Vilket är det läskigaste PC-spelet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lexius:

Har inte skrivit på över 1 år men vilken timing ni gjorde denna tråden . Sitter nämligen och kör Deadspace 2 i 4K(DSR) och streamar ljudet till mitt hemmabio(optiskt) tror detta är det läskigaste spelet har skrikit som en tjej i vissa lägen >< (Metro är sjukt läskigt med)

Så du sitter och spelar på din skärm med 4K med ett GTX 780Ti Gigabyte hm...……………………….. Hur starta du det spelet ?

Permalänk
Medlem

Nån här som spelat klart Alien Isolation? PC eller VR ?

Jag vill gärna ge spelet en chans men jag tror inte pumpen klarar det. =D

Visa signatur

ASUS ROG STRIX SCAR II - I7 8750H, GTX 1070, 144HZ (1ms), 16gb 3333 ddr4, 236SSD, 1TBHD. ----------- MBP late 2011 -------Samsung
S9plus

Permalänk

Hoppar till lite för ofta i PUBG top ten med adrenalinet på max.

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem

Åh jag vill spela Alien Isolation, men vågar inte. Klarade 2 timmar av Amnesia The Dark Descent, och 1 timme Outlast...

Är fortfarande stolt att jag klarade av hela F.E.A.R 1 haha!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

@elp: Doom 3 BFG VR mod, jag skrek som en liten flicka vid vissa jump scares

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Ingen som nämnt Minecraft ännu, eller har jag missat det?

Minecraft som det läskigaste spelet? Really?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Spökena i Mario64..
&
Doom 4, klarade ut demot men senare spelningar så vågar jag inte fortsätta efter 5 minuter in där med hjärtat precis i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =):

Med dagens mått så kanske detta inte kommer så högt upp på dessa listor, men jag minns så väl första gången jag såg delar av detta spel (jag var då 11år) - Phantasmagoria (fr -95). Det var värre än alla skräckfilmer jag kollat på i smyg utan mina föräldrars vetskap.
Någon som känner till det?

Video för dom som är intresserade av att kolla på det:
https://www.youtube.com/watch?v=oAXC-MwfpHA&t=9646s

Tack för att du påminde mig. Jo det var skräckblandad upplevelse att spela igenom, kommer speciellt ihåg klippet med kablarna. RATBOY

Phantasmagoria 2
https://www.youtube.com/watch?v=UyrgkfP66Wk

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

AvP som marine när man gick runt med scannern. Pulsen gick upp i 200 när man hörde den började blippa.

Sen Far Cry 2 (eller 3 var det kanske) när jag simmade runt i havet och letade efter hajar för att ta deras skinn.

Lite off topic: ZombiU på Wii U är det allra värsta jag spelat. Vågade inte sitta själv och spela det på vissa ställen

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

@elp: Doom 3 BFG VR mod, jag skrek som en liten flicka vid vissa jump scares

MOUHAHHAHAHHA
+1

Permalänk
Medlem

The secret world, vissa quests är psykologiskt rejält scary...

Visa signatur

i7 8700k, 16gb 3000 ddr4, 500gb M2, 250gb ssd, 110gb ssd, GTX 1070
Fractal design C, Asus predator IPS 144

Permalänk
Inaktiv

Slenderman fick mig att skrika till. Prova det!

Permalänk
Medlem

He, he, ja när man lirade Alien Isolation första gången så var det lite nerver.

Permalänk
Medlem

Amnesia. En riktigt sjuk upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dead space och Silent Hill ligger nog i topp på min lista.

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt F.E.A.R. var stundvis rätt läskigt!
Både 1:an och 2:an har jag spelat och hoppat till ett antal gånger av den jävla ungen.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Clive Barkers Undying när det begav sig var läskigt.
Nosferatu: The Wrath of Malachi var läskigt med random skit när man körde ny runda.
Outlast var läskigt i början tills man insåg vad det mesta var.
Amnesia ....slutade spela vid vattnet
Är mer titlar men kommer inte på just nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Tay aint Tay without beer" - Gromnir

Permalänk
Medlem

Amnesias förbannade bronstjur som brölande genom otaliga rör, brassbull, har satt sina spår. Än idag det läskigaste jag har upplevt. Inte nog med att saker var läskiga i Amensia, det skulle såklart även finnas ingående beskrivningar hur de olika tortyrmetoderna fungerar.... Vattnet på golvet var en annan mardröm.

Silent Hill 2, spelade detta med ett par hörlurar. Fick fråga min sambo otaliga gånger om hon också hördes samma knackningar som verkade komma från husets putsade fasad. Det lät avlägset, precis som om någon stod där ute och knackade på putsen och mina hörlurar dämpade ljudet utifrån.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Det finns sjukt många bra tips i tråden som jag verkligen håller med om, jag fullständigt älskar skräckspel. En av de titlar jag tycker är värst är Amnesia.

Men om vi bortser från just PC-spel och inkluderar konsollspel är Resident Evil 7 VR onekligen den obehagligaste upplevelsen jag haft hittills.

Permalänk
Medlem

Som så många redan nämnt, F.E.A.R.
Spelade det precis i samband med filmerna The Ring och The Grudge var populära.
Jäklar va jobbigt det var med den där flickan som dyker upp i tid och otid.
isch.... kalla kårar.

\\Rhames

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarkov2:

Ett spel som kan vara ganska skrämmande är Subnautica. Det börjar ljust och fint med färgglada koraller osv, men blir ganska psykiskt påfrestande i vissa partier.

Rekommenderas varmt dock. Det är inte felfritt, men bra visuell polish och ljudet är riktigt bra.

Tack för tipset! Har lekt runt i ca två timmar nu och jag gillar det skarpt. Ser ruskigt bra ut grafiskt i 1440p och allt på max. Som du säger ackompanjeras allt galant med ljudet också.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Har inte spelat många skräckspel men Alien Isolation gör en rätt nervös. Kommer ihåg att jag behövde stänga av spelet ett tag, så Ripley fick gömma sig i ett skåp i ett par månader Även när man har lärt sig spelet lite bättre så är det fortfarande läskigt, även om det inte har precis samma effekt som när du möter monstret de första gångerna. Finns i VR sedan ett tag tillbaka också om man vågar spela det.

Har båda Amnesia liggandes någonstans i Steam men har inte testat de spelen ännu. Dock har man ju sett på Tuben att de är rätt läskiga. Inga av dessa spel är direkt nya dock. Har haft ögonen på ett spel vid namnet SOMA, släppt 2015. Verkar vara rätt schysst.

Permalänk
Medlem

Stugan såklart! https://sv.wikipedia.org/wiki/Stugan

Mer allvarligt dock. Subnautica kan vara rätt läskigt som tidigare nämnts i tråden. Ett riktigt bra spel för övrigt.
Annars måste jag också hålla med om AvP spelen, som marine. När det piper till bara ett eller två pip på rörelse sensorn sitter man på helspänn

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bobani:

är jag ensam om att tycka att STALKER var sjukt läskigt.. underground-labben fick mig o skita knäck mer än en gång!

Nope, STALKER var jävligt läskig, speciellt de osynliga mutanterna/monster som dök från ingenstans!

Permalänk
Medlem

Windows 10.

Kan bara spela i högst 20 minuter innan pulsen höjs för mycket.

Men för att vara seriös; Köpte AvP Classic på Steam för typ 50:- och det är inte ens i närheten så otäckt som jag vill minnas det. Lite synd.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Hedersmedlem

Jag minns med värme hur det var att spela igenom resident evil 2! Läskigt och fantastiskt! Men inte för läskigt. Främsta lärdomen var väl istället att spara på kulorna. Använd inte granatkastaren ens på slutbossen ;).
Sen gick det ett gäng år när jag inte spelade så många spel som satte djupa skräckspår. F.e.a.r och alien vs predator var bra grejer men inte för läskigt.

Sen hände något. Kanske blev jag för gammal, eller så blev det fan läskigare!

För var det Dead Space 1.
Kom väl visserligen 5-6 fiender in, men efter 4-5 spelsessioner när jag inte kommit längre så har jag lagt ner det spelet.

Fast på topp ligger alien isolation!
Vid två olika tillfällen har jag givit det en ärlig chans.
Än så länge har jag inte kommit så långt att jag mött en ailen ens. Det var för minst 2 år sedan ;).
Jag är chanslös och skräcklagen konstat där haha!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Ingen som nämnt Minecraft ännu, eller har jag missat det?

#17569071

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag minns med värme hur det var att spela igenom resident evil 2! Läskigt och fantastiskt! Men inte för läskigt. Främsta lärdomen var väl istället att spara på kulorna. Använd inte granatkastaren ens på slutbossen ;).
Sen gick det ett gäng år när jag inte spelade så många spel som satte djupa skräckspår. F.e.a.r och alien vs predator var bra grejer men inte för läskigt.

Sen hände något. Kanske blev jag för gammal, eller så blev det fan läskigare!

För var det Dead Space 1.
Kom väl visserligen 5-6 fiender in, men efter 4-5 spelsessioner när jag inte kommit längre så har jag lagt ner det spelet.

Fast på topp ligger alien isolation!
Vid två olika tillfällen har jag givit det en ärlig chans.
Än så länge har jag inte kommit så långt att jag mött en ailen ens. Det var för minst 2 år sedan ;).
Jag är chanslös och skräcklagen konstat där haha!

Har ett mardrömsminne från tonåren av resident evil 2, inte av spelet i sig men.... Ja du ska få se!
Jag och en polare hade hört att om man plöjde igenom spelet under 2h så låste man upp nya outfits, vapen etc etc. Så vi försöker allt vad vi kan, detta var till PS1 ska tilläggas, och klarar till slut spelet på 1h59m47s tror jag det var!
Glada i vågen så kommer vi på att minneskortet till enheten ligger hemma hos mig av nån anledning och vi kan inte spara! så vad gör vi? Jo vi trampat utahelvete ner till köpcentret som ligger 1,5km lite drygt från min polares hus och köper ett minneskort. Kommer hem och ska spara vårat achievment, så klart har hela konsolen hängt sig haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Har ett mardrömsminne från tonåren av resident evil 2, inte av spelet i sig men.... Ja du ska få se!
Jag och en polare hade hört att om man plöjde igenom spelet under 2h så låste man upp nya outfits, vapen etc etc. Så vi försöker allt vad vi kan, detta var till PS1 ska tilläggas, och klarar till slut spelet på 1h59m47s tror jag det var!
Glada i vågen så kommer vi på att minneskortet till enheten ligger hemma hos mig av nån anledning och vi kan inte spara! så vad gör vi? Jo vi trampat utahelvete ner till köpcentret som ligger 1,5km lite drygt från min polares hus och köper ett minneskort. Kommer hem och ska spara vårat achievment, så klart har hela konsolen hängt sig haha

Skickades från m.sweclockers.com

Ojojoj! Fina hemska minnen haha!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled