Vilken är den värsta sortens spelare i online gaming?

Permalänk
Medlem

Kör nu mest Battlefield 1 och jag stör mig mest på de som bara använder ena handen till att spela (dvs vissa snipers, AA trucks, mortars).
Och de som inte fattar skillnaden på att vara i och precis utanför "flag cap zone".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Den dåliga spelaren är alltid värst. Jag struntar helt i om du är en trevlig kille. Allt handlar om att vinna för mig.

Såna som dig skulle jag slänga ut från servern om jag vore admin. Man kan inte hjälpa om man är en sämre spelare än dig. Finns värre saker att reta upp sig på

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Såna som dig skulle jag slänga ut från servern om jag vore admin. Man kan inte hjälpa om man är en sämre spelare än dig. Finns värre saker att reta upp sig på

Haha 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det enda som är värre än att vara i ett guild med #1 är om individen är i ett förhållande med någon annan där som är likadan. Hänt några gånger att jag träffat på två narcissister som är i relation med varandra och som även har en högre position i guildet. Blir ett rent helvete efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Den dåliga spelaren är alltid värst. Jag struntar helt i om du är en trevlig kille. Allt handlar om att vinna för mig.

Det här är precis vad INTE gaming handlar om för mig. (kanske det gör det för upp till 16-17 åringar)

Personer med din inställning hamnar direkt på /ignore, på min lista,

Nu är jag i för sig 39år så det viktigaste för mig är att gamea med ett skönt gäng, snacka på discord och då och då ta en öl under tiden.

Otroligt nog så lyckas vi alltid med end game på dom spelen vi kör och tar en hel del kyckling middagar också. Skillnaden mellan oss och dig är att vi kanske har lite mer kul på vägen

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Avstängd

Bror ju på vad man kör och hur man kör, i vissa spel är fokus på att vinna, andra är väl mer realx.

Kategorin jag hatar mest är nog långtids "nötaren" som skaffar sig vidrigt osjysta övertag när man är offline i spel där det går att göra...

Veenare som alltid klagar på andra spelare efteråt när det går skit för teamet är annars vinnare i min värld... De vill jag inte ha med i mitt team, även om de inte klagar på mig är det bara trist om det inte är konstruktivt i syfte att ge någon råd om hur man kan förbättra någonting som är realistiskt att förbättra. Bara klagande och hackande på enskilda tillför ingenting, det skapar bara en dålig stämning.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Allt är bögarnas fel!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Sådana som mig, jag är av den värsta sorten. Toxic af!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoltham:

Det här är precis vad INTE gaming handlar om för mig. (kanske det gör det för upp till 16-17 åringar)

Personer med din inställning hamnar direkt på /ignore, på min lista,

Nu är jag i för sig 39år så det viktigaste för mig är att gamea med ett skönt gäng, snacka på discord och då och då ta en öl under tiden.

Otroligt nog så lyckas vi alltid med end game på dom spelen vi kör och tar en hel del kyckling middagar också. Skillnaden mellan oss och dig är att vi kanske har lite mer kul på vägen

En annan skillnad mellan dig och mig är att jag kan stava och formulera en mening.

Permalänk

Skulle nog säga personer som tiltar och börja skylla på andra istället för att försöka jobba ihop

Permalänk
Medlem

@Cptsnugglepants: Kan bara hålla med.

Permalänk

Folk med 1000+ timmar in-game som är oförmögna att bli bättre

Permalänk
Medlem

Gör en omröstning, 1an förövrigt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv

1. En healer som inte healar
2. En tank som inte tankar

Permalänk
Medlem

Nummer 6!!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

7. Folk som skuttar runt i FPS spel så jag ej kan skjuta dem.

Dom jävlarna ska dö!

Permalänk
Medlem

5. Den instabile( var även själv en sån för väldigt länge sen)
tycker nu idag synd om dem som fick lida för det

Permalänk
Medlem

Blev bannad på DOTA då de rapporterade mig för att de tyckte jag spelade dåligt. Ska väl påstå att jag inte är bäst och heller inte dålig. Feddade inte och spelade som ett lag. Spelat dota sedan wc3 mod med rankingsystemet som fanns då med ban.

Hur som helst så har jag inte spelat dota sedan min ban.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trevlig:

Blev bannad på DOTA då de rapporterade mig för att de tyckte jag spelade dåligt. Ska väl påstå att jag inte är bäst och heller inte dålig. Feddade inte och spelade som ett lag. Spelat dota sedan wc3 mod med rankingsystemet som fanns då med ban.

Hur som helst så har jag inte spelat dota sedan min ban.

det är bara att klättra upp på hästen igen!

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trevlig:

Blev bannad på DOTA då de rapporterade mig för att de tyckte jag spelade dåligt. Ska väl påstå att jag inte är bäst och heller inte dålig. Feddade inte och spelade som ett lag. Spelat dota sedan wc3 mod med rankingsystemet som fanns då med ban.

Hur som helst så har jag inte spelat dota sedan min ban.

Nu spelar jag ej Dota men andra spel, där det finns spelservrar som heter typ något med Elite. Där bannar de direkt folk som de anser inte är tillräckligt bra. I FPS spel så kan det räcka att det i slutet står 3 kills 18 deaths på ens resultat och man får en bann.

Så du var kanske i fel bara på fel spelserver?

*edit*
Jag vill minnas att jag runt 2004 gjorde det motsatta. Jag ville låsa upp achievements i spel och röjde runt på spelservrar som hette newbies, det var ej uppskattat. -Man skulle ha typ 100kills på 20 minuter för att få en mycket fin achievement,

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bölande p12or i overwatch

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De som spelar multiplayer som om det var ett singleplayer. Att spela casual eller quick-play är en sak, då är det fullt rimligt att testa nya taktiker och nya roller. Personer som ger sig in i någon form av ranked eller competitive och inte förstår grundläggande lagspel är bland det värsta.

Visa signatur

"Far and away the best prize life offers, is the chance to work hard at work worth doing"

Permalänk
Medlem

Laddade ned wow legion för 3-4 månader sedan efter ett uppehåll från wow på 8 år. Och inget av det jag älskade finns kvar i spelet.. dra ihop grupper nu sker automatiskt och ingen säger ett ord till varandra så länge det flyter på hyffsat. Så fort det går sämre lämnar en eller ett par stycken gruppen eller börjar gnälla på tank/healer. Även om den sämsta dpsen i gruppen oftast blir utdpsad av tanken så är denna person tidig att gnälla. Chatten i städer är nu endast till för att promota raids där man kan köpa en spot för att bli buren genom de tyngre instanserna. Skriver man annat i chatten är man konstig typ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

Minns "tjejen".. fan vad arg jag blev i World Of Warcraft hon var Rouge som jag, hon kom in helt ny och fick allt som droppade. Jag hade 0% miss i Raids över 4 år.. Fick sen reda på att hon sålde sig själv i Cam för guild ledaren för loot..

Senare i Wow kom han som var bäst på allt, paladin och tog all loot som healer, tank och dps. Han styrde dock upp bra Raids från scratch. Då inte LFR fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neras:

De som spelar multiplayer som om det var ett singleplayer. Att spela casual eller quick-play är en sak, då är det fullt rimligt att testa nya taktiker och nya roller. Personer som ger sig in i någon form av ranked eller competitive och inte förstår grundläggande lagspel är bland det värsta.

Du menar de som bara kan spela Hanzo i Overwatch och spelar ranked?
I overwatch kan jag växla mellan alla dps, tank och heal. Väljer alltid sist för att se vad de andra tar.

Sen finns det ju folken som bara kan spela dps som Mcree, Hanzo eller Genji. Spela quick games om ni måste spela dessa 3!

Permalänk
Medlem

Milsimare som tar allting lite för seriöst till den grad att de titulerar sig själv som veteraner utan att ha någon riktig militär erfarenhet.. Många som spelat Airsoft kan nog dessutom känna igen sig i detta då det förekommer än mer där än i spelvärlden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypnotize91:

Folk med 1000+ timmar in-game som är oförmögna att bli bättre

Folk med 3000+ timmar plus som förväntar sig att andra skall behandla dom som gudar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

СУКА БЛЯТЬ!!!!!!!!!!!!!!

...vill nog ingen spela med.

Permalänk
Testpilot

Så länge man spelar efter förutsättningen som förväntas av dig så har jag inget problem med någon grupp direkt alls faktiskt - Förutom fuskare, där är det noll tollerans!
Då pratar jag inte om bottar som guldfarmar i något MMORPG, utan jag pratar om script-kiddies som kör med GodMode i GTA eller Aimbot & Wallhack i FPS spel.

  • Spelar du/jag ett rankat spel, då förutsätter jag att du ger ditt allt i minst 99% av tiden vi spenderar tillsammans, inte att du/jag trycker "PLAY" en lördagskväll efter 3-4 öl och leker runt. Det är drygt för mig, även kanske dig om du går ner i rank & med största sannolikhet drygt för en majoritet vi spelar med/mot.

  • Kör du/jag en Raid med guilden på hög nivå, då kan det förväntas att vi båda har läst på vad som krävs av respektive, både för oss själva men även för dom vi spelar med.

  • Däremot har jag inget problem att starta upp en Minecraft server, sedan låta det eskalera med att vi alla springer runt med Dynamit & spränger varandra i bitar - Men igen, det är under förutsättningen att vi inte kommit överens om något annat i förväg.

Jag kanske låter som den där "Narcissisten", "Ledaren", "Viktig-pettern", "Elitisten" eller "The-Know-It-All-Guy" - Men det finns inget värre än folk som går in och spelar Online-spel som om det vore deras egna sandbox upplevelse.

Alla spelar vi av olika anledningar; För att ha kul, blåsa av lite ånga, varva ner efter en tuff dag eller vecka, kanske har vi ett beroende, vi 'bondar' med vänner eller till och med försöker skapa nya. Men det finns oskrivna regler för vissa typer av interaktioner i online-spel, och är man osäker på något så fråga hellre vad som förväntas av dig än att du sitter där och får äta flack i onödan då det tar på dig och är förmodligen slöseri av energi för den som blir irriterad/arg. Att kunna läsa av atmosfären är alltid ett plus, i spel så som verkligheten bortom skärmen!

För kontext så kommer jag från både vardagligt konsollspelande, LAN-partyn med co-op & även eSport på PC (tävlat i CS, Battlefield 3/4 & League of Legends på allt från lokal till internationell nivå). Så tycker jag har rätt så okej koll på olika "typer" av spelare och jag tycker det är okej att alla existerar - Oavsett om du bara spelar mobilspel, tävlar på internationell nivå, svär som en borstbinda eller har någon diagnos. Viktigaste är att du kan respektera dina medspelare, ha förståelse & visa en bra inställning till "kraven" som ställs på dig i kontexten!

Men kanske bara är jag som ställer orimliga krav och mitt sätt att både tänka & resonera är helt fel, är öppen för eventuell diskussion!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >