Jag har köpt allt jag vill ha, vad köpa nu?
Den här tråden handlar om filosofi, om det inte är något som intresserar dig så kan du lugnt scrolla vidare till något troligare.
Jag har släckt min ångest genom att som så många andra köpa mig bort från den.
Nu har jag nått vägs ände, kan sitta helt desperat och googla efter nya saker som jag inte ännu äger bara för att gå en känsla av vad det är som saknas i mitt liv och åter kunna ha ett mål till vad som ska göra min lycka total.
Det finns inget mer!
Inget som jag kan köpa för pengar kan längre ge mig lycka.
Jag har allt jag någonsin velat ha.
Satt med en inredningskatalog och försökte se om det inte var så att min bostad skulle bli bättre om jag skaffade 2 extra hyllor, eller kanske byta till en annan byrå i vardagsrummet, insåg i samma stund att det inte skulle påverka min situation alls.
Har funderat på att hyra ett förråd och ställa dit alla mina ägodelar, sen flytta tillbaka saker en i taget och verkligen känna efter vilka ägodelar som jag inte klarar mig utan.
Tänk er att blåsa ut hela lägenheten, skruva ner alla hyllor och alla tavlor, kvar ska det bara vara en helt tom och anonym lägenhet.
Känn efter, vilka ägodelar måste jag ha för att mitt lif ska kunna fungera (för att jag ska kunna fortsätta mitt liv med jobb och träningen osv.
1. Några köksredskap måste nog vara kvar så att matlagningen kan fungera.
2. Kläder givetvis, fast inte en hel garderob.
3. Sängen, är den nödvändig?
4. Badrumsartiklar måste finnas kvar, absolut inte alla men några känns viktiga.
5. Städutrustning! Dammsugare, disksaker något mer kanske
6. forts...
Känns som det aldrig kommer ta slut, varje punkt skapar tankar på fler punkter, för varje sak jag lägger tillbaka skapas begäret att om den här saken behövs då kommer jag även behöva den och den och den...
"Sweclockers, forumet för folk som gillar att köpa saker"
Jag skulle behöva ett forum för folk som inte vill köpa något mer utan som snarare borde göra sig av med saker.
Rekommendationer mottaget tacksamt
Har du eller någon du känner gått igenom det här stadiet och funnit en lösning på problemet?