Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

lg g7 - vill ingen ha den (varför så lågt pris)?

Permalänk
Medlem

lg g7 - vill ingen ha den (varför så lågt pris)?

Ska förmodligen vänta till jul med nästa mobilköp men såg att min operatör har G7 till ett lägre pris än Huaweis p20 (alltså inte pro modellen). På pappret verkar ju LGs G7 vara klart bättre än p20 och snarare vara närmare p20 pro. Varför är den så pass billig?

Permalänk
Avstängd

Den reades nyss ut på Netonet för 6990 för 2st (3495kr/st) kan vara en utav anledningarna,
Har väl sålt dåligt då den hamnat lite i skuggan av Samsung/Apple/Huaweis mycket mer lyckade annonsering

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

LG är helt katastrofala på mjukvara så köpviljan är väl därefter.

Permalänk
Medlem

@Gainsgoblin: Ursäkta min okunskap men det är väl Android den kör? Vad gör dennes mjukvara sämre än den som är i huawei/samsung etc.?

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

@MeckarN: Som exempel så var LG V20 den första android luren med 7.0, den kör fortfarande 7.0 nu mer än två år senare. Har kanske fått 4 uppdateringar sen release.

Som exempel så har S9an sen release fått närmare 10 uppdateringar.

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja säga att det är som andra märkena som håller hysteriska överpriser i dagsläget.
kör själv med en G6 thinq och är väldigt nöjd både med hårdvaran och mjukvara och uppdateringar.

Permalänk
Medlem

@MeckarN: Nästan ingen kör ren Android som OS utan det är alltid lite egna modifikationer hit och egna appar dit. Därav kan vissa telefoner få officiella uppdateringar av ny Android och vissa dröjer det för.

Ungefär som med Ubuntu, finns i flera olika smaker och uppdateras väldigt olika

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte heller varför de är så billiga men det är bara att tacka och ta emot. Jag köpte en g6 för 3500 i våras och det var ju väldigt mycket telefon för pengarna. Sen att de har behållit hörlursutgången är ett stort plus i mina ögon. Mjukvaran ser jag inga större problem med mer än att den är lite väl aggressiv när det gäller strömbesparing, stänger ner wifi på eget bevåg exempelvis, men jag har fått ett helt gäng uppdateringar och ligger nu på augustis.

Permalänk
Medlem

Köpte en LG G7 via min operatör på kampanj för 4200kr, klart billigaste flaggskeppstelefonen. Hittar inga speciella fel på den men har läst att kameran skall vara dåligt kalibrerad, dock inget jag märkt av. Men jag har riktiga kameror om jag behöver kvalitet.

Bra skärm, bra ljud, bra format, lätt, snygg, IP68 och väldigt snabb eftersom det är SD845 och UFS2.1. Kör Nova Launcher och är helt nöjd så här långt. Kommer Android P i närtid blir jag mer än nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Haft några dagar nu och allt är bara solsken, men en sak står ut rejält: Helt överlägset bästa hörlursuttaget någonsin, det driver mina Sennheiser HD600 600 Ohm till högre ljudnivå än mina öron pallar och det låter lika bra eller bättre än den bästa HiFi-utrustningen jag har hemma!

Särskilt bra är DTS-X funktionen för hörlurar som ger crossfeed, inlevelsen blir helt suverän. Rekommenderar också att ändra digitalfiltret till "slow". Allt är superrent och högupplöst, begränsningen ligger helt i programmaterialet och/eller hörlurarna imho. En hel del på Spotify tex är sönderkomprimerat och då låter det så också. Lyssnar just nu på FLAC trådlöst från min musikserver genom Bubble UPNP och HD600 och det låter brutalt bra, finns inte en chans att gissa att ljudet kommer från en mobiltelefon.

Mobilen klarar också att driva mina AKG K612 Pro högre än vad som behövs, och dom är notoriskt trögdrivna, betydligt värre än HD600. Tidigare mobiler jag haft har inte haft en chans att driva dom, där har jag behövt en separat hörlursförstärkare.

Det som är lite dåligt dock är att mobilen känner av när man har "vanliga" lågimpedativa hörlurar under 32 Ohm och drar ner ljudnivån rejält med den bisarra konsekvensen att det går att spela mycket högre med HD600 än med ett par normala mobillurar .... det ska tydligen gå att editera en xml-fil över ADB så att hörlursuttaget ställer sig konstant i boost-läge, har inte hunnit så långt ännu men att möjligheten ens finns är fantastiskt med tanke på hur oengagerande mobiler brukar låta. I boost-läge finns INGEN som helst mening med en separat DAC till LG G7, den låter lika bra som de bästa av dom brukar låta.

edit. ESS ES9218P är anledningen till ljudkvaliteten:
http://www.esstech.com/index.php/en/news/newsroom/lg-g7-thinq...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||