Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Problem med Wi-Fi hemma

Hej
Jag blir galen på mitt nätverk hemma och vet inte hur jag ska lösa det, söker därför efter råd och hjälp här.

Internetuppkopplingen dör i ca 10sekunder var 15-20 minut. Fruktansvärt störande.

Köpte helt ny router, Google wifi mesh med 3 accesspunkter.

Har fiber 100/100 av viasat.

Google säger att allt ser ut att vara ok, internet leverantören säger att allt ser fint ut och inga störningar är noterade.

Men var 15-20e minut så blinkar routern rött och mina enheter blir utan internet (fortfarande anslutna till nätverket) sedan hoppar allt igång igen efter ca 10sekunder.

Hur ska jag lösa detta? Finns det något program eller app som jag kan installera som kan logga internetuppkopplingen och visa vad som händer under ett dygn typ med uppkopplingen? Om detta fanns så kunde jag prova att plugga in datorn direkt i inkommande viner och logga där för att utesluta routern.

All hjälp och tips är av intresse.

Vh

Permalänk
Medlem

Inkommande nät, från lägenhetsväggen till din router, är det bara en sladd eller finns det något emellan? Om ja, vad har den för märke och modell?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Har du testat routern i någon annans nät?
Blir den väldigt varm?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kontrollerat om det hänger ihop med lånetiden från dhcpservern hos operatören ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Inkommande nät, från lägenhetsväggen till din router, är det bara en sladd eller finns det något emellan? Om ja, vad har den för märke och modell?

Bara en kabel mellan fiberomvandlaren (Telia öppen fiber) till routern direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du kontrollerat om det hänger ihop med lånetiden från dhcpservern hos operatören ?

Glömde skriva att jag är amatör i ämnet vidare utveckla gärna? Hur skulle detta kunna kontrolleras?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Logga in på din router och kolla loggarna. Det står garanterat vad som händer då den lyser rött.
Kolla manualen för din router hur du gör detta.

Skickades från m.sweclockers.com