Finns det en gräns för WoW tokens? :(

Permalänk
Medlem

Finns det en gräns för WoW tokens? :(

Hej!

Nu i BfA tider så har jag hört att de har gjort ett nytt mount, som ger tillgång till auction house. Det är verkligen något att ha känns det som, så jag hade tänkt göra så att jag finansierar det med Wow tokens (mountet kostar 5 miljoner g!). Men nyss medans jag kollade runt i Blizzards nätbutik så stod det på "Wow token sidan" att det var max 10 tokens man fick köpa. Nu undrar jag, vet någon om det är något som gäller för t.ex bara en månad, och sen kan man köpa 10 nya, eller är det kort och gott 10 per account och sen inget mer?

Tack för hjälp! (På ett eller annat sätt så SKA mountet bli mitt)

Permalänk
Medlem

Exalted med Zandalari Empire eller Proudmoore Admiralty ger -20% (-1 miljon!!!) på priset, så kan vara värt att vänta me att köpa

Edit: är max 10/vecka, 36/månad och sen max 10 ingame på heal sitt account.

Permalänk
Medlem

Tror det är 10 i veckan man kan köpa.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Okej tack för bra svar! Och TACKKKK för tipset Extol, plötsligt tjänade jag över 600 spänn x)

Permalänk
Medlem

En till sak jag kom på: hur går det till när man köper det här mountet? Är det i Blizzards store, eller i spelet någonstans?

Permalänk
Medlem

@Razmion: I spelet, från en NPC som heter Talutu som kommer att finnas i Zuldazar, eller från Tricky Nick i Boralus.

Permalänk
Medlem

Okej tack! Nu har jag koll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razmion:

Okej tack för bra svar! Och TACKKKK för tipset Extol, plötsligt tjänade jag över 600 spänn x)

Jag blev bara nyfiken, men menar du att ett mount kostar 3 000 kr om man köper det för fullpris med wow-tokens? Oo

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Jag blev bara nyfiken, men menar du att ett mount kostar 3 000 kr om man köper det för fullpris med wow-tokens? Oo

Just nu ger 1 WoW Token(20 Euro/st) 346321 guld. Mountet kostar 5 miljoner guld, eller 4 miljoner om du har maxat reputation med Zandalari faktionen. Så det blir ungefär 300 euro utan rep. och 240 euro med.

Det är ett så kallat gold sink mount. Har funnits några stycken av dem igenom WoWs historia.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Känner spontant att det är dumt att köpa det mountet för riktiga pengar. Det är ett gold-sink Mount, alltså nånting du kan spendera ditt guld på om du är en person som har sjukt mycket guld och inte vet vad du ska göra med allt.. självklart ditt val, men är rätt mycket pengar för ett mount..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tack för tipset och omtanken, men är bra taggad på det mountet ändå alltså! Förstår att det låter som lite väl mycket pengar för ett riddjur i ett spel, men har man hjärtat fast i wow så kan man lätt gå till ytterligheter x)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razmion:

Tack för tipset och omtanken, men är bra taggad på det mountet ändå alltså! Förstår att det låter som lite väl mycket pengar för ett riddjur i ett spel, men har man hjärtat fast i wow så kan man lätt gå till ytterligheter x)

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe upp till dig som sagt! Lägger inga värderingar i det alls Är också bra sugen på det, tyvärr har jag antingen pengar IRL till det så jag ska börja plugga, och har heller inte råd med det i guld..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hehe okej, ja pluggar man så kan jag förstå att ett sånt mount inte är på kartan Menmen, tänk på den dagen du har fast jobb; då är det i din hand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Önskar att jag också hade gillat ett spel såpass mycket.. Ser inget fel med att lägga 3k på något "onödigt" så länge man har intresset.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Önskar att jag också hade gillat ett spel såpass mycket.. Ser inget fel med att lägga 3k på något "onödigt" så länge man har intresset.

jag hade hellre satsat på att köpa det med pengar i spelet istället för irl pengar.. känns ju helt meningslöst om man bara kan öppna plånboken o få sakerna.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag hade hellre satsat på att köpa det med pengar i spelet istället för irl pengar.. känns ju helt meningslöst om man bara kan öppna plånboken o få sakerna.

Varför det? Vissa vill lägga pengar på att lämna in bilen för ett skitsimpelt däckbyte när man kan göra det själv på en kvart. Vissa betalar hellre än att göra något man inte vill göra själv (i detta fallet att farma guld i timmar på timmar).

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Varför det? Vissa vill lägga pengar på att lämna in bilen för ett skitsimpelt däckbyte när man kan göra det själv på en kvart. Vissa betalar hellre än att göra något man inte vill göra själv (i detta fallet att farma guld i timmar på timmar).

man brukar ju spela ett spel för att det är roligt och varför ska man då köpa sig framåt i spelet?

a byta däck på bilen kanske det finns folk som tycker är roligt men för de flesta är det en trist nödvändighet som inte alla kan eller har tid till men jag förstår inte hur du kan göra den jämförelsen.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

man brukar ju spela ett spel för att det är roligt och varför ska man då köpa sig framåt i spelet?

a byta däck på bilen kanske det finns folk som tycker är roligt men för de flesta är det en trist nödvändighet som inte alla kan eller har tid till men jag förstår inte hur du kan göra den jämförelsen.

Guldfarming är inte det roligaste i spelet, det är (exakt som däckbyte) en trist nödvändighet, har man heltidsjobb så spenderar man nog sina eftermiddagar på något roligare sätt Därför tycker vissa att det är värt det.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Ptja då blir man av med lite av sina ca 13 miljoner G då. Tycker att både legion och föregående har varit så satan enkelt att tjäna guld. Tjänade flera miljoner första månaden av legion bara genom att lägga runt en timme om dagen på AH, misstänker att det kommer gå att nyttja ah på liknande sätt när BfA släpps och det kommer nya pots, herbs, skins, ores, osv.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.