Analytiker: "Låga förbokningssiffror för Battlefield V"

Permalänk
Melding Plague

Analytiker: "Låga förbokningssiffror för Battlefield V"

Enligt analytikerfirman Cowen är förbokningssiffrorna för Battlefield V låga jämfört med andra speltitlar som släpps under samma period, såsom Red Dead Redemption 2 och nya Call of Duty.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

@Epic du menar väl "Call of Duty: Infinite Warfare" - Och inte Modern Warfare ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Helt rätt, early access förstår jag då man vill få med communityt tidigt och oftast för nedsatt pris, förbeställningar är helt meningslöst för spelaren.
Sen att RDR2 ligger på topp är för att alla vet att Rockstar levererar guld.

Permalänk

Inte konstigt enligt mig, sämst trailer, gjort massa historiskt inkorrekta grejer. Och släpps bara på Origin på PC.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så blir det väl när man med minimal ansträngning mjölkar en franchise ad infinitum

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

@André du menar väl "Call of Duty: Infinite Warfare" - Och inte Modern Warfare ?

Många namn att hålla reda på Tack!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Epic:

Många namn att hålla reda på Tack!

Hehe, ja det var många titlar att brottas med i samma artikel NP!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Inte konstigt enligt mig, sämst trailer, gjort massa historiskt inkorrekta grejer. Och släpps bara på Origin på PC.

Förmodligen inget av det där är anledningen till dålig förbokning. Den första är subjektiv, de andra två har inte påverkat försäljningen av något annat BF-spel tidigare. Det beror troligen, precis som artikeln säger, på kontroverserna kring microtransaktioner i tidigare spel.

Permalänk
Avstängd

@dlq84: FÖr att inte glömma hur nerdummade de blivit. BF4 är sista spelet i serien som går att spela

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Folk vill väll inte betala längre för att spela mot fuskare.

De skryter alltid om hur bra de gjort BF spelen men det räcker med en fuskare på servern så blir spelet helt värdelöst.

Omöjligt att få någon riktig behållning av spelvärdet i BF så länge de har dålig anti cheat.

Tidigare har det typ varit att spelare ska betala för spelet och sedan ska de polisa det mot fuskare genom att anmäla dem.

Har man sedan anmält en fuskare så tar det veckor innan de blir bannade, om de ens blir det, under den tiden hinner de förstöra spelet för tusentals andra spelare.

Online FSP har bara blivit löjligt, från att varit ett mega fan av BF spelen har jag nu tröttnat när det var samma skit i BF1.

Permalänk
Medlem

Om BF V hade haft riktiga tank/flyg/havs uppdrag i stil med Warthunder m.m. så hade jag varit mer sugen. Dvs ett riktigt andra världskrigs spel som försöker återspegla lite av andra världskriget, då hade jag iaf varit mer sugen även om det självklart blir ett köp för att BF är en rätt stor del bland mig och mina vänner.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Får man nåt om man förbokar, eller varför skulle man göra det? De digitala kopiorna lär ju knappast ta slut.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Betafield, Bugfield, nerdummat de senaste titlarna.
Förbokas inga BF-titlar längre

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 var det sista som kändes öppet och fritt. BF1 är för snabbt och båda lagen skyfflas in mot varandra CoD-style. Spel idag utvecklas mot extremt otåliga och överstimulerade ungar.

Permalänk
Medlem

Spelare klagar på att spelen inte utvecklas tillräckligt utan att det mjölkas med samma gamla koncept och är bara "re-skins". När spel som CoD och Battlefield inte känns som de tidigare verkligt populära spelen tidigare i serien (tänk typ CoD4/Mw2/Bo1 I CoD och BF3/BF4 i BF) så vill man tillbaka till det gamla igen och utvecklingen blev för mycket.

Battlefield var populärt redan innan BF3 men det är DAGENS spelare speltillverkarna måste få spelen att tilltala. För mycket ändring är inte någonting man klarar av eller vill ha, trots att man på forum följer med hetsen om något nytt. Kolla på FIFA som lägger till lite nya dribblingar varje år och folk köper och är nöjda. Viss överdrift men det är för att få fram min poäng.

Jag spekulerar bara men så tror jag att det ligger till.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Spelet får ju även en öppen beta till skillnad till de flesta andra spel. De som vill kommer att kunna testa det före eventuell bokning. Inte för att man bör förboka spel alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med tanke vad EA gjort med de senaste 2 BF spelen så är det ju inte så konstigt, även om jag tycker att BF4 blev mycket bättre emot slutet så var lanseringen minst sagt katastrofal.

BF1 spelade jag bara i några månader innan jag tappade intresset.

Spelar hellre The Witcher 3 eller Horizon: Zero Dawn 5 gånger igen, eller spel som WOW och CS:GO innan jag sätter mig med ett BF eller CoD spel igen.

Permalänk
Medlem

Sååå.... har spelet floppat i tillverkarens mening då?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Lurad en gång skäms på dig, lurad 2 gånger skäms på mig.

BF1 och SWBF2 : noll förväntningar

Permalänk
Medlem

Tror många väntar med att lira den öppna betan innan man tar beslut.

Permalänk
Medlem

Bra att folk inte förbokar. Om spelet är bra bör försäljningskurvan öka efter att det släppts. Inte nån djävla förbokningspeak och att utgivarna sen är nöjda.

I samband med släpp bör man även tydliggöra vilka olika typer av förbättringar/tillägg som kommer de närmaste månaderna eller året. Alla (inklusive utvecklare och utgivare) vet ju att ett spel sällan är "klart" vid släpp.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Konstigt att så många tycker illa om BF1 (5). Jag tycker personligen det kändes väldigt välgjort - även om jag inte spelat jättemycket själv (typ rank 50) och i princip bara multiplayer.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

Om ingen förhandsbokar spel kan inte utvecklarna bara ta pengarna och fortsätta göra en halvfärdig produkt hela tiden. Alla gamers ansvar att aldrig förhandsboka spelen innan vettiga reviews att läsa/titta på!!👍

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem

Själv vet jag till 100% att jag kommer köpa det, men förhandsbokar aldrig av princip för att utgivarna ska se till att det är bra grejer som funkar vid släppet. På så vis köper jag nära inpå släppet om allt funkar och avvaktar om det är problem. Fler kanske inser att det är en bra väg att gå. Vem vet.

Mer troligt är väl att de fått för sig att det är ett skit spel pga trailern med en kvinna osv. Never mind att DICE aldrig hållt sig 100% till eran deras spel utspelar sig i egentligen. Påhittade uniformer osv osv. Massa saker som inte stämmer. Men nu när en kvinna var med i trailern tog det hus i helvete. Men är kanske mer saker folk är upprörda kring. Förstår tex om man efter Battlefront 2 vill vara lite försiktig. Det var ett bra spel, men dog ju en tidig död pga korkade prioriteringar osv. Lutar ju helt åt att BF5 blir avsevärt bättre. Men iaf.

Själv ser jag förbi sånt trams och anser istället att det är mycket nice nytt på gång. Ingen 3D spotting, rekyl istället för slumpvis spridning på skott osv. Kommer bli super! inget premium dessutom utan alla DLC banor blir gratis osv. Återigen, lär bli super. Klar förbättring på alla plan mot BF1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag har varit ett jättestort fan av bf-serien. Spelet i stort sett vartenda släpp, även spelen som bara släppts på konsol. Men på senare år tycker jag serien gått mer och mer utför och tappat sina rötter.

BF1 var det första spelet som jag inte hade något intresse av att köpa. Tror inte det blir något BFV heller.

Upplever det som att DICE trycker in för mycket material, är dåliga på att balansera, inte bryr sig om klan-communityn och att det är sällan spelen fungerar ens hyggligt vid släpp. När det väl kommer patchar är det nästan alltid med sido-effekter.

Spelen som sådana känns som att de blir mer och mer trånga, samtidigt som tempot ökas. Kartorna kanske är stora, men ytorna där spelare positioneras blir väldigt små. Detta upplevde jag inte alls på samma sätt i exempelvis 1942, BF2 eller 2142.

Sen ska jag tillägga att politiseringen av BFV är något som ger mig avsmak, för det känns som en efterkonstruktion mest gjord för att se bra ut. För mig blir det bara ett pinsamt pushande av en urvattnad stereotyp, inget annat.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

DICE är bara en galjonsfigur idag, jag har helt tappat hoppet om spelen de släpper.

Allt EA sätter sina klor i förvanskas och förstörs, titta bara på Westwood, BioWare och även DICE.

Sen när man på det gör en politisk grej av innehållet i BF5, ja då gräver man tyvärr sin egen grav.

I begynnelsen så var utvecklarna konstnärer som brann för sin sak, idag så har det försvunnit helt och istället så tittar man på hur man kan få barns hjärnor att producera så mycket dopamin som möjligt och på så vis tjäna pengar på micro transactions osv.

Permalänk
Medlem

Ja jag kommer ej förboka spelet men troligen köpa det. Jag förstår inte heller varför förbokning finns kvar. Det var ju en grej när spel kom i fysiskt format och man ville va säker på att man fick en kopia vid release

Permalänk
Medlem

Förbokning finns inte i min värld oavsett vilket spel det är. Vill inte köpa grisen i säcken

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Bf1 är ju ett kul spel, ibland, men lider hårt av att så många kör sniper efter att dom buffat snipers och nerfat alla andra vapen samt det massiva skjuta på 3d-spots irritationen och deras skumma tweakande.

Deras försök att få snipers närmare genom deras sweetspot grej gjorde ju bara att man ökade antalet snipers ytterliggare, eftersom nu fick man en till sniper grupp som hovrar i sweetspot.

När jag slutade lira tror jag det alltid var någon som spawnade in megabombaren, utplånade 0-3 flaggor, blev nedskjuten. Upprepade i all oändlighet, slutade rundan med 80-10 bara genom att flyga rakt fram...samt att dom buffade artilleritrucken så att folk satt i den genom hela rundan och sprängde saker i fjärran.

Permalänk
Medlem

Är nog tufft att konkurrera med årets största spelsläpp(RDR2), visserligen kommer ju inte detta på PC(än).
#ConsoleMasterRace

Sedan så börjar väl folk tröttna på serien, BF har nog börjat gjort sitt tror jag, man har avverkat alla intressanta tidsåldrar/krig så finns liksom inte så mycket mer överraskande content att ge längre.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...