Permalänk

Tv till Sängen, Råd?

Hej ! Jag trivs bra med min gamla Dell XPS 15 från 2010 som "sängdator" när jag kollar på Nexflix, streams etc. Men nu börjar den bli lite väl gammal så jag tänkte att en Smart Tv får bli lösningen.

Egentligen vill jag ha 17" till max 24", för den ska stå på nattduksbordet bredvid sängen.
Jag tänkte att det blir en enkel biff, men jag har svårt att hitta en TV som jag hade tänkt mig.
Började att leta efter OLED, men hittar inga i den storleken.

Så jag vänder mig till er, är det någon som har ett bra förslag på en riktigt bra tv, med WIFI och grym bildkvalitet till mitt kvällstittande ?

Permalänk
Medlem

Budget? Med eller utan högtalare? 4k? Specificera!

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Geeks Gaming

jag kör med en gammal 24" skärm vid sängfoten och en enklare dator som "tv", kollar mest netflix och youtube på den så spelar inte så stor roll sätt till prestandan men valde en nuc när det begav sig, finns bättre lösningar nu. Kanske kan vara något att kolla på istället för en "vanlig" tv?
Går att hitta vanliga 24" IPS för runt 2000 (kör själv acer cb241HY).

Permalänk
Medlem

En hygglig FHD/4K-monitor med inbyggda högtalare och en Chromecast Ultra!?

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsinsaft:

Hej ! Jag trivs bra med min gamla Dell XPS 15 från 2010 som "sängdator" när jag kollar på Nexflix, streams etc. Men nu börjar den bli lite väl gammal så jag tänkte att en Smart Tv får bli lösningen.

Egentligen vill jag ha 17" till max 24", för den ska stå på nattduksbordet bredvid sängen.
Jag tänkte att det blir en enkel biff, men jag har svårt att hitta en TV som jag hade tänkt mig.
Började att leta efter OLED, men hittar inga i den storleken.

Så jag vänder mig till er, är det någon som har ett bra förslag på en riktigt bra tv, med WIFI och grym bildkvalitet till mitt kvällstittande ?

Här har du en hög.
4K och smart-tv fanns inte men enbart 4K eller enbart smart-tv fast med 1080p finns.

Tror att du hittar en vettig apparat då det fanns en hög trots allt.
Kolla bara så de har den mottagare du behöver, alltså DVB-T DVB-C och DVB-S
T= Terrestrial
C= Cable
S=Satellite

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@Apelsinsaft: Varför helt enkelt inte köpa en ny laptop med riktigt bra bildskärm, som t.ex.....wait for it...XPS15?

Permalänk
Skrivet av Fuskobot:

Budget? Med eller utan högtalare? 4k? Specificera!

5000kr , högtalare lär man ju ha vid sängen, 4k smart tv helst. Men verkar inte finnas ; (

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TheMadPanda:

jag kör med en gammal 24" skärm vid sängfoten och en enklare dator som "tv", kollar mest netflix och youtube på den så spelar inte så stor roll sätt till prestandan men valde en nuc när det begav sig, finns bättre lösningar nu. Kanske kan vara något att kolla på istället för en "vanlig" tv?
Går att hitta vanliga 24" IPS för runt 2000 (kör själv acer cb241HY).

Ja det är en fin idé. Men jag vill helst inte ha så mycket kablage som det lätt blir runt en dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Här har du en hög.
4K och smart-tv fanns inte men enbart 4K eller enbart smart-tv fast med 1080p finns.

Tror att du hittar en vettig apparat då det fanns en hög trots allt.
Kolla bara så de har den mottagare du behöver, alltså DVB-T DVB-C och DVB-S
T= Terrestrial
C= Cable
S=Satellite

/Lifooz

Tackar! Jo 4k smart tv, oled ca 17tum hade jag tänkt mig. Men det blir tufft;), Finns det någon annan sorts panel att föredra? Alltså jag är inte så inne på tv apparater. Alltså vad ska jag leta efter i denna djungel. Jag behöver inga uttag för cable/satellit, bara wifi , smart tv och bra bildkvalite. Inbyggda högtalare också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av improwise:

@Apelsinsaft: Varför helt enkelt inte köpa en ny laptop med riktigt bra bildskärm, som t.ex.....wait for it...XPS15?

Tänkte lösa det lite billigare, då det enbart kommer bli en sängdator isf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsinsaft:

Tackar! Jo 4k smart tv, oled ca 17tum hade jag tänkt mig. Men det blir tufft;), Finns det någon annan sorts panel att föredra? Alltså jag är inte så inne på tv apparater. Alltså vad ska jag leta efter i denna djungel. Jag behöver inga uttag för cable/satellit, bara wifi , smart tv och bra bildkvalite. Inbyggda högtalare också.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, det blir nog problem, för vad jag vet så finns det inga OLED på så små monitorer.
Oled är typ 50 till 200" och priser utefter vad du vill ha.

Så då får du nog satsa på någon 1080P med smart tills den dag då OLED faktiskt kommer i så små storlekar.

Med handen på hjärtat hade jag nog tagit 20-24" istället för 17", men det är jag.

EDIT: Det finns tydligen 17" OLED, fast betalar du vad den kostar så är jag glad att jag inte skall köpa TV åt dig.

EDIT2: Skall se om jag kan hitta någon apparat som har åtminstone en del av det du efterfrågar, mest för att jag sitter och ändå inte har något att göra.

16" och smart-tv men glöm 4K.

4K finns varken på 17" för vare sig TV eller vanlig bildskärm för datorer, då måste du upp i storlek.

Ännu större om du skall ha TV och utan smart.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Ett förslag är att släppa 4k-tanken och kör på 1080 när du ändå tänker dig en sån liten skärm, ser man så stor skillnad på 4k och 1080 i den storleken? Köp en chromecast så behöver du inte hitta en med inbyggd smart-TV funktion.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsinsaft:

Tänkte lösa det lite billigare, då det enbart kommer bli en sängdator isf.

Skickades från m.sweclockers.com

Fair enough, tänkte mer utifrån att du verkade rätt nöjd med din nuvarande lösning mer än att laptopen började bli lite till åren.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på iPad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjornev:

Vad är det för fel på iPad?

Skickades från m.sweclockers.com

De har bra skärmar men dock så är de 4:3 och max 12 tum. Blir inte så stort

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods