TROR jag inte att det är värt pengarna. Det verkar roligt, men hur länge förblir spelet det? Med det jag sett och hört misstänker jag att det lär krävas ganska mycket mer spelinnehåll i ett frekvent flöde för att spelet ska förbli aktuellt och roligt under en längre period.

Och av den anledningen har jag dessvärre avstått Sea of Thieves.

Du kan som sagt testa i två veckor och avgöra själv

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av DunderKlumpen:

Du kan som sagt testa i två veckor och avgöra själv

Å fan. Hur gör man det?

Semireject | twitch.tv/semireject | semireject.com

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vem vet?
Registrerad
Jul 2001

@Semireject: Signa upp för ett gratis 14 dagars Game Pass, plus att det finns en massa andra spel ett lira via Game Pass

[CPU] Intel i7 8700K [Mobo] ASUS ROG Strix Z370-I
[Ram] 2x8GB G.Skill Trident Z RGB [GPU] ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti OC
[Kamera] Nikon D7100 [Objektiv] Tokina 11-16/2.8, Tamron 17-50/2.8, Tamron 90/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Hej är det någon fler här som har problem med att spelet kraschar vid uppstart? Mina två kompisar som spelar spelet får inte igång det alls...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2013

Inget problem för mig eller mina polare. Det Enda är att jag ibland får något error (Beard) meddelande när jag startar spelet och försöker logga in på deras servrar. Brukar lösa det genom att strta spelet via Store.

Morderkort: ASUS Z97-A ATX - Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB - Grafikkort: Gigabyte Extreme ED Aorus 1080ti 11GB - Interminne: Corsair Vengeance Pro 16GB (2x8GB) 2666MHz / DDR3 / CL12 - SSD: Samsung SSD PRO 850-Series 256GB - Hårddisk: 2TB WD Red 7200rpm 64MB - Processorkylning: Corsair Hydro H80i - Datorlåda: Fractal Design Define R5, Titanium - Nätaggregat: EVGA Supernova G2 850W, 80+ Gold, Modulär - Ljudkort: ASUS Xonar DGX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002

Jag rekoemnderar alla att skaffa gamepass som inte redan gjort det och få 2 veckor gratis.
Då kan ni spela sea of thieves + andra spel fritt i 2 veckor.
Borde ge en bra uppfattning omnspelet
Sen om man vill fortsätta är det bara att köra vidare med gamepass 79kr/månad eller köpa spelet och säga upp gamepass.
Spelet är kopplat till ens xbox/microsoft konto så ingen försvinner efter 14 dagarna.

Gamepass finns på xbox (såklart) och Windows 10.
Använd xbox appen för att hålla reda på vänner osv sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Molotov:

Gamepass finns på xbox (såklart) och Windows 10.
Använd xbox appen för att hålla reda på vänner osv sen.

Stämmer detta? på microsofts hemsida står det ju att gamepass gäller xbox one och xbox 360, står inget om windows

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Klubba:

Stämmer detta? på microsofts hemsida står det ju att gamepass gäller xbox one och xbox 360, står inget om windows

Ja det stämmer, använder gamepass nu på PC för att testa spelet

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Aug 2008

Spelade sen tidig alpha, älskade spelet men var alltid orolig över hur lite det fanns att göra, tänkte hela tiden men det är ju bara alpha, sen beta, sen nu vid release så köpte jag det inte, det var mitt mest efterlängtade spel sedan revealen på e3, tråkigt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2002

Någon som vet vad som händer om man avinstallerar spelet. Behåller man sin pirat till nästa installation?
Spelet råkade installera sig på C: och inte min spel-disk, så jag skulle vilja installera det på rätt disk...

Phanteks Enthoo EVOLV mITX Vit | MSI B250I Gaming Pro AC |
Intel i5-7500@3,4 GHz |Asus ROG Strix GeForce GTX1070 OC(8 GB)| Crucial 16GB (2x8GB) DDR4 2400MHz Ballistix Sport LT Vit |
Kingston 240GB SSD | WD 320GB 2.5" SATA | Seagate Barracuda 3,5" 2TB |
EVGA BQ 650W 80+ Bronze | Ozone Strike Battle [MX Red] | Logitech G Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Klubba:

Ja det stämmer. Kör själv på pc.
Öppna windows store, sök på sea of thieves.
Sen när du är inne så står det 649 eller gratis via gamepass typ.
Klicka där så kan man signa upp sig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av BodyElectric:

Någon som vet vad som händer om man avinstallerar spelet. Behåller man sin pirat till nästa installation?
Spelet råkade installera sig på C: och inte min spel-disk, så jag skulle vilja installera det på rätt disk...

Det är bara att gå in i appinställningarna i Windows och välja flytta till den disk du vill. Du får inte välja sökväg mer än så dock

| i5 4670k@stock + Noctua NH-U12s | GA-Z87X-UD3H | 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | Asus GTX 1060 Strix OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | FD Newton R3 600W | Intel 730 240GB + Crucial MX300 2TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fagersta
Registrerad
Jun 2007

https://www.youtube.com/watch?v=yGn95ShJ1cw

Grymt spel, dock inte helt felfritt :'D
Längtar tills det kommer mer content..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Aug 2008

Är gamepass bara ett tillfälligt erbjudande? Eller finns de alltid där?
Tänkte jag skulle testa, men väntar tills april då vi ska iväg till Norge i några dagar. Blir ju ingen speltid då.

Gaming-PC > Intel 4770K > Asus Maximus VI Hero > EVGA 1080 FTW > Samsung EVO 500gb
HTPC: > AMD Phenom II 965 > AMD HD6950 > Kingstone V300 240gb
Playstation 4 Network > TaunyTiger - Främst NHL 18
Garaget.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av klirre:

Det är bara att gå in i appinställningarna i Windows och välja flytta till den disk du vill. Du får inte välja sökväg mer än så dock

Tack! Det gick smärtfritt!

Phanteks Enthoo EVOLV mITX Vit | MSI B250I Gaming Pro AC |
Intel i5-7500@3,4 GHz |Asus ROG Strix GeForce GTX1070 OC(8 GB)| Crucial 16GB (2x8GB) DDR4 2400MHz Ballistix Sport LT Vit |
Kingston 240GB SSD | WD 320GB 2.5" SATA | Seagate Barracuda 3,5" 2TB |
EVGA BQ 650W 80+ Bronze | Ozone Strike Battle [MX Red] | Logitech G Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av TaunyTiger:

Är gamepass bara ett tillfälligt erbjudande? Eller finns de alltid där?
Tänkte jag skulle testa, men väntar tills april då vi ska iväg till Norge i några dagar. Blir ju ingen speltid då.

Finns alltid där, så länge du är ny kund dvs.
Jag tror att har du kört gamepass tidogare så har du redan förbrukat din 14dagar free trial.
Då måste du nog göra nytt konto osv om du vill köra free trial igen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Spelet i sig är väldigt kul.
Kan tänka mig att det blir tråkigt efter många timmar.
Men har bara spelat själv än så länge men spelar man i grupp så är det nog sjukt mycket roligare.
SoT vänner sökes haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av mattera:

Spelet i sig är väldigt kul.
Kan tänka mig att det blir tråkigt efter många timmar.
Men har bara spelat själv än så länge men spelar man i grupp så är det nog sjukt mycket roligare.
SoT vänner sökes haha

Kan tipsa om att gå in på geeks discord kanal där hittar man ofta nån att spela med.
Inte bara sea of thives utan vad som helst

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Sea of pirates

Hej,

är detta värt att investera i som multiplayer och har de fixat till med senaste patch? Har hört det är nästan ett måste med en grupp och helst någon man känner för att få det optimala ut ave spelet. Några råd?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

@Cutthoff: Jag antar att du menar ”sea of thieves” så jag flyttade in din fråga i huvudtråden så du snabbare kan få svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Cutthoff:

Hej,

är detta värt att investera i som multiplayer och har de fixat till med senaste patch? Har hört det är nästan ett måste med en grupp och helst någon man känner för att få det optimala ut ave spelet. Några råd?

Du kan skaffa gamepass gratis 14 dagar för att bilda dig en uppfattning (om du nu inte förbrukat det vid tidigare tillfälle)
Man kan spela ensam.
Men det blir som olika spel om man kör ensam eller 2 eller 3/4
Jag skulle säga att vill man få ut max av spelet så ska man inte köra ensam

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Jag får inte kommunikationen att fungera i spelet. I Xbox-appen står det att jag har NAT type strict, så jag gissar på att det är därför, men jag har inte lyckats lösa problemet genom att öppna portar som deras hjälpsida föreslår.
Någon som haft liknande problem och hittat en annan lösning?

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Några här som lirar?

Vi söker fler spelare för vår Sea of Thieves grupp i Grumpy Gaming, se signatur.

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 8TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör