Permalänk
Medlem

Robotdammsugare

Tjäna, tänkte köpa "robotdammsugare" som present till morsan, men har aldrig haft en innan så har ingen aning om vad man bör kolla på när man köper en, märken, funktioner osv. Någon som kan ge mig lite råd?

Permalänk
Medlem

Det här undrar jag med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Har hon trösklar som är max 3 cm höga så finns det bara ett alternativ: Neato!
Har själv en Neato Botvac Connected och den är grym!

Golvet bör vara fritt från mattor med långa fransar och kablar.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Jag har föregångaren till den här https://www.clasohlson.com/se/Robotdammsugare-Neato-Botvac-D8... och den har fungerat bra i 3.5 år nu, har en gråhund/jämthund blandning som byter päls 4-5 ggr per år, och den har överlevt det.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffer:

Har hon trösklar som är max 3 cm höga så finns det bara ett alternativ: Neato!
Har själv en Neato Botvac Connected och den är grym!

Golvet bör vara fritt från mattor med långa fransar och kablar.

Har också en Neato Botvac Connected och är grymt nöjd! Bara som sagt å se till så golvet e fritt från kablar etc. Trodde aldrig den skulle vara så effektiv som den är.

Permalänk
Medlem

Antagligen ingenting för morsan, men själv kör jag med en Ecovacs Ozmo 930. Funktioner som tusan, fler än Irobots flaggskepp. och fungerar hur bra som helst.

Ecovacs e ju ett budgetalternativ, men deras flaggskepp fungerar suveränt, kan inte säga något om de andra förutom att det är bra pris.

Permalänk
Medlem

Har en iRobot Roomba 676 som jag är nöjd med. Jag har förstått att man betalar lite för märker med iRobot men jag fick min till bra pris. Kopplar upp till mobilen, kör själv till laddstationen, klarar trösklar etc. Fungerar oväntat bra!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

---