Intel håller evenemang den 8 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Har du överhuvudtaget läst något om Brian Krzanich??? Och ingen i AMD får sparken tydligen?
Om några veckor kan vi läsa det du skrev och se hur "RIMLIGA KONSUMENTER BRYR SIG" om intels nya processorer.

Alltså va?? WHAT?? Att VD får sparken på intel för att ha skött företaget dåligt jämför du med att någon överhuvudtaget får sparken från AMD av någon som helst anledning? Det är fullständigt orimligt och oproportoonerligt.

Ja, om några veckor får vi se när folk kommer konstatera att "Ja, 9900K är snabbast. Nej, aldrig i livet att den är värd sitt pris". Det är mitt stalltips.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Alltså va?? WHAT?? Att VD får sparken på intel för att ha skött företaget dåligt jämför du med att någon överhuvudtaget får sparken från AMD av någon som helst anledning? Det är fullständigt orimligt och oproportoonerligt.

Ja, om några veckor får vi se när folk kommer konstatera att "Ja, 9900K är snabbast. Nej, aldrig i livet att den är värd sitt pris". Det är mitt stalltips.

https://www.theverge.com/2018/6/21/17488070/intel-ceo-brian-krzanich-resigns-employee-relationship

Intel CEO Brian Krzanich resigns over relationship with employee

  • Krzanich was a decades-long Intel executive and had held the CEO position since May 2013. He first joined the company in 1982. Intel removed his biography from its website this morning.

Som sagt. Du har inte alls läst på.
Och jag hade fel. Intel kommer att dela ut 5 miljarder $ till sina aktieägare 2018. (inte 4)
Så jävligt dåligt skött Brian....(ööööh...Ozzed?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

https://www.theverge.com/2018/6/21/17488070/intel-ceo-brian-krzanich-resigns-employee-relationship

Intel CEO Brian Krzanich resigns over relationship with employee

Som sagt. Du har inte alls läst på.
Och jag hade fel. Intel kommer att dela ut 5 miljarder $ till sina aktieägare 2018. (inte 4)
Så jävligt dåligt skött Brian....(ööööh...Ozzed?)

Jo, jag har också läst vad svepskälet till att han fick avgå var, men det är kutym i branchen att man gör så. https://www.theregister.co.uk/2018/06/23/brian_krzanich_intel... Man ska inte lita blint på allt som företaget själva säger. Jag gör det inte i alla fall. Jag tänker själv och drar egna slutsatser utifrån en kritisk synvinkel mot företagen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dual-Tjur:

https://www.theverge.com/2018/6/21/17488070/intel-ceo-brian-krzanich-resigns-employee-relationship

Intel CEO Brian Krzanich resigns over relationship with employee

Som sagt. Du har inte alls läst på.
Och jag hade fel. Intel kommer att dela ut 5 miljarder $ till sina aktieägare 2018. (inte 4)
Så jävligt dåligt skött Brian....

Den där förklaringen till att han fått sparken ;).
Trovärdigheten där hade jag inte satsat några slantar på direkt hehe.

I de här fallet är det inte rimligt att man skickar ut VDn som suttit i mängder av år för en relations som är över sedan många år om VDn fortfarande levererar och vill vara kvar. Det är är inte trovärdigt. Att han fick kicken beror med all säkerhet på andra faktorer än det där.

Det är ovanligt att företag är öppna om de har ledningsproblem så som att VDn har misskött företaget eller liknande för det sänker förtroendet, värderingen och ger massa följdproblem utöver bara dalande aktiekurs. Vanligaste är att man snickrar ihop en annan story som inte behöver vara osann men ändå egentligen är helt irrelevant och kör på den förklaringen i pressreleaserna.

I kombination med att Intel haft problem med tillverkningen och dessutom låtit AMD komma ikapp på en del om råden samt att det blåst en del kring säkerhetsläckorna är det inte helt otroligt att det är just dessa faktorer som orsakat att han skickades ut.

Vad de faktiska orsakerna förblir kanske hemligt, men den officiella storyn är iaf inte mycket att hänga i granen

Finns för övrigt en bra krönika av @Jakob i ämnet.
https://www.sweclockers.com/artikel/25912-kronika-karnornas-k...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jo, jag har också läst vad svepskälet till att han fick avgå var, men det är kutym i branchen att man gör så. https://www.theregister.co.uk/2018/06/23/brian_krzanich_intel... Man ska inte lita blint på allt som företaget själva säger. Jag gör det inte i alla fall. Jag tänker själv och drar egna slutsatser utifrån en kritisk synvinkel mot företagen.

Skrivet av Söderbäck:

Den där förklaringen till att han fått sparken ;).
Ganska sött, men inte nå vidare trovärdigt hehe.

I de här fallet är det inte rimligt att tro att man skickar ut VDn som suttit i mängder av år för en relations som är över sedan många år om VDn fortfarande levererar och vill vara kvar. No way helt enkelt. Att han fick kicken beror med all säkerhet på andra faktorer än det där. Givetvis kan man i pressreleaser rakt ut säga att VDn har misskött företaget eller liknande för det sänker förtroendet, värderingen och ger massa följdproblem utöver bara dalande aktiekurs.
I kombination med att Intel haft problem med tillverkningen och dessutom låtit AMD komma ikapp på en del om råden samt att det blåst en del kring säkerhetsläckorna är det inte helt otroligt att det är just dessa faktorer som orsakat att han blev sparkad.

Finns för övrigt en bra krönika av @Jakob i ämnet.
https://www.sweclockers.com/artikel/25912-kronika-karnornas-k...

Jag vet. Men att ha 100.000 personer under sig är inte lätt. Och allt är förstås bara hans fel??? Det är lätt att börja kritisera då han sparkas men hur mycket annat "skit" har han förhindrat och kanske intel skulle ha mera problem om man hade en annan CEO?
36 år på intel. Vem skulle orka det???

Så frågan är: OM HAN SKÖTTE FÖRETAGET DÅLIGT.
Kanske siffrorna kan visa??
Under tiden som han var CEO ökade värdet uppåt stadigt. När han slutade var det värt över 100% mer än då han började.

och så vad tycker aktiespararna?
Div. Date Amount Type Yield
11/6/2018 $0.30 Quarter 2.5%
8/6/2018 $0.30 Quarter 2.4%
5/4/2018 $0.30 Quarter 2.3%
11/6/2017 $0.2725 Quarter 2.3%
8/3/2017 $0.2725 Quarter 3%
5/3/2017 $0.2725 Quarter 2.9%
2/3/2017 $0.26 Quarter 2.8%
11/3/2016 $0.26 Quarter 3.1%
8/3/2016 $0.26 Quarter 3%
5/4/2016 $0.26 Quarter 3.5%
2/3/2016 $0.26 Quarter 3.5%
11/4/2015 $0.24 Quarter 2.8%
8/5/2015 $0.24 Quarter 3.3%
5/5/2015 $0.24 Quarter 2.9%
2/4/2015 $0.24 Quarter 2.9%
11/5/2014 $0.225 Quarter 2.7%
8/5/2014 $0.225 Quarter 2.7%
5/5/2014 $0.225 Quarter 3.4%
2/5/2014 $0.225 Quarter 3.8%
11/5/2013 $0.225 Quarter 3.7%
8/5/2013 $0.225 Quarter 3.9%
----------HÄR BÖRJADE HAN-----------------------------------------------------
5/3/2013 $0.225 Quarter 3.8%
2/5/2013 $0.225 Quarter 4.2%
11/5/2012 $0.225 Quarter 4.1%
8/3/2012 $0.225 Quarter 3.4%
5/3/2012 $0.21 Quarter 2.9%
2/3/2012 $0.21 Quarter 3.1%
11/3/2011 $0.21 Quarter 1.8%
8/4/2011 $0.21 Quarter 1.8%

det finns 4.61B shares.

under 5 år fick ägarna 5,1$ per aktie + aktiens pris steg 100%
Så det delades ut 23 miljarder ut under hans ledning....
Så...var han bra eller inte??? Aktiepriset sjönk då han "sparkades"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Jag vet. Men att ha 100.000 personer under sig är inte lätt. Och allt är förstås bara hans fel??? Det är lätt att börja kritisera då han sparkas men hur mycket annat "skit" har han förhindrat och kanske intel skulle ha mera problem om man hade en annan CEO?

36 år på intel. Vem skulle orka det???
Så frågan är OM HAN SKÖTTE FÖRETAGET DÅLIGT.
Kanske siffrorna kan visa??
Under tiden som han var CEO ökade värdet uppåt stadigt. När han slutade var det värt över 100% mer än då han började.

och så vad tycker aktiespararna?
Div. Date Amount Type Yield Change
11/6/2018 $0.30 Quarter 2.5%
8/6/2018 $0.30 Quarter 2.4%
5/4/2018 $0.30 Quarter 2.3%
11/6/2017 $0.2725 Quarter 2.3%
8/3/2017 $0.2725 Quarter 3%
5/3/2017 $0.2725 Quarter 2.9%
2/3/2017 $0.26 Quarter 2.8%
11/3/2016 $0.26 Quarter 3.1%
8/3/2016 $0.26 Quarter 3%
5/4/2016 $0.26 Quarter 3.5%
2/3/2016 $0.26 Quarter 3.5%
11/4/2015 $0.24 Quarter 2.8%
8/5/2015 $0.24 Quarter 3.3%
5/5/2015 $0.24 Quarter 2.9%
2/4/2015 $0.24 Quarter 2.9%
11/5/2014 $0.225 Quarter 2.7%
8/5/2014 $0.225 Quarter 2.7%
5/5/2014 $0.225 Quarter 3.4%
2/5/2014 $0.225 Quarter 3.8%
11/5/2013 $0.225 Quarter 3.7%
8/5/2013 $0.225 Quarter 3.9%
5/3/2013 $0.225 Quarter 3.8%
2/5/2013 $0.225 Quarter 4.2%
11/5/2012 $0.225 Quarter 4.1%
8/3/2012 $0.225 Quarter 3.4%
5/3/2012 $0.21 Quarter 2.9%
2/3/2012 $0.21 Quarter 3.1%
11/3/2011 $0.21 Quarter 1.8%
8/4/2011 $0.21 Quarter 1.8%

Du är alltså väl medveten om att han knappast sparkades ut med huvudet före för att han haft en relation med en anställd, men du försökte ändå skriva mig på näsan i ditt föregående inlägg, där du skrev att jag "inte läst"... Det här börjar bli larvigt.

Jag har läst intels förklaring, som du hänvisade till, men när jag säger att jag inte tror på den så erkänner du att du inte heller gör det. Vad håller du på med egentligen?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Jag vet. Men att ha 100.000 personer under sig är inte lätt. Och allt är förstås bara hans fel??? Det är lätt att börja kritisera då han sparkas men hur mycket annat "skit" har han förhindrat och kanske intel skulle ha mera problem om man hade en annan CEO?

36 år på intel. Vem skulle orka det???
Så frågan är OM HAN SKÖTTE FÖRETAGET DÅLIGT.
Kanske siffrorna kan visa??
Under tiden som han var CEO ökade värdet uppåt stadigt. När han slutade var det värt över 100% mer än då han började.

Nänä. Säkert ett jättesvårt uppdrag. Köper bara inte den officiella förklaringen du tog upp som skäl till att han blev avskedad.

Frågan om han skötte företaget bra eller dåligt... ingen aning. Kanske har kritiken varit orättvis.
Det där är väldigt svårt att ha nån bra insyn i.
Ledningen verkade iaf inte ha kvar förtroendet för honom.
Aktieägarna har inte kunnat rösta där riktigt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Du är alltså väl medveten om att han knappast sparkades ut med huvudet före för att han haft en relation med en anställd, men du försökte ändå skriva mig på näsan i ditt föregående inlägg, där du skrev att jag "inte läst"... Det här börjar bli larvigt.

Jag har läst intels förklaring, som du hänvisade till, men när jag säger att jag inte tror på den så erkänner du att du inte heller gör det. Vad håller du på med egentligen?

Jag tar fram fakta.
Enligt vad man kunde läsa från ditt inlägg så var han en jävla skit CEO och skötte företaget jävla illa. Inget annat.

jag upprepar:

under hans 5 år som CEO fick ägarna 5,1$ per aktie + aktiens pris steg 100%
Så det delades ut 23 miljarder ut under hans ledning....
Och CEO:s jobb är ju i huvudsak att aktieägarna får så mycket pengar som möjligt...eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Jag tar fram fakta.
Enligt vad man kunde läsa från ditt inlägg så var han en jävla skit CEO och skötte företaget jävla illa. Inget annat.

jag upprepar:

under hans 5 år som CEO fick ägarna 5,1$ per aktie + aktiens pris steg 100%
Så det delades ut 23 miljarder ut under hans ledning....

Och CEO:s jobb är ju i huvudsak att aktieägarna får så mycket pengar som möjligt...eller hur?

Den "Faktan" du försökte skriva mig på näsan med var: "Intel CEO Brian Krzanich resigns over relationship with employee", gå tillbaks och läs ditt eget inlägg om du inte tror mig. Det här är ju pinsamt.

Det vi kan konstatera är att det här med affären med den anställda inte är den riktiga anledningen, vilket du själv skrev "Jag vet", som svar på, så där är vi överens. Styrelsen delade tydligen inte din uppfattning om honom, eftersom de spakade ut honom av en anledning inte hade med affären med den anställde att göra, och det vet du.

Edit: För att förtydliga: Det jag skrev var: "Brian Krzanich fick ju för den delen sparken för att han inte skött företaget tillräckligt bra", vilket styrelsen verkar hålla med om enligt diverse artiklar på nätet, och som påpekats så kan ju styrelsen avsätta VD utan aktieägarnas godkännande.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Den "Faktan" du försökte skriva mig på näsan med var: "Intel CEO Brian Krzanich resigns over relationship with employee", gå tillbaks och läs ditt eget inlägg om du inte tror mig. Det här är ju pinsamt.

Det vi kan konstatera är att det här med affären med den anställda inte är den riktiga anledningen, vilket du själv skrev "Jag vet", som svar på, så där är vi överens. Styrelsen delade tydligen inte din uppfattning om honom, eftersom de spakade ut honom av en anledning inte hade med affären med den anställde att göra, och det vet du.

Edit: För att förtydliga: Det jag skrev var: "Brian Krzanich fick ju för den delen sparken för att han inte skött företaget tillräckligt bra", vilket styrelsen verkar hålla med om enligt diverse artiklar på nätet, och som påpekats så kan ju styrelsen avsätta VD utan aktieägarnas godkännande.

du skrev:

  • ...Att VD får sparken på intel för att ha skött företaget dåligt....

  • ...han inte skött företaget tillräckligt bra....

jag ger fakta och länkar. Ska jag göra ett doktorsarbete av detta? Gå igenom siffrorna en gång till.

----offtopic---
och jag är ingen "intel fanboy"....tittar bara på företaget från ekonomisk synvinkel.
Och jämför man honom med Pentium 4 erans CEO:s.....du vet säkert mer än jag.

Amazon, Apple.....det finns vissa företag jag inte tycker om....Men AMD vill jag verkligen att de ska lyckas nu när de har kanske lite bättre tider framför sig. Men att kriticera intel från varje vinkel är ju bara helt patetiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

du skrev:

  • ...Att VD får sparken på intel för att ha skött företaget dåligt....

  • ...han inte skött företaget tillräckligt bra....

jag ger fakta och länkar. Ska jag göra ett doktorsarbete av detta? Gå igenom siffrorna en gång till.

----offtopic---
och jag är ingen "intel fanboy"....tittar bara på företaget från ekonomiskt synvinkel.
Och jämför man honom med Pentium 4 erans CEO:s.....du vet säkert mer än jag.

Amazon, Apple.....det finns vissa företag jag inte tycker om....Men AMD vill jag verkligen att de ska lyckas nu när de har kanske lite bättre tider framför sig. Men att kriticera intel från varje vinkel är ju bara helt patetiskt.

"Fakta" du inte tror på själv?

Alltså bryt ner det och titta på hur det ser ut:

1: Jag säger att han fick sparken för att han gjort ett dåligt jobb
2: Du hänvisar till det här med affären med den anställde och låtsas som att du tror att jag inte läst det.
3: Jag säger att jag läst det men inte tror på det och backar upp det med en artikel länk till en väldigt välrenomerad tidning.
4: Du erkänner för både mig och Söderbäck att du inte heller tror på det, och drar sedan upp massa siffror som om det vore VD's förtjänst allena.

Jag säger bara att det är märkligt. Vill du ha trovärdighet så försök inte dra rövare och skriva saker du vet är lögner. Vi är ju båda uppenbarligen smartare än att vi går på att VD fick sparken för att han haft en affär med en anställd.
'
Det jag vill ha som konsument är så bra produkter som möjligt till ett så lågt pris som möjligt, och 9900K ser inte ut att bli en sådan. Jag skall som konsument knappast behöva ta några som helst hänsyn till vad Intel känner sig pressade att göra för att deras aktieägare skall bli nöjda.

Utan jag konstaterar torrt att: Om det är så att Intel måste göra konsumenterna missnöjda för att göra aktieägarna nöjda så har de i mina ögon misslyckats, och kokar man ner det så är det det som varit andemeningen av det jag sagt hela tiden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.