Playstation 4 Slim hackar i spel som BF 1, Fortnite, BF V

Permalänk
Medlem

Playstation 4 Slim hackar i spel som BF 1, Fortnite, BF V

Jag köpte ett nytt ps4 slim och märker att spel som BF1, Fortnite och även nya betan på BF V hackar när jag spelar dom. Då har jag stängt av alla videoinställningar som ska göra spelen snyggare. Vill också tillägga att även om BF V är en beta än så hackar inte spelen för mina vänner.

Jag har bra internet från Bahnhoff med 69,3/81,2 i upp och nerladdning.

Mina frågor är därför:
1. Kan en äldre tv påverka negativt? Det är en LG 40 tums full-hd som är 7-9 år gammal. Jag har även ställt in bildläget för spel och stängt av alla extra funktioner på tvn.

2. Kan ett PS4 vara deffekt även om det fungerar?

3. Kan bluetooth i PS4 påverka min spelupplevelse?
I detta fall så tänker jag på input-delay i spelen. Kontrollen gör lite vad den vill ibland, speciellt i fortnite så kan gubben börja snurra runt även fast jag inte rör kontrollen.

4. Jag har byggt om databasen i felsäkert läge utan bättre resultat. Hade nog inte ens behövt det då det är nytt.

Med vänlig hälsning, J

Permalänk
Medlem

1. Det borde det inte.
2. Skulle inte förvåna mig, dålig HDD kanske?
3. Att det kan störa kontrollen kan jag förstå, konsollen låter osanoligt.
4. Värme kanske?
Är det bara de spelen? Händer det också om du spelar singelplayer i BF1 ? Gör det inte det så är det troligen ditt Internet. BF har i inställningarna att man kan sätta på och stänga av ikoner i hörnet av skärmen när du spelar som indikerar om du har dålig ping mm och när samnt hur myket det är, vet inte om fortnite kanske också har sådant.
Om du inte får bukt med det så ta det på garantin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tack för svar.
Ps4 är inte varmt och fläkten är tyst även om den ibland kan dra igång lite högt så är det normalt.

Har mailat komplett där jag köpt konsolen. När jag fick paketet så kom den i orginalförpackning och inte skyddat. Jag antar att posten bara slänger in saker i sin fraktbil.

Skrivet av Mega-Dark:

1. Det borde det inte.
2. Skulle inte förvåna mig, dålig HDD kanske?
3. Att det kan störa kontrollen kan jag förstå, konsollen låter osanoligt.
4. Värme kanske?
Är det bara de spelen? Händer det också om du spelar singelplayer i BF1 ?
Om du inte får bukt med det så ta det på garantin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Tack för svar.
Ps4 är inte varmt och fläkten är tyst även om den ibland kan dra igång lite högt så är det normalt.

Har mailat komplett där jag köpt konsolen. När jag fick paketet så kom den i orginalförpackning och inte skyddat. Jag antar att posten bara slänger in saker i sin fraktbil.

Okej. Lykades lägga till lite mer i mitt första inlägg just efter du svarade på det har du tid så läs gärna det med . Och tästa storyn och se om du har samma problem där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Samma där. Det är som om man har ett för dåligt grafikkort till en pc och ändå kör med för bra videoinställningar. Hade jag haft en pc så hade hade jag ju ändrat om allt i inställnungar, tyvärr går det inte på en ps4. Jag har redan stängt av de 4-5 funktionerna i BF V och BF 1.

Skrivet av Mega-Dark:

Okej. Lykades lägga till lite mer i mitt första inlägg just efter du svarade på det har du tid så läs gärna det med . Och tästa storyn och se om du har samma problem där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Samma där. Det är som om man har ett för dåligt grafikkort till en pc och ändå kör med för bra videoinställningar. Hade jag haft en pc så hade hade jag ju ändrat om allt i inställnungar, tyvärr går det inte på en ps4. Jag har redan stängt av de 4-5 funktionerna i BF V och BF 1.

Jaja då är det väll bara att kontakta Playstation supporten och få den reparerad på garantin då

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jaja då är det väll bara att kontakta Playstation supporten och få den reparerad på garantin då

Nej. Tänker inte vänta en månad på att få den reparerad så jag kommer kräva en ny då den köptes i juli.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Milito:

Nej. Tänker inte vänta en månad på att få den reparerad så jag kommer kräva en ny då den köptes i juli.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr inte så det funkar komplett kommer skicka den på service i första hand sällan de skickar en ny direkt.

Och hittar de inget fel på den kommer du dessutom få betala för felsökningen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jäklas dom så kommer jag knappast köpa saker där igen. Säkert köpt upp mot 30.000 av dom genom åren. Vi får se vad de säger

Skrivet av Rouge of Darkness:

Tyvärr inte så det funkar komplett kommer skicka den på service i första hand sällan de skickar en ny direkt.

Och hittar de inget fel på den kommer du dessutom få betala för felsökningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Milito:

Jäklas dom så kommer jag knappast köpa saker där igen. Säkert köpt upp mot 30.000 av dom genom åren. Vi får se vad de säger

Skickades från m.sweclockers.com

inte för att göra dig ledsen men tyvärr ser standarden ut så så kvittar typ var du köper du kommer snällt få vänta på deras service oavsätt vem du handlat hos.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Då tappar dom mig som kund Kanske dustin packar sina produkter i riktiga paket?

Skrivet av Rouge of Darkness:

inte för att göra dig ledsen men tyvärr ser standarden ut så så kvittar typ var du köper du kommer snällt få vänta på deras service oavsätt vem du handlat hos.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns ju inget som säger att den är trasig. Frameraten verkar ju kunna gå ner under 40 och om den pendlar mellan 40 och 60 fps i snabba sekvenser förstår jag att du tycker att det hackar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Vad tror du är orsaken då?
Motion blur är nere på 0.

Skrivet av LeonHart:

Finns ju inget som säger att den är trasig. Frameraten verkar ju kunna gå ner under 40 och om den pendlar mellan 40 och 60 fps i snabba sekvenser förstår jag att du tycker att det hackar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Tack för svar. Vad tror du är orsaken då?
Motion blur är nere på 0.

Jag tror att du är känslig mot förändringen i bildhastighet och att det inte är något fel på din enhet.

Jag slutade spela gta 4 på ps3 av samma anledning. Jag tyckte upplevelsen var hemsk men det var inte så många andra som bekymrade sig över det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

God tanke men upplever inte samma i BF 1 singelplayer och det är ju knappast mitt internet.

Kan det vara så att spelen som görs nu inte är anpassade till ps4 och de med ps4 pro gynnas av det?

Skrivet av LeonHart:

Jag tror att du är känslig mot förändringen i bildhastighet och att det inte är något fel på din enhet.

Jag slutade spela gta 4 på ps3 av samma anledning. Jag tyckte upplevelsen var hemsk men det var inte så många andra som bekymrade sig över det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan vara dålig nätverksanslutning, kör du trådat eller trådlöst? Handkontrollerna kan muppa ur ibland, störningar av annat eller man täcker fältet mellan kontroller och konsolen. Vad finns det för inställningar man kan ändra för att öka prestandan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Väldigt många spel på både PS4 och Xbox One idag ligger runt 20-40 fps. Är du van vid att spela på PC med högre fps så kan det helt enkelt vara så att du märker det extra tydligt. Jag tycker själv att det märks ganska ofta på PS4 då jag är van vid att spela runt 60-100 fps på min PC. Därmed spelar jag mest indie-spel och andra grafiskt enklare spel på PS4

Kort sagt det är antagligen inget fel på just din PS4, det blir helt enkelt inte bättre än så.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

God tanke men upplever inte samma i BF 1 singelplayer och det är ju knappast mitt internet.

Kan det vara så att spelen som görs nu inte är anpassade till ps4 och de med ps4 pro gynnas av det?

Kan så vara men PS4 Pro har främst en starkare grafikdel. Dess processor är bara lätt överklockad och Battlefield-spel online är extremt processorkrävande pga 64 spelare osv. Så tveksamt att det är anpassat för PRO.

Men du upplever inte problem i BF1 singleplayer säger du? Då har vi svaret då tror jag: En Ps4 är för klen för att orka en stabil FPS i multiplayer i Battlefield helt enkelt. Inte konstigare än så. Stämmer också överens med tester från tex Digital Foundry som testat konsolerna online och mätt deras FPS. Det är inga vackra siffror. Upp och ner som en jojo går de båda två om jag inte minns fel.

Hade vart bättre om de gjort som i många andra spel. Låst det till 30FPS pga konsolen inte klarar mer. Då hade man sluppit alla upp och nedgångar i FPS. För det är dem man oftast märker av dom hack osv. Men antar att de ansåg att den sniffar runt 60 FPS så pass mycket att de kör med upplåst FPS.

Det har förstås inget med din uppkoppling att göra detta, rätt säker på det. BF1 och BF5 är helt enkelt extremt CPU krävande och din PS4 orkar inte med en nog stabil FPS. Går den upp och ned märker man det som hack och oflyt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

God tanke men upplever inte samma i BF 1 singelplayer och det är ju knappast mitt internet.

Kan det vara så att spelen som görs nu inte är anpassade till ps4 och de med ps4 pro gynnas av det?

Du skrev ju innan att du upplevde SAMMA i singelplayer och nu att du inte gör det?
Om det inte gör det så tror jag det är din uppkoppling.

Det spelar nämligen inte någon roll vilken hastighet du har, du kan fortfarande få mycket fördröjning och dålig ping till servern du spelar mot. Tar förgivet att du använder kabel till konsollen och inte trådlöst,

I BF så fins det statistik för att just kunna se letensy, ping med mera när du spelar. Bara att slå på de i inställningarna.

Om det är väldigt uppenbart/synligt, så om du kan kan du spela in en vedio på det kanske?

https://www.google.co.uk/search?client=ms-android-h3g-se&sour...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Kanske någon TV inställning som kan vara problemet? Jag tycker det känns som jag får sämre framerate när jag har TV:n på på "Spel" inställningen än vad jag har vid "Standard". Kanske bara är ren inbillning men jag tycker mig se en relativt stor skillnad. Har ingen aning om varför.

Permalänk
Medlem

Upplever du även så kallad "rubberbanding" alltså att saker och ting rör sig i en riktning och sedan liksom studsar tillbaks en bit? Jag får så direkt om jag kör mitt ps4 över wifi, oavsett signalstyrka och hastigjet på nätet. Med nätverkskabel upphör detta omedelbart. Varningsikonerna i BF för nätverket brukar gå bananas också med wifi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Tack, bra svar.

Frågan kvarstår ju varför jag får mer fps-drops än mina vänner. Deras funkar ju bra!

Kan minne vara skadat? Processorn?

Jag testade att se nätverket i bf v och jag tror pkt loss var det som åkte upp och ner mycket. Betyder?

Skrivet av Zemlan:

Kan så vara men PS4 Pro har främst en starkare grafikdel. Dess processor är bara lätt överklockad och Battlefield-spel online är extremt processorkrävande pga 64 spelare osv. Så tveksamt att det är anpassat för PRO.

Men du upplever inte problem i BF1 singleplayer säger du? Då har vi svaret då tror jag: En Ps4 är för klen för att orka en stabil FPS i multiplayer i Battlefield helt enkelt. Inte konstigare än så. Stämmer också överens med tester från tex Digital Foundry som testat konsolerna online och mätt deras FPS. Det är inga vackra siffror. Upp och ner som en jojo går de båda två om jag inte minns fel.

Hade vart bättre om de gjort som i många andra spel. Låst det till 30FPS pga konsolen inte klarar mer. Då hade man sluppit alla upp och nedgångar i FPS. För det är dem man oftast märker av dom hack osv. Men antar att de ansåg att den sniffar runt 60 FPS så pass mycket att de kör med upplåst FPS.

Det har förstås inget med din uppkoppling att göra detta, rätt säker på det. BF1 och BF5 är helt enkelt extremt CPU krävande och din PS4 orkar inte med en nog stabil FPS. Går den upp och ned märker man det som hack och oflyt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Milito:

Tack, bra svar.

Frågan kvarstår ju varför jag får mer fps-drops än mina vänner. Deras funkar ju bra!

Kan minne vara skadat? Processorn?

Jag testade att se nätverket i bf v och jag tror pkt loss var det som åkte upp och ner mycket. Betyder?

Ja du har ostabilt nätverk.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Tack, bra svar.

Frågan kvarstår ju varför jag får mer fps-drops än mina vänner. Deras funkar ju bra!

Kan minne vara skadat? Processorn?

Jag testade att se nätverket i bf v och jag tror pkt loss var det som åkte upp och ner mycket. Betyder?

får du en massa packet loss så är det ju ditt internet som krånglar och inte något fps problem, informationen som skickas från och till dig förloras på vägen och då blir det jäkligt laggigt pga att den ger dig bara bitvis med information alltså t.ex vart du springer någonstans eller vem som blev skjuten osv så du kan springa men kommer ingen vart sen så är du 2km framåt istället.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Nej det blir inte att jag fryser fast och hamnar längre fram sen. Det är mer att bilden inte riktigt hänger med. Men jag har ung 83/78 i upp och ner då jag testar internetanslutning i ps4. Kan man testa att ändra något i routern? Öppna portar då måste man väl a statisk ip-adress?

Skrivet av Kethsi:

får du en massa packet loss så är det ju ditt internet som krånglar och inte något fps problem, informationen som skickas från och till dig förloras på vägen och då blir det jäkligt laggigt pga att den ger dig bara bitvis med information alltså t.ex vart du springer någonstans eller vem som blev skjuten osv så du kan springa men kommer ingen vart sen så är du 2km framåt istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Nej det blir inte att jag fryser fast och hamnar längre fram sen. Det är mer att bilden inte riktigt hänger med. Men jag har ung 83/78 i upp och ner då jag testar internetanslutning i ps4. Kan man testa att ändra något i routern? Öppna portar då måste man väl a statisk ip-adress?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du testat eller kör du kabel och inte Wifi?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Har inte testat och kör kabel.

En dum fråga, men en nätverkskabel kan väl inte påverka negativt? Köptes på Fyndiq(oklart var det kommer ifrån) och är en cat7 variant, vad det nu betyder?

Skrivet av Maxizor:

Har du testat eller kör du kabel och inte Wifi?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då svarade jag galet, sorry.

Pingen ligger mellan 30-40 och jag kör bara på europeiska servrar.

Jag testate latency och pkt loss var den som for iväg ibland. Men jag fastnar ju aldrig på en plats och vaknar upp på en annan.

Skrivet av Mega-Dark:

Du skrev ju innan att du upplevde SAMMA i singelplayer och nu att du inte gör det?
Om det inte gör det så tror jag det är din uppkoppling.

Det spelar nämligen inte någon roll vilken hastighet du har, du kan fortfarande få mycket fördröjning och dålig ping till servern du spelar mot. Tar förgivet att du använder kabel till konsollen och inte trådlöst,

I BF så fins det statistik för att just kunna se letensy, ping med mera när du spelar. Bara att slå på de i inställningarna.

https://www.google.co.uk/search?client=ms-android-h3g-se&sour...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Då svarade jag galet, sorry.

Pingen ligger mellan 30-40 och jag kör bara på europeiska servrar.

Jag testate latency och pkt loss var den som for iväg ibland. Men jag fastnar ju aldrig på en plats och vaknar upp på en annan.

Okej Du råkar inte ha någon kompis för att bara ta med din ps4 och tästa på ett annat nätverk och leverantör? Bara för att kanske utesluta något

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milito:

Då svarade jag galet, sorry.

Pingen ligger mellan 30-40 och jag kör bara på europeiska servrar.

Jag testate latency och pkt loss var den som for iväg ibland. Men jag fastnar ju aldrig på en plats och vaknar upp på en annan.

Ta över en polares PS4 till dig och prova Om det nu är din router/kabel så utesluts det i samma veva.
Jag startade upp GTA V på min PS3 efter lirat det på PC ett tag... det gick INTE ATT SPELA pga den låga Frameraten och grafiken.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7