få ut korrekt variations nr på .exe fil

Permalänk

få ut korrekt variations nr på .exe fil

Hej på er,

Sitter i jobbig sitts med powershell, Det är så jag bygger ett script som ska hämta dom senaste programvaran som jag använder till min deployment.
I det här fallet sitter jag med Firefox jag lyckas hämta ut den senaste variation (61.0.1) från deras hemsida men när jag ska göra en compare den mot installations filen (.exe) som jag har lokalt så det inte bra.
Firefox 61.0.1 inget konstigt, men variations nr jag får ut med powershell från installations filen 18.1, kollar upp det i properties vilket ja det stämmer. Söker jag vidare på det så hittar jag diskussioner som är 5 år tillbaka om firefox.

Så jag undrar hur kan jag få ut korrekta variations nr från .exe fil??

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Det heter version. Sen är det inget krav på att baka in versionsnumret i en exekverbar fil. Jag skulle beroende på vilken programvara det rör sig om försöka gå till källan och ta hem den senaste officiella länken, om det så är en git eller något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Det heter version. Sen är det inget krav på att baka in versionsnumret i en exekverbar fil. Jag skulle beroende på vilken programvara det rör sig om försöka gå till källan och ta hem den senaste officiella länken, om det så är en git eller något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag bjuder på den särskrivningen. vitsen med det hela är inte att ett script som drar ner ett program för varje dag eller vad jag nu sätter för task på den, utan att den ska jämföra om jag har den eller inte, innan den påbörjar en ner laddning av det programmet

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Mozilla/Command_Line...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.