Permalänk

Kan inte ansluta till vissa hemsidor

Hej
Upptäckte i fredags att jag inte kan ansluta till vissa hemsidor, sidor som inte har https i början verkar vara majoritet också t.ex. downdetector och bredbandskollen kan jag inte ansluta till. Det står bara att hemsidan tog för lång tid på sig att svara eller att webplatsen kan inte nås.
Jag kan ansluta till Facebook, youtube, netflix osv.
Sen slutade det även fungera att titta på Hbo Nordic den kvällen, kan komma in på deras startsida men när jag försöker titta på en serie så laddar den inte, men jag kan kolla på Youtube klipp och netflix serier..

Permalänk
Avstängd

Ändra DNS. Prova Google (8.8.8.8/8.8.4.4) eller Cloidflare (1.1.1.1/1.0.0.1). Det har löst det de (få) gånger jag haft samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Meathim:

Ändra DNS. Prova Google (8.8.8.8/8.8.4.4) eller Cloidflare (1.1.1.1/1.0.0.1). Det har löst det de (få) gånger jag haft samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Prövade detta men utan framsteg, står fortfarande bara och tuggar.

Permalänk
Medlem

Sätter du DNS:en på routern eller på enheten du testar ifrån? Testa med det sistnämnda. Kan du pinga sidorna du inte kan nå? Vad händer om du surfar in på deras ip-adresser istället för dess domänadresser?

Kolla också att du inte har någon IP-konflikt på insidan av ditt nätverk.

EDIT: Vilken ISP har du?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

vilken Webbläsare har du? hade typ samma problem, körde då edge men bytte till mozilla och har inte haft något strul sen dess...

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W