Extern Hårddisk + "office/word" liknande Ipad Pro?

Permalänk
Medlem

Extern Hårddisk + "office/word" liknande Ipad Pro?

Tja jag är helt lost när det gäller Ipad och Iphone har allt som går att få i Apple väg tror jag men inte så insatt i hur allt fungerar.

Tjejen arbetar idag med lite försäljning där hon använder sig av paddan som arbetsredskap.

Hon undrar om det går att få tag på en Extern hårddisk som fungerar både på vanlig PC men även så hon kan komma åt bilder etc på Paddan, samt att hon är ute efter något form av "word" liknande program där hon kan lägga in bilder, skriva text, beställningar osv.

Jag har sökt runt och förstår att det inte bara är att kasta in min Seagate HDD eller hennes tidigare WD Elemental (kan ha skriv fel..)

Vad finns det och vad ska jag tänka på?

Tacksam för all hjälp som man kan få så även jag kan börja nörda ner mig ordentligt

Mvh
Muttsson

Permalänk
Medlem

Har inte koll på iPad och externa enheter, men ett word-liknande program vore ju Word själv. Det finns för iPad. Dock kanske det kräver en Office-365 prenumeration nu för tiden? Annars finns ju Apples egna Pages.

En Office 365 prenumeration samt Onedrive kanske kan täcka upp behoven, om det inte absolut måste vara en USB-hdd?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450