Rösta fram bästa utstyrseln i Elgigantens grafikkortstävling

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram bästa utstyrseln i Elgigantens grafikkortstävling

Tolv bidrag har gått till final i Elgigantens grafikkortstävling, och nu är det dags att rösta fram en vinnare som kammar hem ett Geforce RTX 2080 Ti.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Haha olidligt spännande nu, var 2a att rösta så det står 50/50 nu!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

nr8, surfdatorn är det bästa jag sett!!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Nr 8
IBMs Aptiva datorer är så vackra <3

Men RTXMAN var en nära tvåa!

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerad av allas kreativitet, men Nummer 8 surfdator får min röst! Imponerande bygge

PS. skandal att inte min tolkning av ett moderkort kom med

Permalänk
Medlem

Kul att få vara med i final! Tack för en rolig tävling!

Permalänk
Medlem

5. Enda mITX bland deltagarna. Men rätt gott om portar ändå..

Bla 7 ser dock bekant ut. Men det var kanske inget som uttryckligen sa att det måste vara byggt för tävlingen?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Var svårt stod mellan 8, 9 och 5, vart 8 då jag är lite i retrosvängen nu.
Tajmingen med leendet som ser ut att vara ett skratt på 9 var rickigt bra. Svårt att att få med ett leende eller skratt på bild utan att ta det spontant. Och nej omelett räcker inte.

Ska bli intressant att se vem som vinner.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Nummer 11 såklart

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

OffT:
@Tävling
Lite sent nu men jag hade gärna sett en likt månadens galleri att man kan klicka in flera val om man är osäker så att slutsumman avgör. Svårt att säja att det är några dåliga bidrag t.ex. Men att vissa faller mig mer i smaken.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AndreaX:

5. Enda mITX bland deltagarna. Men rätt gott om portar ändå..

Bla 7 ser dock bekant ut. Men det var kanske inget som uttryckligen sa att det måste vara byggt för tävlingen?

Hur menar du att den ser bekant ut? Det fanns inget krav på att kostymen skulle vara skapad just för den här tävlingen.

Skrivet av hACmAn:

OffT:
@Tävling
Lite sent nu men jag hade gärna sett en likt månadens galleri att man kan klicka in flera val om man är osäker så att slutsumman avgör. Svårt att säja att det är några dåliga bidrag t.ex. Men att vissa faller mig mer i smaken.

Vi funderade över flerval, men valde att begränsa det till ett då det blir mer spännande. Kräver lite mer eftertanke också när man verkligen måste välja den bästa!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Kul att man fick vara med så här långt och fightas bland alla dessa coola bidrag - puss i ljumsken på redaktionen

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

@Epic:
Ja det kräver mer eftertanke. Var osäker på om jag skulle vänta med att rösta men gjorde det inte. Utan gick på vad jag tycker nu.

Tack för ett snabbt svar bdw.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jävlar vad svårt det var att välja bara en av alla dessa mästerverk!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Övervägde att vara med och samlade material till sista dagarna, men gav upp tanken efter att ha sett några av kandidaterna Vurmar starkt för Surfdatorn, man har ju suttit på en Aptiva och lirat i sin ungdom!

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Hjälpsam

Jättesvårt val, många fina bidrag.
Jag skrev upp mina favortier och fick dem till åtta.
Blev nr 9 till sist, lite unikt och subtilt, men finns många andra som är så fina, nr 11 vinner absolut i söthetspoäng.
Ni som kom med i finalen är alla vinnare i viss mån.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Häftiga bidrag.

Skulle varit med om jag inte gav upp, vart för mycket löda och för lite tid.

En tröja klädd i mängder och då säger jag mängder med rgb leds så hela tröjan skulle bli en skärm styrd av en pi

Permalänk
Medlem

Det stod mellan 4, 8 och 10 för min del. Nr 8 fick min röst till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jättesvårt val, många fina bidrag.
Jag skrev upp mina favortier och fick dem till åtta.
Blev nr 9 till sist, lite unikt och subtilt, men finns många andra som är så fina, nr 11 vinner absolut i söthetspoäng.
Ni som kom med i finalen är alla vinnare i viss mån.

Tack, fina du! <3

Permalänk
Medlem

Ännu en tävling som var för dryg och försöka sig på, kalla mig soffpotatis.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Väldigt många bra bidrag denna jag röstade på 7 men kunde lika gärna röstat på fem eller sex andra. Har lagts ner mycket tid på många bidrag, bra jobbat!

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

5. Enda mITX bland deltagarna. Men rätt gott om portar ändå..

Bla 7 ser dock bekant ut. Men det var kanske inget som uttryckligen sa att det måste vara byggt för tävlingen?

Tjenare, bekant?
Gjorde den enbart för denna tävlingen, inte varje dag man knåpar ihop något sådant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för finalplatsen!
Sådana här tävlingar är awesome, tråkigt bara att den mest kompisar vinner oftast sådana här tävlingar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Röst lagd på nummer sju. Vinner du inte så ska jag överväga att bojkotta SweC!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bliss:

Sådana här tävlingar är awesome, tråkigt bara att den mest kompisar vinner oftast sådana här tävlingar

Skickades från m.sweclockers.com

I så fall ligger jag brunt till. Jag känner endast en person som har ett konto på Sweclockers

Tack så mycket för alla röster. Jag lovar att ta med min datordräkt till Midnattsloppet 2019 i Stockholm och springa milen iförd densamma. Måste bara byta ut glasrutan mot plexiglas och ta bort blåskärmen så att jag ser något.

Permalänk
Medlem

Gillar retro så Surfdatorn fick min

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

I så fall ligger jag brunt till. Jag känner endast en person som har ett konto på Sweclockers

Då är la vi båda rökta ^^

Grymt bidrag btw!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@bliss: Tack detsamma!

Permalänk
Medlem

Hoppas de nominerade har skaffat ett par hundra konton här på swec innan tävlingen.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Nummer sju var verkligen välgjord, likt många andra. Men vem gillar inte helkroppsdräkt med cape!

Visa signatur

| AMD Ryzen 1700 @ 3950Mhz | Corsair Vengeance 32GB 3200mhz | Asus ROG Crosshair IV Hero | Asus GTX 1080 Strix | Samsung 960 Evo 250GB | Corsair H115i Extreme | Corsair RM1000X |