Frågor kring nytt ljud till dator

Permalänk
Medlem

Frågor kring nytt ljud till dator

Hej,
Jag har nu beställt mig ett par till JBL LSR 305 till min stationära dator för lite trevligare musikupplevelse.
Jag funderar på att köpa till det här: HiFime Sabre 9018 DAC https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4098533
Nu är jag inte direkt så jättekunnig inom området, men det är just därför jag vänder mig till er här.
Jag har i nuläget en knapp på tangentbordet för att justera ljudet, men det kan dock mycket väl bli så att med tiden att jag blir betydligt mer sugen på en separat volymkontroll.
Är jag då i så fall låst med enbart DAC:en om jag skulle vilja t.ex. införskaffa den här volymkontrollen i framtiden, och med låst menar att de inte kan kopplas samman?
Schiit Sys https://schiit.eu.com/preamps/sys
Om det nu faktiskt ligger till så, finns det något annat schysst alternativ jag kan köra på som inte kostar mycket mer?
Jag antar också bara som sagt att den DAC:en är bra då den verkar vara populär, men finns det bättre alternativ för inte mycket mer, så för ni mer än gärna dela med er.
Jag har inte direkt någon budget, men jag vill inte heller lägga allt för mycket pengar. Då lägger jag hellre pengarna på bättre högtalare då det borde resultera i mer ljud för pengarna.
Jag uppskattar som sagt alla tips!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Skaffa en SMSL SU-8 från Amazon UK.
Balanserad, fjärrkontroll, optical/USB in, så den funkar till TVn också.

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker att du ska strunta i en extra enhet bara för att justera ljudvolymen. Lägg dina pengar på något annat kul. Använder mitt tangentbords "rulle" (Corsair K70) och saknar definitivt inte en extra ljudkontroll.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO