Chromecast och Chromcast audio samtidigt ?

Permalänk
Rekordmedlem

Chromecast och Chromcast audio samtidigt ?

Är det någon som vet om (eller kan prova) om man kan skicka bilden till en enhet och ljudet till en annan, det skulle ju vara väldigt smidigt om det gick att separera strömmarna på det sättet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vilken källa tänker du använda? Så länge filmen/ljudet fungerar på både chromecast audio och video kan du bara göra en grupp och casta till gruppen.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Aeqvist:

Vilken källa tänker du använda? Så länge filmen/ljudet fungerar på både chromecast audio och video kan du bara göra en grupp och casta till gruppen.

Jag vet inte vilken källa men Youtube och diverse playtv tjänster är det jag främst tänker på, tänkte hdmi till en datamonitor och eftersom det inte finn nån separat ljudutgång på en Chromecast så kör man ljudet via en annan som är kopplad i ett ljudsystem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag vet inte vilken källa men Youtube och diverse playtv tjänster är det jag främst tänker på, tänkte hdmi till en datamonitor och eftersom det inte finn nån separat ljudutgång på en Chromecast så kör man ljudet via en annan som är kopplad i ett ljudsystem.

Du har inte ljud ut från monitorn då? Jag upptäckte att jag har det på alla 3 skärmar hemma av lite blandade fabrikat.

Kör en vanlig 3,5mm till mina sunkiga datorhögtalare så får jag ut ljudet när jag castar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av evirob:

Du har inte ljud ut från monitorn då? Jag upptäckte att jag har det på alla 3 skärmar hemma av lite blandade fabrikat.

Kör en vanlig 3,5mm till mina sunkiga datorhögtalare så får jag ut ljudet när jag castar.

Jo det finns en hörlursutgång men det blir inte så smidigt rent praktiskt att koppla in det analogt och jag har idag inte heller nån galvanisk förbindelse mot ljudsystemet utan de signalerna går via toslink eller balanserat via transformatorer och jag vill helst slippa ansluta nått som ger galvanisk kontakt mellan datorn och ljudsystemet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag misstänkte nästan det efter att ha läst din signatur!

Jag är osäker på om det går att lösa, minns att jag gav det några minuter när det begav sig. Gav upp ganska snart och reste mig ur soffan för att byta avsnitt osv.

Permalänk
Medlem

Innan det fanns chromecast audio löste jag ett liknande problem med denna grunkan :

kebidu HDMI Audio extractor HDMI to HDMI with Optical TOSLINK SPDIF 3.5mm Stereo Audio Extractor Converter HDMI Audio Splitter

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m...

Kopplade helt enkelt en vanlig chromecast till dosan och sedan audio till en högtalare via optisk eller 3,5 mm jack. Funkade kanon och jag använde aldrig video, men det hade gått fint att köra det till en tv med via hdmi.
Nu har jag ett liknande problem eftersom min hemgrupp med CCA är jättebra i lägenheten, där jag har 4 st. Problemet blir när jag vill casta YouTube music till min tv så att man ser omslag och nästa låt etc i tvn, men då kan jag inte få ut ljudet till resten av lägenheten och mina cca synkat. Lös det den som kan så får ni en guldstjärna i himlen. Fattar inte varför inte Google kan låta den som vill blanda cc och cca i samma grupp. Eller jag förstår men vill inte förstå.

Skickades från m.sweclockers.com