Permalänk
Medlem

HP MicroServer Gen8

Hej,

Med ordentlig separationsångest har jag beslutat att det är dags att gå vidare och låta någon annan få lycka av denna trevliga maskin.

Har fungerat absolut klockrent som Hyper-V host med lite Windows Servrar för AD, Plex, TeamSpeak, Minecraft, ARK och mycket labbande, men då jag numera genom jobbet har tillgång till testmiljöer så har MicroServern mest fått samla damm.

Servern är uppgraderad med följande:
- Intel Xeon E3-1230 V2
- 16 GB DDR3 1333 MHz
- 4x Intel 530 SSD 240 GB
- Extra NIC: HP NC364T PCIe 4Pt Gigabit

Servern har också en hemmabyggd adapter för att kunna använda vanliga (tystare) 4-pin-fläktar. Den är inte vacker men fungerar väl. Kyls för närvarande av en Fractal Design-fläkt men i ett rum med bättre ventilation än en garderob går det nog att montera ännu tystare fläktar utan att oroa sig för temperaturerna.

Har otroligt svårt att sätta ett pris på servern så jag tänker mig budgivning i tråden, får jag ett vettigt bud så får servern byta ägare och förhoppningsvis göra lite nytta igen.

Mvh
Kiwo // TechNut

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Då kör vi med ett startbud: 1500kr + avhämtning
mvh
z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk

2000 + avhämtning (för att få fart på det)

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

3000 + hämtas, kan hämtas imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3200kr, kan hämta.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Hur har du löst cpu-kylningen med den högre tdp som 1230v2 har? Har du gjort något annat än byta chassi fläkt? Hur varmt brukar den gå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3500 + Frakt.
Finns det någon sluttid på budgivningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cansher:

Hur har du löst cpu-kylningen med den högre tdp som 1230v2 har? Har du gjort något annat än byta chassi fläkt? Hur varmt brukar den gå?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör på orginal-kylflänsen och det fungerar bra. Har inte ens behövt inaktivera turbo. Då jag inte har någon load på servern så kan jag inte redovisa några vettiga temperaturer men du kan läsa lite här från en herre som gjort samma uppgradering:
https://b3n.org/installed-xeon-e3-1230v2-in-gen8-hp-microserv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweCMK:

3500 + Frakt.
Finns det någon sluttid på budgivningen?

Har ingen direkt sluttid men blir det lugnt på budfronten så är det väl läge att avrunda.

Permalänk
Medlem

Om det inte kommit några nya bud innan kl 19 imorgon avslutar jag budgivningen och kontaktar den som leder.

Mvh
KiWo

Permalänk
Medlem

såld?

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem