Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Jag har köpt allt jag vill ha, vad köpa nu?

Permalänk
Medlem

Gå matlagningskurser och bli bra i köket, då kommer du att vilja spendera mer pengar på bra råvaror. Sen kommer det alltid att finnas jobb och samtalsämnen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Är 44 bast och i min högst personliga åsikt är alla konkreta mål överskattade och har ett bäst-före-datum, oavsett om det handlar om jobb, träning, pengar etc. Behöver inte sträva efter förbättringar och personlig bekräftelse längre. Räcker med att fortsätta vardagslunken, uppleva ännu en dag utan allvarliga hälsokomplikationer och ägna sig åt de meningslösa men ack så njutbara tingen i livet.

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Känner mig manad att slänga in en blänkare här, då jag inte delar din slutsats fullt ut.
Jag har själv fått genomgå en del strapatser av samma kaliber inom Försvaret innan jag bytte till ett bekvämare skrivbordsjobb inom samma firma. 5 år på en grupp som skall agera helt fristående från yttre support och stöd, så det blev en del fältgrisande som du beskriver. Fria kriget är något av det roligaste jag vet, även om det såklart är oerhört slitsamt.
Mycket utvecklande om inte annat. Man lär sig definitivt att uppskatta de små sakerna man tar för givet dagligdags, såsom ett mål varm mat på tallrik, sin säng, rinnande vatten, 8 timmars obruten sömn etc.

Jag måste dock säga att jag finner det otroligt rogivande att vara till skogs när man inte är i tjänst. Det är något helt annat när man inte är under pressen med stridsuppgifter, tidspress, snabbmarsch, eldöverfall etc... Jag älskar fortfarande att bara ge mig ut och strosa runt utan mål och syfte till skogs, och finner det ett fantastiskt sätt att ladda batterierna mentalt. Vandra till fjälls är något helt annat än att nattorientera i råterräng under tidspress (efter 5-6 dygn till skogs) för att genomföra ett mineldöverfall. Det går inte att jämföra.

Att vara ensam till skogs är, i min mening, absolut ett tillfälle att reflektera och tänka fritt, och ger tillfälle att "finna sig själv" om man ger det möjligheten!

(Förövrigt är Strv 103C den sexigaste pansarbesten världen någonsin skådat!)

Tillägg
Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Plocka upp nya hobbies. Om du inte vill köpa något så har du även möjlighet att bygga upp ett bra sparande tills du vet vad du vill spendera pengarna på.

Permalänk
Medlem

Har du inga intressen utöver att köpa saker?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oatp1b1:

Har du inga intressen utöver att köpa saker?

Jo då men inget jag kan investera mer pengar i än jag redan gjort

Permalänk
Medlem

Skaffa en kärring och släng pengar på henne och köp det hon vill att du ska köpa!

Permalänk
Avstängd

Jepp, skaffa en sambo, köp en stor gammal gård med renoveringsbehov och starta ett jordbruk där, kanske också en stor gammal segelbåt (*host*), sedan behöver du aldrig någonsin mer fundera över vad du skall göra med dina pengar...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Kanske inte något konkret tips tyvärr men någon annan som läst boken "En nästan vanlig man" av Dan Buthler & Dag Öhrlund? Fick bara upp den som en tanke av den här tråden

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Spara pengar! Kanske du kommer ha/få något behov av dem i framtiden som du inte ens vet om nu?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

@Bascule666: Känner mig manad att slänga in en blänkare här, då jag inte delar din slutsats fullt ut.
Jag har själv fått genomgå en del strapatser av samma kaliber inom Försvaret innan jag bytte till ett bekvämare skrivbordsjobb inom samma firma. 5 år på en grupp som skall agera helt fristående från yttre support och stöd, så det blev en del fältgrisande som du beskriver. Fria kriget är något av det roligaste jag vet, även om det såklart är oerhört slitsamt.
Mycket utvecklande om inte annat. Man lär sig definitivt att uppskatta de små sakerna man tar för givet dagligdags, såsom ett mål varm mat på tallrik, sin säng, rinnande vatten, 8 timmars obruten sömn etc.

Jag måste dock säga att jag finner det otroligt rogivande att vara till skogs när man inte är i tjänst. Det är något helt annat när man inte är under pressen med stridsuppgifter, tidspress, snabbmarsch, eldöverfall etc... Jag älskar fortfarande att bara ge mig ut och strosa runt utan mål och syfte till skogs, och finner det ett fantastiskt sätt att ladda batterierna mentalt. Vandra till fjälls är något helt annat än att nattorientera i råterräng under tidspress (efter 5-6 dygn till skogs) för att genomföra ett mineldöverfall. Det går inte att jämföra.

Att vara ensam till skogs är, i min mening, absolut ett tillfälle att reflektera och tänka fritt, och ger tillfälle att "finna sig själv" om man ger det möjligheten!

(Förövrigt är Strv 103C den sexigaste pansarbesten världen någonsin skådat!)

Vi hanterar alla halvtraumatiska upplevelser olika. För dig en enkel promenad i skogen för mig ett litet helvete. Är full av beundran för de som faktiskt sysslar med detta som ett jobb. Måste säga att mina 12 månader hos försvaret har dödat all längtan till skogen.

Å andra sida kan jag tillägga att som vagnschef och en som hade kontroll över en strv 103C är magiskt (detta ord igen) . Ett TV-spel på riktigt med dödliga prylar: vi kunde träffa ett mål rakt av på 1600m avstånd eller bombmatta hela skiten.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Avstängd

Knark och kvinnor är väl standard?

Skrivet av fantomsmurfen:

Spara pengar! Kanske du kommer ha/få något behov av dem i framtiden som du inte ens vet om nu?

Det här är ju det vettigaste hittills. Har du så pass mycket pengar att du faktiskt har allt du önskar har du antingen för mycket pengar eller så har du inte så stora krav. Det är bra att vara förnöjsam, allt är så mycket lättare då.

Jag rekommenderar att du lär dig spela musik och börjar skriva. Eller något annat som är skapande och som inte fyller något syfte annat än sig själv. Luffarslöjd, virkning, en gammal jänkarbil att skruva i. Att sjunga är grymt befriande.

Jag skummade igenom tråden och såg vildmarksliv och det är definitivt en bra sak. Det behöver inte ens vara särskilt komplicerat. Köp en hammock och ge dig ut i skogen och sov en natt bara, och låt bli telefonen. Ha den med, men använd den inte. En man sade en gång att han tyckte mycket om att vistas i skogen (jag höll med) och sedan sade han att han brukade lyssna på ljudböcker "för att maximera njutningen". Då har man inte förstått ett dugg. Är du verksam på sociala media? Skit i det och ta en kort tur, bara du, bara existera. En del tycker det är jobbgt, men det år något att övervinna. Det jobbiga sitter i att man tvingas till att tänka, att tänka på sitt liv och sim tillvaro och jag tror många är rädda för det därför att de egentligen inte tycker om vad de ser, eller är rädda för vad de kommer att se. Allt det där är en process som i slutändan är positiv, iaf om man möter den och gör något av eventuella insikter. Det är som terapi. Och som sagt: det behöver inte vara komplicerat. Du behöver inte ligga i bivack en vecka och leva på te kokat på granskott och förvälld skäggmossa eller jogga upp till Kebnekajse naken (eller vad som nu är inne bland prepperserna). Börja stillsamt och se om det ger något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Skaffa en kärring och släng pengar på henne och köp det hon vill att du ska köpa!


lyd inte denna henens råd, ts

lägg pengar på vad du själv tycker är skojjsigt.
som ett 1180 från EVGA!!

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem

Vad tur du har att det alltid kommer nya datorprylar då, ja menar då finns det ju alltid något du inte har:D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bascule666:

Vi hanterar alla halvtraumatiska upplevelser olika. För dig en enkel promenad i skogen för mig ett litet helvete. Är full av beundran för de som faktiskt sysslar med detta som ett jobb. Måste säga att mina 12 månader hos försvaret har dödat all längtan till skogen.

Å andra sida kan jag tillägga att som vagnschef och en som hade kontroll över en strv 103C är magiskt (detta ord igen) . Ett TV-spel på riktigt med dödliga prylar: vi kunde träffa ett mål rakt av på 1600m avstånd eller bombmatta hela skiten.

Väldigt intressant och i många stycken genial design. En givande Reddit jag hittade för ett tag sedan: https://www.reddit.com/r/AskHistorians/comments/4fj5ow/what_f...

Jag umgicks en period med en mekaniker på P2 som hade hand om 103. Häftiga saker!

Bonusfynd: https://www.youtube.com/watch?v=Rqq1XtHauoc

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kolla lite på Youtube om minimalism. Låter som om det vorre något för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Det trodde jag med, arbetade 60 timmars veckor som VD i 12 år men jäklar vad lätt det var att gå över till att inte arbeta alls. Finns alltid något att pyssla med. Bara en sådan sak som att ha obegränsad tid till böcker, film, vänner, gamla föräldrar, katter, datorer och annat som dyker upp är obetalbart.

Yeap! Helt korrekt.

Jag tog ju ledigt i nått år, leds på hela karusellen. Levde på sparpengar.
Bästa jag någonsin gjort, hade mer livskvalité under det året än dom typ 20 åren tillsammans innan dess.
Men visst, blev inga dyra inköp eller fräsiga kvällar på stan, men finns som du säger så extremt mycket värde i saker som är mer eller mindre kostnadsfritt.

Nu är jag tillbaka i ekorrhjulet men valde att jobba som egenkonsult då jag kan styra över arbetstid själv. Går min kalkyl ihop så kommer jag jobba motsvarande 9 månader heltid per år.

I stort sett alla jag känner sitter i samma sits.
Det är allt från folk som har excelark på 20 flikar med en ”ekonomisk plan” för att kunna gå i pension vid 50, till dom som säljer Sthlmsvillan för att flytta någonstans där pengarna räcker till ett lånefritt boende. (Och därmed kan gå ner kraftigt i arbetstid).

Både i min vänskapskrets samt på mitt förra jobb, så var inte längre högre lön det man förhandlade om. Någon/några tusenlappar gör inte folk lyckligare. Man vill istället ha mer semester / kortare arbetstid / tjänstledighet. (Vilket i sin tur skapade stora konflikter då företagen behöver folk på plats som utför arbete )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Jo då men inget jag kan investera mer pengar i än jag redan gjort

Det var ju lite det jag fiskade efter. Om du nu har det du vill ha inom dina intressen, varför inte bara njuta av dem? Sedan kan du lägga pengarna på hög, för det kommer garanterat komma en dag när du vill flytta och då är det väldigt tacksamt att ha ett par extra hundratusen på banken så att man inte behöver belåna sig över öronen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Har du inga intressen utöver att köpa saker?

Skrivet av Jopp<3:

Jo då men inget jag kan investera mer pengar i än jag redan gjort

Hur intresserad är du av foto egentligen? Jag är lite intresserad själv men jag har kommit på att det nästan är "lika roligt" att söka hitta den optimala utrustningen som att faktiskt vara ute och fota (det är det ju inte egentligen det är bara det att jag är bättre på det) och då foto på många sätt kan bli en materialsport är det lätt glömma bort den konstnärliga aspekten.

Poängen är den att du måste tänka bort idén att du kan köpa dig ur din situation. Du måste göra något själv. Om det handlar om foto kan det vara att ta de där svåra bilderna som innebär att du måste ut klockan fyra på morgonen och sätta dig i ett busksnår fyra timmar bara för att kanske kunna ta ett par fina bilder. (Så långt har inte jag kommit i mitt fotande, jag är fortfarande ganska bekväm av mig.)

Du måste söka efter något att lägga ner din själ i snarare än något att plöja ner pengar i. Om du kan köpa dig ur situationen får du inte känslan av att ha "gjort det själv".

(Sen vet jag heller inte hur allvarlig du är med att vilja ha hjälp heller. Kanske handlar det bara om att ventilera lite och sedan söka lösningen själv? Vilket i och för sig också är helt okej men då behöver inte vi sitta här och redogöra för vad vi tror kan vara behjälpligt.)

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Jag försökte städa bort kattleksaken från min mobilskärm, får bjuda på den.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Väldigt intressant och i många stycken genial design. En givande Reddit jag hittade för ett tag sedan: https://www.reddit.com/r/AskHistorians/comments/4fj5ow/what_f...

Jag umgicks en period med en mekaniker på P2 som hade hand om 103. Häftiga saker!

Bonusfynd: https://www.youtube.com/watch?v=Rqq1XtHauoc

Tack så hemskt mycket för länkarna! Satte mig i en tidsmaskin till 1987 och en stillsam förundran över hur extremt unik strv 103 faktiskt var. Alla vi på P4 älskade våra föråldrade monstermaskiner och kände verkligen att vi var ÖB:s slägga. Senare vid ett repmöte fick vi se en demonstration av de tyska Leopard 2 och insåg hur döda vi varit om det hade blivit allvar...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Köp lite frön och börja odla. Förstod aldrig varför folk gillade växter innan jag slutade köpa färdigdrivna växter. Blir orimligt glad så fort det kommer knoppar/blommor

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bascule666:

Tack så hemskt mycket för länkarna! Satte mig i en tidsmaskin till 1987 och en stillsam förundran över hur extremt unik strv 103 faktiskt var. Alla vi på P4 älskade våra föråldrade monstermaskiner och kände verkligen att vi var ÖB:s slägga. Senare vid ett repmöte fick vi se en demonstration av de tyska Leopard 2 och insåg hur döda vi varit om det hade blivit allvar...

Det var så lite!

Ja, teknikutvecklingen och designen har gått extremt fort framåt senaste 30 åren, så det är inte så konstigt att 103 skulle varit chanslös i den övergången mot betydligt modernare vagnar. Jag tror dock fortfarande att den klarat sig enastående bra under den era och användningsområde den konstruerades för. Det fick vi ju aldrig veta, tack och lov.

Skrivet av VSD.9024:

Köp lite frön och börja odla. Förstod aldrig varför folk gillade växter innan jag slutade köpa färdigdrivna växter. Blir orimligt glad så fort det kommer knoppar/blommor

Väldigt bra tips som dessutom är billigt. Höll själv på med sådant i yngre år och planerar fortfarande min återkomst när tiden medger. Har sparat över 20 gamla fönster som ska bli ett växthus är det tänkt.

Väldigt rogivande och positiva känslor av att skapa nytt liv.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Fantastisk tråd detta!

Att bli fanatiskt religiös kan nog få en att tänka på annat. Scientologerna kanske? Borde lösa det ekonomiska dilemmat åtminstone

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Låg du på Wartofta? Jag låg också på P4, men Skånings : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Intressant början på tråden, men trådskaparen får gärna återkomma om han är nöjd med svaren, eller några idéer har dykt upp?

Du skrev att detta är en tråd om filosofi, men vi kan nog komma lite djupare?
Vad är grunden till att du måste "köpa" grejer? Är det ändå så att det faktiskt gör dig lycklig? Eller frågar du efter andra saker man kan spendera på bara?
Som sagt, trådskaparen får gärna återkomma med lite vägledning för annars kan vi prata om allt från fiske och buddism, till att offra sitt liv för någon religion. Tycker tråden har potential så ta inte detta negativt

Permalänk
Medlem
Skrivet av VSD.9024:

Köp lite frön och börja odla. Förstod aldrig varför folk gillade växter innan jag slutade köpa färdigdrivna växter. Blir orimligt glad så fort det kommer knoppar/blommor

Det är så fint med växter. Mitt problem är bara att jag har en tendens att glömma att vattna en vecka eller två. Jag fick slänga en hel del men jag har några växter som överlevt i mitt hems hårda miljö. Jag skulle gärna vilja ha någon större växt som tål att misshandlas, finns det någon sådan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Elektron: Visst finns det växter som klarar sig utan vatten långa tider, kaktusar t ex. Men det finns och har funnits självbevattnande krukor länge. Har du ont om pengar kan man göra själv med en glasburk som reservoar och en bit garn eller naturrep som ledning.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Att bara köpa grejer blir väldigt tomt och ihåligt efter ett tag ja. Vad som dock verkligen är värt att lägga pengar på är upplevelser. I efterhand tänker man tillbaka på vad man spenderade pengarna på med glädje istället för ånger, vilket ofta är fallet när man bränt pengar på grejer.

En fantastisk upplevelse eller resa är något man bär med sig hela livet och gagnas av i form av erfarenhet och kunskap.

Jag blev avsevärt lyckligare när jag kraftigt minskade prylbudgeten och istället lade pengar på att resa till olika platser. Och det behöver inte vara resor runt halva jordklotet, bara till platser, sevärdheter och attraktioner man inte upplevt förut.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Den här tråden handlar om filosofi, om det inte är något som intresserar dig så kan du lugnt scrolla vidare till något troligare.

Jag har släckt min ångest genom att som så många andra köpa mig bort från den.
Nu har jag nått vägs ände, kan sitta helt desperat och googla efter nya saker som jag inte ännu äger bara för att gå en känsla av vad det är som saknas i mitt liv och åter kunna ha ett mål till vad som ska göra min lycka total.
Det finns inget mer!
Inget som jag kan köpa för pengar kan längre ge mig lycka.
Jag har allt jag någonsin velat ha.

Satt med en inredningskatalog och försökte se om det inte var så att min bostad skulle bli bättre om jag skaffade 2 extra hyllor, eller kanske byta till en annan byrå i vardagsrummet, insåg i samma stund att det inte skulle påverka min situation alls.

Har funderat på att hyra ett förråd och ställa dit alla mina ägodelar, sen flytta tillbaka saker en i taget och verkligen känna efter vilka ägodelar som jag inte klarar mig utan.

Tänk er att blåsa ut hela lägenheten, skruva ner alla hyllor och alla tavlor, kvar ska det bara vara en helt tom och anonym lägenhet.
Känn efter, vilka ägodelar måste jag ha för att mitt lif ska kunna fungera (för att jag ska kunna fortsätta mitt liv med jobb och träningen osv.

1. Några köksredskap måste nog vara kvar så att matlagningen kan fungera.
2. Kläder givetvis, fast inte en hel garderob.
3. Sängen, är den nödvändig?
4. Badrumsartiklar måste finnas kvar, absolut inte alla men några känns viktiga.
5. Städutrustning! Dammsugare, disksaker något mer kanske
6. forts...

Känns som det aldrig kommer ta slut, varje punkt skapar tankar på fler punkter, för varje sak jag lägger tillbaka skapas begäret att om den här saken behövs då kommer jag även behöva den och den och den...

"Sweclockers, forumet för folk som gillar att köpa saker"
Jag skulle behöva ett forum för folk som inte vill köpa något mer utan som snarare borde göra sig av med saker.
Rekommendationer mottaget tacksamt

Har du eller någon du känner gått igenom det här stadiet och funnit en lösning på problemet?

Det låter som att du behöver komma bort från din miljö och dina vanor. För flera år sedan sålde jag allt, sa upp mig från jobbet för att flytta till Frankrike och lära mig franska under ett år. Jag skrev in mig på ett universitet i Montpellier för studier av franska för nybörjare på franska. Första en till två månaderna gick jag plikttroget till skolan utan att förstå så mycket vad som sas där. Men det lossnade förvånansvärt snabbt. Det var en fantastisk resa på många sätt. Spännande att flytta till ett land där man inte kan språket och engelska inte fungerar så bra. Rekommenderas varmt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3