Permalänk
Medlem

Asus ROG , info samt tips.

Sprang på en sånhär ASUS ROG i storlek av en spelkonsol,

Jag har limited med plats och denna skulle ju passa in på mitt skrivbord.
Är hårdvaran uppgraderingsbar eller är det som bärbara datorer?

Vad är det för format på moderkort samt övriga komponenter?
Är medveten att det finns olika modeller med olika innehåll, men chassit ser ut o va samma,,

Min tanke är att köpa en äldre ROG och kanske uppgradera innehållet, cpu, grafik, ram

Permalänk
Medlem

En länk kanske vore bra.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk

GR8 går inte att uppgradera.

Permalänk
Medlem

jag har ingen länk , utan jag surfade runt och råkade se det chassit,

Vad heter den första Rog modellen?

Denna är billig?

https://www.blocket.se/malmo/Speldator_Asus_GR8_80747108.htm?...

Permalänk
Medlem

Finns även en Asus Rog G20 som är aningen större än GR8 och som har större möjlighet till uppgradering även om även den är begränsad.
Köpte en beggad ASUS ROG G20CB till sonen i julas och har uppgraderat till 16GB RAM (Använder DDR4 so-dimm) och bytt GTX 950 till ett GTX 1070, samt satt in en SSD som det finns plats för. Finns även en "dold" m.2 slot på MB. Nästa steg blir att byta i5an till en i7-6700 som jag har liggande.
Att tänka på är dock att det finns olika konfigurationer där dom levereras med en alt två externa powerbricks varav den ena är 230w och den andra 180w. Min kom med 230w så jag köpte till 180w på ebay och ändrade lite pins på moderkortet så att den pallar med uppgraderingen. Finns en hel del info på nätet om det.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskeradmannen:

Finns även en Asus Rog G20 som är aningen större än GR8 och som har större möjlighet till uppgradering även om även den är begränsad.
Köpte en beggad ASUS ROG G20CB till sonen i julas och har uppgraderat till 16GB RAM (Använder DDR4 so-dimm) och bytt GTX 950 till ett GTX 1070, samt satt in en SSD som det finns plats för. Finns även en "dold" m.2 slot på MB. Nästa steg blir att byta i5an till en i7-6700 som jag har liggande.
Att tänka på är dock att det finns olika konfigurationer där dom levereras med en alt två externa powerbricks varav den ena är 230w och den andra 180w. Min kom med 230w så jag köpte till 180w på ebay och ändrade lite pins på moderkortet så att den pallar med uppgraderingen. Finns en hel del info på nätet om det.

vad är det för socket på cpu ? , lät ju inte alls dumt det du uppgraderade,, i stort sett bättre än det jag har nu, förutom cpu då jag sitter på 7700k

Permalänk
Medlem

så GR8 är inte att rekommendera om man vill uppgradera,

Permalänk
Medlem

Är Asus g20bm uppgraderingsbar? Det sitter AMD prylar i den vilket tar emot lite,
Å andra sidan lirar jag bara csgo så det lär ju funka,

Men kan man byta ut Gpu och cpu på en G20BM ?

Skickades från m.sweclockers.com