Call of Duty: Black Ops 4 / Blackout

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frong:

Ni som fått kod, är det sköj? Skulle kanske köpt det så man kunde pröva det idag ändå.

Om du har ett twitch-konto kan du länka det till BattleNet och få tillgång till betan redan nu genom att sätta på en stream i en timme nu under kvällen.

https://news.blizzard.com/en-us/blizzard/22484222/prepare-for...

Permalänk
Medlem

Behöver någon en kod? Har kanske en som kan testas (PC).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Ni som fått kod, är det sköj? Skulle kanske köpt det så man kunde pröva det idag ändå.

du kan kolla på stream när shroud eller några andra spelar så får du tillgång idag, se till att ditt switch konto är länkad till b.net.
annars är det öppet för alla i morgon

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Om du har ett twitch-konto kan du länka det till BattleNet och få tillgång till betan redan nu genom att sätta på en stream i en timme nu under kvällen.

https://news.blizzard.com/en-us/blizzard/22484222/prepare-for...

Där ser man, tack!

Skrivet av Maysay:

Behöver någon en kod? Har kanske en som kan testas (PC).

Gärna!

Skrivet av Cyberz:

du kan kolla på stream när shroud eller några andra spelar så får du tillgång idag, se till att ditt switch konto är länkad till b.net.
annars är det öppet för alla i morgon

Cool!

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Tycker det verkar bli riktigt bra.
behöver få bort den där konsol känslan och lite ändringar, typ kunna byta plats på vapnen.
flyter på bra och allt.
hoppas devsen lyssnar på PC spelarna.

Hm, ska man ändå trots allt köpa detta fast de övergett Steam? Treyarch är i och för sig en utvecklare jag gillar bäst inte minst för för PC-versionerna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@frong: Skickar PM.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

@frong: Skickar PM.

Tar gärna kod också!

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

@frong: Skickar PM.

Tack!

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Hm, ska man ändå trots allt köpa detta fast de övergett Steam? Treyarch är i och för sig en utvecklare jag gillar bäst inte minst för för PC-versionerna.

ja det är lite så. nu har inte jag problem med att de övergav steam.
har kul när jag spelar men det är nåt som är lite off, vet inte vad än.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

För er som inte hunnit testa:
Jag tog bort PUBG från datorn efter min andra match som jag dessutom vann
Jag är en gammal CoD4 och CS spelare och det här spelet är så otroligt mycket mjukare (trots 90 fps cap) än PUBG. Gubben reagerar mycket snabbare på rörelser. Du kan strafea snabbare, sprinta medan du laddar om och använder bandage. Du är smidigare och du byter vapen snabbare.

Sen kan man diskutera perks, vapen, fordon och etc. Men movement och "gameplay" är väldigt bra i min mening. Svårt att se vilket vapen som skulle vara starkare än det andra.
Ska bli intressant och se hur Battlefield kontrar. Jag tror CoD vinner matchen över årets Battle Royale titel.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag nu för att installera betan? Den ska väl vara öppen nu för alla?
Är det samma klient som jag installerar via battle.net?

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Skrivet av eXeem:

Hur gör jag nu för att installera betan? Den ska väl vara öppen nu för alla?
Är det samma klient som jag installerar via battle.net?

I battle.net klienten under games borde du kunna välja BLOPS4 och sedan bara trycka på install.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Shit alltså vad dålig jag är på att skjuta i detta spelet. Ofta börjar jag skjuta först, men de typ vänder sig om och skjuter ihjäl mig nästan direkt. Gång på gång. Jag kanske börjar bli för gammal för sånna kvicka spel.....

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Inaktiv

Kan ej hitta matcher just nu, antar att gratisspelarna stormar servrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som vill lira!? PC! Du behöver inte vara bäst men gärna ha koll på FPS spel

Permalänk

@Asce:
Äsch då. Det kan också vara så att dom har bättre vapen och gear. Det är fortfarande rätt oklart vilka vapen som är bättre än andra. Finns dessutom massa perks.

@Mikeyland:
Adda mig om du vill. Kanske kan lira lite senare.
Chrilla#21801

Permalänk
Medlem

Testade spelet ikväll. Det var ju skitkul! Tror jag och grabbarna går över till det från PUBG!

Visa signatur

Stationär: LG C2 42" - i5 12400F - KFA2 RTX 4080 ST - 2x 8GB DDR4 3600MHz

Permalänk

Har kört ett par timmar med ett par polare nu. Och visst känns det att det är en beta, stött på flera ljus och ljud buggar, samt ett flertal chrasher och lock ups. Men förtom det känns det som ett bra och välbalanserat spel!
//Jonathan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk

Känns riktigt bra, beta buggar och kraschar till trots. Haft riktigt kul med spelet i två dagar nu, blir ett köp bara baserat på Blackout och ordinarie MP och Zombies som en bonus på det!

Trodde aldrig jag skulle köpa ett COD igen efter första Blackops, men man ska väl aldrig säga aldrig.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Var skeptisk först till BO4:s battleground mode men måste säga att det faktiskt är helt ok
Är inne på Discord medan jag lirar om någon känner för att spela lite

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan starta spelet och har någon lösning på detta:

-trycker på play. inget händer
-ibland kommer det upp en ruta väldigt snabbt som säger "safe mode"
-verkar vara fler som har detta problem utan att lyckas komma in i spelet.
-lagt en "ticket" till blizzard, men jag tvivlar på att de har en lösning.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Har du testat scan and repair i blizz launchern?

EDIT:
Vissa verkar lösa det genom att stänga ner steam, kan vara något overlay skit som bråkar?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

@griid: Har du testat scan and repair i blizz launchern?

EDIT:
Vissa verkar lösa det genom att stänga ner steam, kan vara något overlay skit som bråkar?

testat:
-scan &repair
-ominstalllation
-stängt av steam
-stängt av antivirus
-startat som admin..

samma fel hela tiden

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Detta COD kan bli ett köp, första COD sen länge jag köper.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@griid: Sånt suger Har du något overlay på? AMD? Nvidia? Afterburner?

EDIT;
Hittade
"I just figured it out go to system settings and clear local games it won't mess anything up u won't have to download anything but it will fix the issue"

-https://community.callofduty.com/t5/Call-of-Duty-Black-Ops-4-Support/Beta-won-t-start/td-p/10798771

EDIT2:
För PC borde det vara i Users/BO4 eller något

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man jämför vapen som man har i inventory vs det som ligger på marken? Dvs vilka egenskaper vapnen har

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk

Testade betan i natt. Känns rätt bra. Största säljpunkten för mig är att matcherna är kortare och man kommer snabbt in i nästa. Det förvånade mig hur likt det var PUBG på vissa punkter.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Bättre än Fortnite allafall /s

Nå väl, nog med sarkasmen.
Jag gillar deras battleroyal läge.
Det är CoDs snabba aktion fast på en mycket större karta, vilket flyter ihop ganska bra. Det är inte alls lika stelt som andra, liknande spel är där det snarare känns som du spelar en karaktär med ett järnrör som ryggrad.

Dock ganska buggig prestanda, kan köra en eller två matcher, sedan går allt ned till 20-30fps och fryser titt som tätt. Verkar dock inte vara helt ovanligt då jag hade exakt samma problem under deras CoD WW2 beta.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

@griid: Sånt suger Har du något overlay på? AMD? Nvidia? Afterburner?

EDIT;
Hittade
"I just figured it out go to system settings and clear local games it won't mess anything up u won't have to download anything but it will fix the issue"

-https://community.callofduty.com/t5/Call-of-Duty-Black-Ops-4-Support/Beta-won-t-start/td-p/10798771

EDIT2:
För PC borde det vara i Users/BO4 eller något

Vet du var någonstans de menar "system settings" - tänkte prova det där.
Känns som jag provat det mesta. Stäng av overlay, uppgraderat drivare etc etc.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Min första vinst

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800