Permalänk

värt att uppgradera benq xl2411z?

Tjena det är så att jag har funderat på att köpa en ny skärm efter alla år med xl2411z

Spelar CS:GO, Pubg, BF, Fortnite, mmos ibland osv osv alltså främst snabba/fps spel.

1. Är det värt att köpa ny skärm?
2. Vad är det för skärm man ska köpa för att det ska värt att byta?
3. helst under 6000kr
4. sitter med intel i7 3770K 4.5ghz OC , MSI GTX 980Ti och får ut 100-160 fps på pubg och 250-300+ på resterande spelen jag kör.

Uppskattar allt hjälp

Permalänk
Medlem

Är du missnöjd med din nuvarande skärm? Om inte, vad ska du byta ut den för? Om du är det, vad vill du se att den nya skärmen gör bättre?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

@LemonIllusion: färgerna känns smetiga svårt att förklara jag har svårt att se detaljer i fps spel och det känns som saker smälter in i varandra för lätt.

Men det jag vill ha bättre är i princip mindre ghosting vid snabba rörelser, bättre färg och tydlighet/skärpa och det jag undrar är om 240hz hjälper det eller om ips panel med 4ms är värt om man vill ha lite bättre detaljer osv osv och isf vilken skärm.

om det nu inte är någon skillnad på dessa saker med andra skärmar som gör det värt att uppgradera så håller jag mig till xl2411z mennnn om någon vet en bättre skärm så skulle jag uppskatta tipsen.

Permalänk
Avstängd

XL2411Z okalibrerad har ju en väldigt låg gamma (ljus) så allt blir ju urvattnat.

Du får typ samma symptom om du köper en ny TN och inte kalibrerar ändå.

Mindre ghosting? Det enda alternativet isåfall är väl en 240hz skärm.

Permalänk

@AdoringFan: alright mjo det får nog bli en 240hz om jag ska uppgradera, lättaste sättet att kalibrera skärmen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aslan9204:

@AdoringFan: alright mjo det får nog bli en 240hz om jag ska uppgradera, lättaste sättet att kalibrera skärmen?

En kalibrator för ~1500 kr. Enda sättet.