Dator dör, kan det vara ett defekt nätaggregat?

Permalänk
Medlem

Dator dör, kan det vara ett defekt nätaggregat?

Hej
Byggde ihop en ny dator till sambon, när allt var klart så blev det ingen bild på skärmen, och då insåg jag att jag hade glömt cpu kabeln, så jag satte i den men då dör datorn inom loppet på 2 sekunder, kan det vara ett defekt nätaggregat?

Permalänk
Medlem

Troligtvis, men det kan också vara vilket annat problem som helst. Om du behöver hjälp att felsöka, ge information och bilder.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

@Predatox *Tråd flyttad*

Tror du får bättre svar här

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Troligtvis, men det kan också vara vilket annat problem som helst. Om du behöver hjälp att felsöka, ge information och bilder.

Det jag har testat är att köra på en ram sticka, samt provat alla ram stickor enskilt, men resultatet ändrar sig inte , blir likadant ändå, har testat att köra utan grafikkort, men samma resultat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Predatox:

Det jag har testat är att köra på en ram sticka, samt provat alla ram stickor enskilt, men resultatet ändrar sig inte , blir likadant ändå, har testat att köra utan grafikkort, men samma resultat

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!
Sitter alla kontaktdon som de skall, inget som sitter halvdant itryckt?
Sen att nätaggregatet slår ifrån direkt efter att du tryckte i cpu-anslutningen, tyder på att du troligen har en kortslutning någonstans.
Det känns lite suspekt med ett nytt nätaggregat, då jag inte tror att Ace Of Sweden säljs längre, annars hade vi haft en solklar kandidat där.

Sitter det distanser överallt där det förväntas göra det, samt att där inga distanser förväntas, sitter det helt sonika inga distanser heller?

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Jag har hittat problemet, moderkortet stödjer ej processon, inte den generationen :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Predatox: Hade du skrivit vad du hade för delar i första inlägget kanske vi kunde ha svarat det direkt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3