Permalänk
Medlem

Halmstad.
Har byggt ett par hundra datorer genom åren och har aldrig haft sönder något,är väldigt pedant när jag bygger och använder såklart ESD.

Byggning av dator
Felsökning
Chassibyte
Programrelaterade fel\Installation
Överklockning

Som sagt finns i halmstad.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Kanske dax att ta bort Segas - Helsingborg, enligt hans inlägg håller han inte på numera

Dock kan ni lägga till mig i listan - Helsingborg

Har inget emot ESD armband, aldrig använt det själv, men köparen står för det.
Byggning av dator
Felsökning
Chassibyte
Kabeldragning
Väldigt pedantisk angående luftflöde.

PILLAR INTE VID CUSTOMER LOOPS - AKA EGEN DRAGET VATTENKYLNING.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad igen, se trådstarten*

Citat:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet
Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ser att det inte finns någon i Södermanland, Nyköping.

Monterar med eget ESD armband.
Är väldigt noga och petig.
Jag rör dock inte customloops.
Och jag lämnar inga garantier, men som sagt jag är väldigt noga med ESD osv.
Har meckat ihop säkert 20-30+ datorer genom åren så jag vet vad jag gör.
Hjälper även till med installation av Windows och ev felsökning, dock inte överklockning.

Kostar inte mer än kaffe under hela tiden jag håller på Men det sker verkligen i mån om tid då jag jobbar skift och har 2 barn

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

OBS: Innan du tar kontakt med någon i listan, läs detta inlägg först.

Eftersom många i Sweclockers marknad har visat intresse för gratis montering av datorer till andra medlemmar tycker jag att det är dags att skapa en tråd där vi kan lista alla som kan tänka sig att bistå med hjälp vid montering av datorer så att man enkelt kan kontakta varandra i forumet när man behöver hjälp!

Regler:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa Använd alltid antistatiskt armband (ESD) > Ingen av de som står med på listan är kontrollerade eller godkända av SweClockers. > Skulle något gå fel eller gå sönder är det den som bygger och den som äger datorn i fråga som har ansvaret, inte SweClockers. > Våga kräv ESD band, men kom ihåg att om du kräver det så är det du som köper/betalar det om hjälpande hand inte har ett! > Va alltid trevlig och tacka efteråt! :)

Medlemmar som ställer upp hittills:

Blekinge län

jocke92 Karlshamn ePPz Karlskrona Post

Dalarnas län

jokkan1338 Avesta Post Cyne Borlänge Post Undain Borlänge Post ZeebbZ Borlänge Post mindflow Borlänge Post Xelnah Falun Post alatan Falun Post aleves Hedemora Post macroy Leksand Dansken88 Leksand Post rockabilly65 Ludvika PatHeist Ludvika Post Edvin-89 Säter Post solomon Vikmanshyttan Post Post2

Gotlands län

Här var det tomt :(

Gävleborgs län

Anton_Cimex Bollnäs Rådström Gävle Post lindbergski Gävle Post CaptainCarl Gävle stylarn Gävle Post lillen99 Hudiksvall Post amadeor Hudiksvall Post |Sevil|Sivle Sandviken Post RowBan Söderhamn Post

Hallands län

M4STERM1ND Falkenberg track_666 Hallandsåsen Aiwzor Halmstad anderjo4 Kungsbacka Post ZAIZAI Varberg Post bamse82 Veddige Post

Jämtlands län

swehunter2000 Östersund Dr.Swed =D Östersund Jerkanftw Östersund Post Slaktardej Östersund Post

Jönköpings län

Zy77en Flisby Post albin98 Jönköping/Habo Post fredrik910402 Tranås Post ObzidiaN Vetlanda Post

Kalmar län

Krullizz Kalmar Post FelixLiao Mariannelund Tunezz Oskarshamn Limpfittz Oskarshamn Post f@boy Vimmerby Post Wisdof Vimmerby/Kalmar Post

Kronobergs län

containerfox Ljungby Post erieri02 Växjö Post qarek100 Växjö DanneBern Växjö Tappi Växjö Brallor Växjö Post folmeroN Älmhult

Norrbottens län

sesam2k Boden/Luleå Post Mjuuu Kalix Post Kakann Luleå Post shady93 Norrbotten/Boden Post

Skåne län

iSw3de Eslöv Post Segas Helsingborg Post hjorten66 Höganäs Post unbound Höör Post Snövit Kristianstad/Åhus Post Jaevel Landskrona Post djwalle Lund Post Wille1504 Lund Post norowner Lund Lunait Lund Post Nizor Lund Post ORanje Lund Post Kelzzor Malmö Post arganis Malmö grasp247 Malmö Nattmannen Malmö Post Dannema Malmö Post AgentDinozzo Malmö Post Post2 AmdX2 Malmö/Hermodsdal Post tedeman1998 Skanör Tazadar Skåne Post Solding Skåne/Hässleholm Post SirMacke Skåne/Hässleholm Post the_weird Tomelilla Post Ohlert90 Trelleborg Whatever.. Ystad Post

Stockholms län

Stefan93 Akalla Post truppenrille Fruängen/Älvsjö Post monkeypwner Nynäshamn Post Tedwallpro Nynäshamn/Haninge Post Scerio Stockholm Post OldComputer Stockholm Post Niczo Stockholm Västerort Post Willekillen Stockholm Innerstan ioskin96 Stockholm/Västerås/Köping/Trosa Maedas Röninge Post TheLaw Stockholm Post MyZk0 Södermalm Post Troberg Stockholm Post Decalibration Stockholm Post rarifag Stockholm södra Post Morna Kungsholmen Post lowngcawt Nacka/Värmdö Post chipsfingers Lidingö Post tcntad Södertälje Post OnyxMist Grödinge/Botkyrka Post m45t3rm1nd Vallentuna

Södermanlands län

Rawet Trosa/Vagnhärad Post Munken_89 Eskilstuna Post NinjaFisk Eskilstuna Steffelitix Strängnäs Post

Uppsala län

Icecrystal Uppsala Post badmanswe Uppsala/Bälinge Post kexjohan Uppsala/Enköping Post pAcKiE Skutskär Post

Värmlands län

NukeHenk Arvika Post mystiskadde Grums Post Falcon Karlstad Adammcintosh Karlstad transa Karlstad devhdc Kristinehamn rockabilly65 Munkfors Post

Västerbottens län

T0XiC-WA5TE Lycksele Post Haellgren Lövånger/Skellefteå Post timpan95 Skellefteå Post SuperMupster Skellefteå Post Grayson Umeå Post Pantsoff Umeå gammsateh Umeå Post Makslahti Umeå Post Colorful Vindeln/Umeå Post Fragdeath Vännäs Post

Västernorrlands län

elklazor Härnösand/Sundsvall Nylund1940 Sundsvall Post TheMightyJonazz Sundsvall Post zZerf Sundsvall Post Gunner357 Sundsvall Post nikwad Härnösand Post ErsdaHL06 Sollefteå/Näsåker/Junsele saltiiz Ånge Kalium Ånge Post wasprocker Kramfors Post

Västmanlands län

Lehto Västerås Post Post2 makn Västerås Post Max.021 Västerås Post Fireking Sala Post swink Västerås/Enköping Post FoamBox Köping Post

Västra Götalands län

WillBjorG Alingsås Post Razor199 Borås Bideberg92 Borås/Målsryd Post Sidju Borås/Kungälv Post drakelito Göteborg Post versions Göteborg Post Gefapat Göteborg Post zyberzero Göteborg Post ...Dubadai... Göteborg Post adrixie Göteborg/Kungälv Post jerseph Göteborg Post DavidtheDoom Göteborg Post Tobb0 Göteborg/Lerum Post MaGiCz Göteborg/Frölunda Post ic0rn Göteborg/Sävedalen Post Since Göteborg (östra) Post Jorrakim Göteborg Post tvelander Göteborg Post careau Göteborg Post spel565 Göteborg/Askim Post Fall0s Hjo Post enRödjävel Lidköping Post Post2 Aldhissla Lilla Edet/Ale Post waveer Lindome/Göteborg Jontonia Mariestad EvilWord Mark/Kinna Post Fenix Mölndal Post Hasseman84 Mölnlycke MadeByMe Nittorp/Tranemo Post VeteraneN Partille Tuxsux Skara Karlduck Skaraborg Post Trizi Skövde Bollen32 Skövde Post Krisse Skövde Post Gurk Tidaholm/Falköping Post Mjolks Tidaholm Post Mr S Trollhättan Post Biermann Trollhättan Post Flight Trollhättan Post Mattiiss Uddevalla Post T1taN Ulricehamn Malawie Ulricehamn Post hejkk Vänersborg Mirgorp Älvängen/Skepplanda Post asconakille Åmål Post

Örebro län

JimmBoow Finnerödja/Laxå Post simonwellander Karlskoga/Degerfors JunZuloo Kumla Post Johnny71 Nora/Lindesberg/Örebro Post Lifooz Svartå/Degerfors Post Deba Örebro etermos Örebro Post bullen181 Örebro/Laholm Post

Östergötlands län

KaffeMedKotlett Linköping Post Loxus Linköping Post NoK Linköping Post Crazy Ferret Linköping Post Marmend Linköping/Eksjö Post ezakimak Motala Post pettiz Norrköping Reyintaz Norrköping BlueFlux Norrköping Post Jockew1989 Norrköping Post gangstavicky Norrköping/Söderköping Post juckeyy Finspång Post SkuM Mjölby

Mer om län: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_l%C3%A4n

Utanför Sverige

Ecfor Finland/Åland Post Khezan Finland/Helsingforsnejden Post daniie Irland/Dublin Post Burks Norge, Son

Om Du är intresserad av att vara med och är kunnig, skriv i tråden så lägger jag till Dig.

Har du förslag till regler eller vad som, skriv i tråden!

*Notera att denna tråd härstammar från Länk.*

Finns i Helsingborg, Skåne och är mycket villig att hjälpa till

Permalänk
Medlem

Hjälper gärna till i och runtom Avesta i Dalarna.
Ca. 20 års erfarenhet.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Alltid kul att bygga burkar. Är överjävligt petig då det gäller kabeldragning men har dock ej någon nämnvärd erfarenhet av customloops. ESD-band har jag någonstans. Kaffe bjuds på under tiden jag bygger.

Jag finns i Luleå.

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Medlem

Finns i Stockholm....

Monterar med eget ESD armband.
Rör dock inte customloops.
Lämnar inga garantier, men som sagt jag är noga med ESD.
Har meckat en del med datorer och byggt en handfull så har hyfsad koll.
Hjälper även till med installation av Windows och ev felsökning, rudimentär överklockning.

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem

Finns i Östersund.

Monterar med eget ESD armband.
Är väldigt noga och petig.
Jag rör dock inte customloops.
Hjälper även till med installation av Windows och ev felsökning, rudimentär överklockning.
Snart 15års erfarenhet av montering.

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem

Gotland :c

Permalänk
Medlem

Finns i Västerås.

Byggt i snart 20 år och tröttnar aldrig. Använder ESD-skydd och egna verktyg. Hjälper gärna med endast överklockning också om någon känner för det. Vill att Du är med och lär dig, och bjuder på kaffe såklart : ]

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Citat:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet
Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa.

@NiclasJohanssonswe

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa till i Gävle.
Har byggt väldigt många burkar i mina dagar.
kan även hjälpa till med custom water, om det skulle vara av intresse.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

@tozzi & övriga

I första inlägget finns en länk till min gamla post i förra tråden, den kan tyvär inte redigeras
Här kommer en uppdatering:

Citat:

Bor i Södertälje. Arbeter i Solna.
Kan relativt enkelt ta mig runt i Sthlm iom kollektivtrafik. Jag är oftast hemma under helger, jobbar till 16 som oftast.

Byggt flertal dator, bla 3 till mig själv och flera på gymansiet

*Innehar ESD-armband
*Lugn och metodisk
*Installation av valfritt OS + drivrutiner & programvara (Jag har W7, W10 för deployment) sålänge ni innehar licens
*Lättare felsökning vid byggandet såklart
*Inga custom vattenkylningar eller liknande, färdiga AIO-kylare OK
*Bara fråga på

Permalänk
Medlem

eran länk på sesam2k är paj. Sedan kan ni skriva upp mig på Luleå i Norrbottens län

Permalänk
Moderator
Forumledare

*Tråd rensad*

Citat:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet
Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av NordhNet:

*Tråd rensad*

Citerar mig själv ifall någon missat det. Se trådstarten

Citat:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet
Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråden är uppdaterad*

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Om det är intressant, så finns jag i Irland(utanför Dublin), lite var som runt bussline 67/68 fungerar.

Tidigare erfarenhet runt:
Vattenkylning
GhettomoddningTM
ESD-band används.
Laptop komponentsutbyte
flertalet stationära (10+) byggda.

Skulle uppskatta om man kunde bli bjuden på nybakta bullar eller annan fika.
Inget krav, och kräver ingen kostnad alls.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Moderator
Moderator

@Zeedarn: Tillagd.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

@Lan tror ni missat att lägga till mig, ser dock ut att finnas ett par andra gubbar här i stan så ingen katastrof kanske.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Moderator
Moderator

@Garvey: TS är tyvärr inte aktiv, jag gick igenom de tillagda men inte de som kan ha missats. Svårt att säga om de är intresserade numera. Du är dock tillagd nu! Tack för att du pingade och vill hjälpa till!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

@Garvey: TS är tyvärr inte aktiv, jag gick igenom de tillagda men inte de som kan ha missats. Svårt att säga om de är intresserade numera. Du är dock tillagd nu! Tack för att du pingade och vill hjälpa till!

Det tackar vi för, skål och trevlig helg!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Någon som har delid verktyg i Karlstad området?

Skickades från m.sweclockers.com
edit: Löste sig med rakblad och fiskelina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*tråden är uppdaterad*

Gör en total revidering?
De som inte svarar får vi anta är ute ur leken och uppdatera efter det.
Jag finns i Karlstad och hjälper gärna till med nybyggen, som sagt tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

@Falcon: Jag har rensat listan ifrån helt inaktiva men behöll de som varit aktiva i år. Man kan läsa siten och inte vara inloggad. Vi har diskuterat alternativa lösningar för att hålla den uppdaterad på bästa sätt men det är inte helt enkelt.

Jag jobbar vidare så förslag är välkommet. Detta är alldeles för bra för att låta vara oanvänt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

@Falcon: Jag har rensat listan ifrån helt inaktiva men behöll de som varit aktiva i år. Man kan läsa siten och inte vara inloggad. Vi har diskuterat alternativa lösningar för att hålla den uppdaterad på bästa sätt men det är inte helt enkelt.

Jag jobbar vidare så förslag är välkommet. Detta är alldeles för bra för att låta vara oanvänt.

Sorry, missade det. Välkommen som CM btw.
Jädra bra initiativ den här tråden, so friendly. Bygger ju inte bara dator åt någon utan bygger också relationer.
Vackert, börjar bli gammal också

Karlstad, var inte rädda! Hör av er. Delidade precis en nyköpt 8600k med rakblad och fiskelina.
Svettigt under ingreppet men cirka 20c lägre temp vid OCCT känns gött.

Permalänk
Medlem

Hm, varför är jag bortplockad?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Var / Hur / När?
Linköping, Östergötland. Allt inom Gottfridsberg / Skäggetorp / Centrala linköping dit jag kan ta mig med kollektivtraffik. Jag jobbar och har småbarnsfamilj men hör av dig så kan vi planera in något som fungerar för oss båda.

Tidigare erfarenhet
- Två byggen hemma hos andra SweClockare.
- Fem egna byggen.

Vad gör jag?
- Skruvar ihop datorn åt dig
- Ser till att datorn bootar.
- Kan installera Windows 10 men du får stå för licens om W10 ska aktiveras.
- Kan hjälpa dig delidda 115x processorer (Dock ej OC) där processorn låses fast med CPU bygel.
- Jag har delidd verktyg att ta med v.b.
- Kan hjälpa med enklare felsökning med nätverk

Vad gör jag inte?
- Sleevar ej och gör ej custom vattenloop, pga bristande erfarenhet.
- Bygger inte när du springer iväg på andra ärenden. Gemensamt projekt och lärande

Ansvarsfriskrivning & ESD
- Du ser till att komponenterna är kompatibla och nödvändig utrustning finns.
- Jag arbetar försiktigt & systematiskt med hårdvaran men tar inget ansvar för ev. skador.

Kostnad
En kopp kaffe eller två och lite trevligt sällskap.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Moderator
Moderator

@SirMacke: Sannolikt pga trasig länk, lägger till dig igen idag.

Edit: Done!

@Louwsy Shroom: Tillagd, tack för att du ställer upp!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers