Permalänk
Medlem

Dellid

Hej!

Är det någon här på forumet som håller på med delidding? Undrar isåfall om det är någon här på forumet som kan ta emot min 3770k för en liten peng och delidda den?

Mvh

Visa signatur

[AMD Ryzen 5600x]--[212 Evo Black Edition RBG]--[Zotac 3070ti]--[ASUS ROG STRIX B550-F GAMING]--[Corsair Vengeance RGB PRO SL32 GB 3600MHz]--[Mission SG GGX 3.5 Tempered glass]--Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB--[ 111GB Corsair Force GT]--[ 465GB WD]--[Windows 10 Pro x64]--[LG UltraGear 27GL850 x 2 & ASUS VG248QE]--[Ducky One 2 Mini]--[Razer Deathadder Chroma]--[Xbox Series X]

Permalänk
Medlem

Finns gott om guider. Gjorde själv min med skruvstädsmetoden och fick 20grader lägre temps.
Tror få är beredda att delidda någon annans CPU mot betalning. Om du har sönder den då du monterar tillbaka den, vad händer då.
Om du bott närmare hade jag gjort det gratis, men du hade fått vara med och hjälpa till och ta risken. Tar man betalt får man också garantera att det blir önskat resultat vilket är svårt.

Mvh
/Micke

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde delid på min 8600k förra veckan och blev nöjd.
Uppskattar15-20° lägre temperatur i bench och stresstest.
Var lite nervöst när det var första gången men visade sig vara lättare än jag trodde
Nu får det snart bli delid på sonens 7700k också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem
Skrivet av St1ckan:

Hej!

Är det någon här på forumet som håller på med delidding? Undrar isåfall om det är någon här på forumet som kan ta emot min 3770k för en liten peng och delidda den?

Mvh

Det är så oerhört lätt att göra, och finns flertalet verktyg som underlättar. Jag använde Der8auer Delid mate die 2 (Finns på Inet och ibland på SweC marknaden) som gör allt arbete och minimerar riskerna. Men jag rekommenderar ändå att du kikar på några youtube videor och ställer praktiska frågor i tråden här på SweC då det alltid finns en liten risk att något går fel.

Men jag skulle inte avråda från att delidda.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@St1ckan: Om du tar dig till Gbg, kan vi göra din CPU tillsammans. (Gratis.)

Jag fick ner mina CPUer med:
4790K -30 grader. (Ett par månader sedan.)
8790K -25 grader. (För en vecka sedan.)

Så det är lätt värt att göra det.
PM om du vill göra det?

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!