Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante Pan:

Någon som vet hur länge rabatten på Komplett gäller? Hade inte heller fått något mail om den rabatten.

Jag har för mig att deras kuntjänst sa att det var till och med 19aug.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Har för mig till 19aug enligt deras kundtjänst

Okej, tack så mycket!

Visa signatur

R5 7600 | RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

@Nickyy
De tycker jag definitivt, blir inte bättre en så med de specsen. Jag menar jag smällde till på min skärm som du ser i signaturen för 4100kr som demo (retur vara) som jag är rätt så stolt över Gör de du också så du kan börja skryta

Glöm bara inte rabattkoden hu83vGr2k och priset blir 4590kr!

Efter en dags funderande slog jag till. Tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nickyy:

Trevlig trevligt bra köp! När dina ögon fastnar på skärmen lovar jag dig att du kommer tappa hakan Om du gick från 1080p/60hz.

Vad har du för cpu och gpu? För att driva bjässen? ,

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Trevlig trevligt bra köp! När dina ögon fastnar på skärmen lovar jag dig att du kommer tappa hakan Om du gick från 1080p/60hz.

Jag hoppas att min dator från 2010 ska palla fram tills jag köper ny. Får bli som de blir

Min skärm e från 2004

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hazelberg:

Hur funkar det med en M2 i stationär? Behöver jag adapter eller brukar det komma med?

De flesta nya moderkort har en eller två M.2-kortplatser.
Hur det kan se ut ser du här:
https://www.sweclockers.com/artikel/24009-datorbyggarguide-hu...

Dessa platser verkade dyka upp på moderkorten under 2014 så om din dator bara är några år gammal har den kanske en kortplats.
Själv har jag ett Asus Z97-Pro Gamer och det har en M.2-kortplats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickyy:

Skrivet av Eken:

Skrivet av Nickyy:

Jag hoppas att min dator från 2010 ska palla fram tills jag köper ny. Får bli som de blir

Min skärm e från 2004

Men, det ju en TN... Är det inte IPS man ska ha?

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

@anon36896: Har ett Asus P67 från 2012 tror jag. Verkar inte ha något, vad jag kan se. Är det adapter som gäller då, eller borde jag låta bli att beställa över huvud taget?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av f@boy:

Men, det ju en TN... Är det inte IPS man ska ha?

Svårt och ens hitta en IPS för 4500 begagnad. TN för 4500 är ett kanon pris.

IPS går för 7k+

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

En sak som slog mig nu när jag sitter och funderar över Microsoft stores och elgigantens erbjudande på modellen med i5 och 8gb är att den endast har 2 kärnor...
Är inte det väldigt lite för den prislappen? Kommer ju inte spela på den utan lättare arbete och videotittande, but still. Vad säger ni?

Nojar jag mig över ingenting eller är det nånting som kommer märkas av? Var och testade en idag och kan inte direkt säga att jag tyckte den kändes slö på nåt sätt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

En sak som slog mig nu när jag sitter och funderar över Microsoft stores och elgigantens erbjudande på modellen med i5 och 8gb är att den endast har 2 kärnor...
Är inte det väldigt lite för den prislappen? Kommer ju inte spela på den utan lättare arbete och videotittande, but still. Vad säger ni?

Nojar jag mig över ingenting eller är det nånting som kommer märkas av? Var och testade en idag och kan inte direkt säga att jag tyckte den kändes slö på nåt sätt.

2 kärnor med hyperthreading (ses som 4 logical processes i Windows), vilket var ganska normalt för just laptops fram tills nyligen då Coffee Lake introducerades (börjar se allt fler 4c 8t i laptops).

Men hursomhelst, det går faktiskt väldigt bra. Min arbetsdator har en i5-7300U (2 kärnor med HT) med 16 GB DDR4 som är kopplad till två andra skärmar och jag brukar oftast lyssna på musik/ha YouTube uppe samtidigt som jag programmerar på ett fönster. kompilerar i ett annat och har Firefox/Google Chrome med ~20 tabbar öppna i ett tredje. Fungerar väldigt bra, och för dina specificerade ändamål bör det inte vara några problem heller!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

2 kärnor med hyperthreading (ses som 4 logical processes i Windows), vilket var ganska normalt för just laptops fram tills nyligen då Coffee Lake introducerades (börjar se allt fler 4c 8t i laptops).

Men hursomhelst, det går faktiskt väldigt bra. Min arbetsdator har en i5-7300U (2 kärnor med HT) med 16 GB DDR4 som är kopplad till två andra skärmar och jag brukar oftast lyssna på musik/ha YouTube uppe samtidigt som jag programmerar på ett fönster. kompilerar i ett annat och har Firefox/Google Chrome med ~20 tabbar öppna i ett tredje. Fungerar väldigt bra, och för dina specificerade ändamål bör det inte vara några problem heller!

Ah ok just det, missade detaljen ang hyperthreading! Tycker ju man borde lärt sig nånting efter 10 år på sajten, tack för input

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hazelberg:

@da-li: Har ett Asus P67 från 2012 tror jag. Verkar inte ha något, vad jag kan se. Är det adapter som gäller då, eller borde jag låta bli att beställa över huvud taget?

Om du vill använda en adapter måste du nog kolla upp om det går att boota från den. Frågan är om det går och hur enkelt det blir? En snabb titt på några adaptrar gav intrycket att du behöver ha minst v. 2.3.1 av UEFI på datorn för att kunna boota från den. Men, det här ligger lite utanför mina kunskaper och jag vet inte vad man mer behöver göra ...
Någon annan här kanske kan ge ett snabbt svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Prime Ultra är det, Prime Titanium finns bara som 650W fläktlös.

http://www2.seasonic.com/product/prime-1000-w-titanium/

SSR-1000TD Prime Titanium release 2016
SSR-1000TR Prime Ultra Titanium release 2017

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Igelkott:

http://www2.seasonic.com/product/prime-1000-w-titanium/

SSR-1000TD Prime Titanium release 2016
SSR-1000TR Prime Ultra Titanium release 2017

Skumt, Seasonic.com har de inte listade. Då blev det ju svårare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageW:

Komplett koder för er som handlar på rean:
200kr rabatt vid köp över 1000kr: xREjh64fd
400kr rabatt vid köp över 2000kr: hu83vGr2k

Ej unika, utan fungerar flera gånger.

Någon som fick dessa att fungera? Funkar inte på mina köp på 2200kr. Kanske knappar in koden på fel ställen?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@TheBodyLotion: Funkar fint.
Klickar du på "Använd rabattkod" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

@da-li: Har ett Asus P67 från 2012 tror jag. Verkar inte ha något, vad jag kan se. Är det adapter som gäller då, eller borde jag låta bli att beställa över huvud taget?

en snabb koll hos ASUS säger att de inte uppdaterar BIOS/UEFI till moderkort ur den serien. du kan alltså få problem att alls hitta disken, eller enbart problem med boot från den.

jag hade tur och fick en tekniker hos Asrock att skicka specialkompilerad UEFI med TPM2+NVMe boot för mitt äldre moderkort, men jag tror inte det är något man ska räkna med. jag var beredd att öppna UEFI-filen och lägga till stöd själv, men det kan vara meckigt och beroende på tillverkare

någon med ett äldre ASUS-kort kanske har lyckats och kan ge tips

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozze4evigt:

Även komplett kör rea på sonos just nu

2st Sonos One i valfri färg för 4446kr
https://www.komplett.se/product/1089973/tv-ljud-bild/hogtalar...

Använder du dessutom kompletts rabattkod som körs just nu med 400kr i rabatt så får du dessa dör 4046kr vilket är riktigt bra.

Billigare än så blir det nog inte

Edit: kampanjkod är hu83vGr2k

Man kan iof köpa 1 istället för 2pack och använda kod. Då blir det ännu billigare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

@TheBodyLotion: Funkar fint.
Klickar du på "Använd rabattkod" ?

Nu funkar dem, trodde jag skulle skriva in koden som "presentkort" i kassan.

Permalänk
Skrivet av nacud:

Man kan iof köpa 1 istället för 2pack och använda kod. Då blir det ännu billigare!

Hur menar du? Kostar ju 2400styck , bara rabatt på 2pack

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozze4evigt:

Hur menar du? Kostar ju 2400styck , bara rabatt på 2pack

Jag har fel. Läste fel på priset av 1st!

https://www.komplett.se/product/957155/tv-ljud-bild/hogtalare...

Men däremot om man bara vill ha en så är del kanske en bra deal. (Använd kod som ger 400kr rabatt vid köp av 2000kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlindEagle:

Does this work on all products ? Sorry my swediish is not the best or only products on sale?

BlindEagle this is where you can ask things related to posts in Dagens fynd.

Anyway, the codes should work on any product.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

BlindEagle this is where you can ask things related to posts in Dagens fynd.

Anyway, the codes should work on any product.

Ah sorry i wasen't so sure , ye i just did it and worked Orderd a i7-8700k for a really good price. I need to buy more parts so i might get my mother , dad and everyone to order me different parts and use the code , save me some money i guess

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlindEagle:

Ah sorry i wasen't so sure , ye i just did it and worked Orderd a i7-8700k for a really good price. I need to buy more parts so i might get my mother , dad and everyone to order me different parts and use the code , save me some money i guess

Hope you have a big family.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Sista dagen som Kompletts rabattkoder gäller. Finns det någon självklar deal man bör överväga?

Vore läge att köpa delar till en ny dator men köpte förra månaden så är inte prioriterat att uppgradera från i5-8400. Surt bara att jag kunde fått i5-8600K nu för endast ytterligare 200 kr. Möjligtvis ytterligare 16 GB ram för 1650 kr men hävdas ju att priserna ska falla i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razpu:

Sista dagen som Kompletts rabattkoder gäller. Finns det någon självklar deal man bör överväga?

Vore läge att köpa delar till en ny dator men köpte förra månaden så är inte prioriterat att uppgradera från i5-8400. Surt bara att jag kunde fått i5-8600K nu för endast ytterligare 200 kr. Möjligtvis ytterligare 16 GB ram för 1650 kr men hävdas ju att priserna ska falla i höst.

Större ssd, datorskärm, högtalare, svårt och gissa när vi inte vet vad du har idag, men behöver du inget så finns det ju ingen anledning och shoppa

Permalänk
Medlem

Den här märkesdatorn från elgiganten som diskuterades, brukar det gå att byta ut eller sätta in komponenter i den? Har t.ex. ett ljudkort och 2 st SSD och HDD från gamla datorn som vore bra om jag kunde sätta in. RAM tar jag för givet att man kan sätta i mer av...

Permalänk
Medlem

"Bra pris på Acer 32" Predator Z321QU Curved 165Hz G-Sync 2560x1440 hos Amazon Tyskland

599 Euro (6 268kr skrivande stund)

https://www.amazon.de/Acer-Displayport-Reaktionszeit-H%C3%B6h...

Informationen på Amazon.de är oklar, i titeln står det att det är 2560x1080 dvs Acer predator z35, men längre ner står det att det skulle vara 1440p varianten och likaså i den tekniska informationen. Jag antar att titeln är fel, men det kan vara bäst att kontrollera.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?