Får upp felmeddelandet "Det gick inte att hitta IP-Adressen till servern på.." på bl.a. Blocket, Steam m.fl.

Permalänk
Medlem

Får upp felmeddelandet "Det gick inte att hitta IP-Adressen till servern på.." på bl.a. Blocket, Steam m.fl.

Admin får be mig att ta bort inlägget om det ej passar in här..

Sitter vid datorn och ska försöka ladda ner steam men får följande felmeddelande

” Det gick inte att hitta IP-Adressen till servern på ... osv ”

Har ändrat dns 8.8.8.8 8.8.4.4 men det funkar inte har återställt hela datorn samt resetta routern provat med kabel likaså wifi

Provat olika komandon i cmd

Detta händer inte bara när man ska ta hem steam utan blocket.se till exempel och många fler sidor samma problem om jag kopplar telefonen till wifi och ska gå in på hemsidor..

Jag har jobbat på data butik i flera år brukar kunna lösa det mesta själv men inte detta problemet..

Finns det någon som kan hjälpa mig tro?

Permalänk
Medlem

Kan du pinga dns?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

@perra234: du är säker på att sidorna du laddar inte är cashade? (offline sidor)
har du bitdefender installerat? testa att uppdatera det, starta om och testa igen.
sätt dns till 1.1.1.1 testa igen.

hmm tror det är det jag kan komma på nu.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag löste det jag återställde routern en gång toll så funkade det mycket märkligt ska ringa comhem och fråga om felet ligger hos routern

Permalänk
Hedersmedlem

@perra234 *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...