Börjar bli less på allt jag spelar

Permalänk

Multiplayer sa du, här är några gratislir: 'Cuisine Royale', roligt battle royale. 'Black Squad' en sorts cod cs:go klon, ganska roligt! Och ett som kostar några kronor på en cdkeyshop, 'Minion Masters', typ ett tower defence 1v1 och 2v2 med ranks och turneringar. Blackwake piratspel, ganska kul.

Permalänk
Avstängd

Det spel jag tycker är roligast just nu är BF1. Det är lite annorlunda än många andra spel, trevlig grafik också. Tröttnat totalt på CSGO, dota, wow osv.

Permalänk
Medlem

Är i medelåldern och har spelat sedan tidigt 90-tal men tröttnade fullständigt för några år sedan.
Men förra året köptes ny PC och intresset började vakna igen.
Och i år uppgraderade jag
processor och grafikkort med bra kylare och har överklockat mest för att det är kul att optimera prylarna.
Sedan köpte jag Oculus Rift VR trots att jag var lite skeptisk till hela VR grejen.
Wow säger jag bara.
Mycket pengar men det är det bästa jag gjort.
Älskar inlevelsen i VR speciellt i Racing och Flyg simulatorer.
Kommer aldrig kunna spela på monitor igen, möjligen strategispel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Factorio, högst betyg av samtliga spel på steam säger en del.

Fabriken behöver alltid mer koppar.....

Permalänk

Testa Squad om du gillar FPS. Fokus på lagspel och riktigt roligt eftersom man snackar så mycket med folk.

Permalänk
Medlem

@nisse240: Precis som du hade jag också börjat lessna, men sen började jag med lite singleplayer och fick upp gnistan igen. Börja med t.ex subnautica, surviving mars, cities skyline, frostpunk, några riktigt bra sp-spel.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_vasagos:

Kanske är dags att göra nått annat än att spela

Nog det klockrena svaret där.
Pausa ditt spelande så kommer suget tillbaka efter ett tag.

Permalänk
Inaktiv

Försök inte fylla tomrummet eller rastlösheten med datorspel om du redan känner att du ligger på ditt max.

Ångesten över alla tusentals timmar jag lagt på datorspel. Gör något som du har användning av senare (bygga, städa, fixa hemma med växter eller annat) eller om du prompt vill sitta vid en dator lägg fokus på att lära dig något.

Brukar personligen inte spela ÖHT på sommaren. Känns riktigt tråkigt att spendera soltimmarna framför en skärm, i 30+.

Istället för att leta efter spel, leta något som gör dig glad IRL.

Permalänk
Lego Master

Rollspel! Och nu menar jag alltså bordsrollspel, typ Drakar & Demoner, Mutant, Aeon Trinity, Shadowrun, Vampire, Werewolf...
Det kräver ju dock att du antingen redan känner, eller ger dig på att lära känna, några som spelar.

Jag har spelat av och till sedan jag var ungefär 12, och still going strong vid 35. Nuvarande spelgrupp har lirat ihop i snart 10 år. Riktigt rolig hobby, om man kan hitta tid till det. Nu spelar vi en kväll varannan vecka, vilket är lite i underkant kanske, men nästan alla inblandade har familj och andra commitments, så det får bli som det blir.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon179202:

Nog det klockrena svaret där.
Pausa ditt spelande så kommer suget tillbaka efter ett tag.

när jag ändå sitter och slappar kan jag dra långa svaret

Problemet är att spelande blir ett substitut för att göra något riktigt och är lite som micromat och vist en billy´s duger ibland men ibland behöver man en grillad fläskfilet med hasselbacks potatis och en god sås och principen är samma med spelande

Spel är roligt men en simulerad lycka och äkta saker är mer givande och man får tumma på sig själv i så många nivåer i samhället och spel tar ofta tar över aktiviteter man skulle känna är roligt på riktigt och för mycket spelande gör att tillslut känns alla spel som en grå massa

Hemligheten är att hitta nått som verkligen känns äkta och man verkligen gillar utan att behöva ta hänsyn till yttre faktorer där man kan vara sann mot sig själv då kommer spelandet kännas roligare och man brukar enklare se att spelandet bara är ett enkelt substitut och samtidigt uppskatta ett spel som är riktigt bra mer för man får lite distans

Problem ligger i många lager av samhället att man inte kan vara sig själv till 100% men börjar man tappa för mycket och får en existens man inte är nöjd med blir det mesta tråkigt och placebo aktiviteter accelererar ofta den känslan så ta en datorfri vecka kasta mobilen i en låda och gör nått som känns roligt på riktigt en vecka utan att hitta på undenflykter

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd

Allt går väll i perioder här i livet, jag är inne i en fas där jag skaffar ett nytt spel, tokspelar spelet i c.a 40 timmar sen lägger jag ner och väntar på nästa spel.

Ibland behöver man helt klart ett break, typ fokusera på annat, dra igenom nån mastodont TV serie eller nöt någon specefik film genre typ Koreanska gangster draman ^^

Eller helt enkelt dra ut på krogen och kör några hel ylle fyllor.

Jag känner väll ungefär likadant, just nu, men jag har varit där förut, men jag vet att intresset kommer så småningom till baka om man är en OG - Original Gamer.

Ha det.

Permalänk
Medlem

Tror day z skulle passa dig om du blir snabt trött på spel=)

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Pröva lite singleplayer? Witcher 3, Skyrim, valfritt fallout eller varför inte DOOM?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Kan inte mer än instämma i dom tidigare förslagen om Diablo 2 - har ännu inte hittat något spel som suger in en så mycket som det spelet gör. Om du letar multiplayer ställer jag gärna upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i9 9900K | Asus Strix Geforce RTX 2080 | Gigabyte Z390 Aorus Pro Wifi | 16GB RAM @ 3200MHz 14-14-14-34

Permalänk
Medlem
Skrivet av P.E:

Är i medelåldern och har spelat sedan tidigt 90-tal men tröttnade fullständigt för några år sedan.
Men förra året köptes ny PC och intresset började vakna igen.
Och i år uppgraderade jag
processor och grafikkort med bra kylare och har överklockat mest för att det är kul att optimera prylarna.
Sedan köpte jag Oculus Rift VR trots att jag var lite skeptisk till hela VR grejen.
Wow säger jag bara.
Mycket pengar men det är det bästa jag gjort.
Älskar inlevelsen i VR speciellt i Racing och Flyg simulatorer.
Kommer aldrig kunna spela på monitor igen, möjligen strategispel.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har testat det lite, både på mässor och har VR till mina samsungtelefoner sen en massa år tillbaka men så länge det inte är 4K på displayerna så känns det fortfarande som man kollar på allt genom ett myggnät.

Men jag håller med. Redan när kah testade första gången med min Note 4 så insåg jag att det är framtiden.
Tänk alla asiatiska städer med mer folk än halva europa där de bor supertrångt på varandra.
Att bara dra på ett VR headset och hörlurar och så är du i en lugn skön miljö och tittar på en sjö i solnedgången eller nått.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Inaktiv

@pzaren:

Kan tala för en som aldrig spelade Diablo 2 som yngling.

Det är fruktansvärt jävla astråkigt om man inte har den nostalgiska faktorn och ska tvinga sig genomlida maxupplösning potatis 2018.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisse240:

Jag börjar bli less på alla spel förut lirade jag mycket wow, lol, cs, Diablo 3 mm. Men jag har tappat all lust att spela dessa spel och spelar endast fortnite nu men börjar även bli less på det nu. Någon som har några tips på vad man kan lira.

Lyssna på känslan. Intresset att spela kan gå upp och ner i perioder, och tvingar man sig till att spela som ska vara roligt, så motverkar det ju hela syftet. Ta en paus, gör något annat lite spontant som är roligt och kom tillbaka när du känner viljan att spela igen.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

Jag skulle nog sluta leta efter spel att spela när jag är inne i en sån här period, du kommer inte hitta något som är kul även fast spelen i grunden är hur grymma som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Jag har testat det lite, både på mässor och har VR till mina samsungtelefoner sen en massa år tillbaka men så länge det inte är 4K på displayerna så känns det fortfarande som man kollar på allt genom ett myggnät.

Men jag håller med. Redan när kah testade första gången med min Note 4 så insåg jag att det är framtiden.
Tänk alla asiatiska städer med mer folk än halva europa där de bor supertrångt på varandra.
Att bara dra på ett VR headset och hörlurar och så är du i en lugn skön miljö och tittar på en sjö i solnedgången eller nått.

Den största anledningen till att jag är helsåld på VR är att jag alltid varit tokig i bilar och racing.
Racingsims och VR är en perfect match för mig.
Kör iofs med 1080TI och 2xsupersampling så jag tycker skärpan är helt ok.
Men grejen är att när man sitter i en bil på en bana med motståndare runt om så glömmer man skärpa, sde och allt annat.
Och som du skriver, det finns riktigt sköna, avslappnande upplevelser i VR också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

@pzaren:

Kan tala för en som aldrig spelade Diablo 2 som yngling.

Det är fruktansvärt jävla astråkigt om man inte har den nostalgiska faktorn och ska tvinga sig genomlida maxupplösning potatis 2018.

Haha menar du att det är något fel på 800 x 600?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i9 9900K | Asus Strix Geforce RTX 2080 | Gigabyte Z390 Aorus Pro Wifi | 16GB RAM @ 3200MHz 14-14-14-34

Permalänk
Medlem

Polaren och jag har under senaste tiden köpt massa Co-op spel på rea då vi tröttnat på att nöta samma spel, senaste 4 spelen som gett oss många timmar glädje är:

A way out ( bara en behöver köpa det ).
Sniper Elite 4
Raft ( inte värt 20€ dock )
Ghost Recon: Wildlands

Skulle nog inte i vanliga fall köpa dessa spel, men är kul när man bestämmer sig för att köra Co-op. Man pushar varandra till att satsa några timmar på det och gör det till en grej liksom.

Permalänk
Medlem

Ett gravt underskattat spel är ju annars Golden Eye: Source.
Om man så vill spela lite klassisk Death Match eller ta sig an andra mer exotiska spelstilar.

Fantastiskt skoj att köra några rundor om kvällarna.
https://www.geshl2.com/

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Själv "trött" på spel men det är väl för att man blir äldre men kanske mer för att man spelat rätt många spel genom åren nu och du blir inte lika upphetsad längre.

Här är spelen jag spelar idag:
PUBG
Realm Royale
Rainbow Six Siege

Annars så är det single player spel som jag håller på att gå igenom. Just nu Witcher serien.
Om man blir frustrerad över att spelsuget tryter är det värt som andra säger att göra något annat. Gör jag något för min kropp som promenad eller träning så känns det mycket bättre att spela efter då det blir en "reward". Kan inte säga att jag gör det ofta just nu dock för Witcher är för skojj :).

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Känt/känner likadant. SP tröttnar jag direkt på. Ibland har man försökt tvinga sig på det och det har varit roligt i en stund. Witcher 3 är riktigt bra det var det enda jag faktiskt tyckte var skoj på länge.

Jag märker att jag måste köra med folk nuförtiden, kunna prata osv. är väl för social av mig. Så nya wow expansion pack så blir det spela rejält. Taggaaa.

Permalänk
Avstängd

Jag började också tycka att alla spel var tråkiga när jag blev cirka 24 år.
Jag tror de flesta kommer in i den fasen efter massa stenhårt lirande i tonåren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spicebeast:

Har du provat brädspel istället?

Brädspel är bra.
Då kan man vila ögonen från datorn men även prata med personer i verkligheten.

Permalänk
Medlem

Antingen bör du, som många andra redan tipsat om, ta en paus och göra något annat under sommaren(fiska och grilla är alltid kul, kanske inget man kan göra varje dag).

Alternativ 2 är att du letar upp något kul singleplayer spel som har en början och ett slut. Jag spelade också en hel del såna MP spel men blev så less då det aldrig tog slut. Plockade upp min ps4 pro igen och kör just nu God of War för fulla rullar(när jag inte jobbar eller livet kallar) och det är så jävla bra.

Permalänk
Medlem

Vänta till Fallout 76 kommer då. Där ska man kunna spela med kompisar på nätet

Diablo 2 trots sin ålder är bättre än många andra nyare spel. Grafiken är klart bättre idag, men om det är roligare vet i f-n

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ta paus är mitt råd för när man väl får suget tillbaka finns oftast flera nya spel att prova.
Själv lirar jag inget på min PC just nu, drar bara några race i Forza 6 på Xboxen.

I höst/vinter lär det släppts nånting kul så kan vänta tills dess. Filmar lite med min kamera och meckar i redigering i sommar, läser böcker och tar det allmänt lugnt som sig bör

Ett alternativ är att skaffa en bärbar konsol och lira lite retro Nintendo medans man ligger i solstolen !

Permalänk
Medlem

Som många andra nämnt, Witcher 3 är, i min mening, ett av dom absolut bästa spelen som gjorts och finge jag bestämma skulle dom göra om och uppgradera Witcher 1 & 2 till samma standard gällande grafik och funktioner, även om en öppen värld förmodligen inte skulle funka för dom spelen.

Sen skulle jag nog rekommendera att försöka hitta spel som faktiskt har humor också. Saints Row serien till exempel.
Eller Just Casue serien. Både Saints Row och Just Cause är vad jag skulle kalla "GladVåld", och med bra eller OK multipayer/CoOp.

Med det sagt, glöm inte att gå ut och leva livet lite också.