Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Dator för max 7500kr

Så min dator har varit trasig i 10 månader och kag tänker köpa en ny men jag vet inte vilken data jag ska köpa.
Jag vill att delarna ska vara monterade av försäljarna för jag är nog för ung att montera en dator den ska klara av spel som fortnite pubg och csgo. Har ni några ideer? Jag vill helst att den är från komplett eller inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawidos:

Så min dator har varit trasig i 10 månader och kag tänker köpa en ny men jag vet inte vilken data jag ska köpa.
Jag vill att delarna ska vara monterade av försäljarna för jag är nog för ung att montera en dator den ska klara av spel som fortnite pubg och csgo. Har ni några ideer? Jag vill helst att den är från komplett eller inet.

klara av spel är något diffust svar, grafikinställningar och upplösningen har ju ganska stor betydelse på hur många bilder/sek som du får ut.

  1. du behöver alltså skriva om du ska ha allt på medium 1080p & min 60fps eller var är ditt krav.

  2. sen vilken skärm har du? här är jag intresserad av modellnummer.

det kan finnas personer som kan hjälpa dig montera ihop en dator.
https://www.sweclockers.com/artikel/26300-fa-hjalp-av-swecloc...

Permalänk
Medlem

Jag slängde min skärm den var rätt så dålig jag vill helst ha två billiga (de ska inte ingå i priset av datorn) fortnite vill jag ha typ 60-100fps csgo skulle vara bra om det hade 100-130fps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Dawidos:

För 7 674kr får du väldigt mycket för pengarna i mitt exempel nedan. Jag har dubbelkollat så att minnena finns med på QVL listan för moderkortet och kan köras i 3000mhz. Moderkortet är ett B350 vilket öppnar upp möjligheten att överklocka 2600 till 4.0ghz.

Grafikkortet kan du byta ut till annat enligt önskemål om du inte vill slå till på Powercolor, men ett RX 580 för 2499kr är mycket GPU för pengarna.

Edit: Du kan med väldigt god marginal spela de spel du önskar i +60fps med high på 1080p.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11877148/

Permalänk
Medlem

@miizoo: ser bra ut men jag behöver att montering ska ingå i priset (7646kr) har du en med montering för samma pris

Permalänk

Operativsystem?

Permalänk
Medlem

@SabreWulf: windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SabreWulf:

Operativsystem?

För det priset hade ett operativsystem motsvarat ca 15% av kostnaden.

Windows 10 är i grunden gratis, för att låsa upp funktioner så som anpassning av skrivbordsbakgrund mm får du betala strax över 1000kr. För TS anser jag det mer rimligt att köra på gratisversionen eller handla en nyckel för ca 50kr på allkeyshop.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Skit i att betala för montering och kolla om det finns någon nära som kan tänka sig att hjälpa dig. Så svårt är det inte och om man har någon som har gjort det innan tar det inte så lång tid heller. Tror det kan vara bra för dig att handskas med hårdvara, det är ingenting du behöver vara rädd för.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1196197-gratis-hjalp-v...

Permalänk
Medlem

@miizoo: jag skaffar windows gratis A K T I V E R A W I N D O W S stör inte mig ens

Permalänk
Medlem

@AppleMuffin: är en komplett gamer dator bra att köpa

Permalänk
Avstängd

@Dawidos: Om du tittar runt lite och inte väljer den första du ser, ja. Grejen med att bygga eget är att du kommer (oftast) få lite bättre kvalité på grejerna för samma pris, men om något strular kan du ju inte bara lämna in hela datorn och säga "fixa".

Permalänk
Medlem

kan du välja ett annat chassi jag hatar s340

Permalänk
Avstängd

@miizoo: Kanske inte är det bästa valet då moderkortet saknar en IO-panel och att Ryzen 2600 inte kommer komma in på lagret förän om 22 dagar. Annars är det ju väldigt mycket prestanda där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppleMuffin:

@miizoo: Kanske inte är det bästa valet då moderkortet saknar en IO-panel och att Ryzen 2600 inte kommer komma in på lagret förän om 22 dagar. Annars är det ju väldigt mycket prestanda där.

Bra uppfattat.

Ny lista, nytt chassi 7 300 kr. Kan tiilkomma någon krona i frakt men runt 7 500-7 700kr landar du nog.

https://m.prisjakt.nu/me/lists/3736153

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Länken funkar inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawidos:

Länken funkar inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag nog ska köpa komplett entry gamer

Permalänk
Avstängd

@Dawidos: @miizoo ihop plock mer än dubbelt så bra prestanda som komplett datorn för 100 kronor billigare. Jag skulle inte rekommendera att köpa komplett.
Som sagt innan, så ta kontakt med någon forummedlem och fråga om dom kan komma över och bygga datorn åt dig. Om du bjuder på fika brukar det vara bra betalt nog för arbetet (vissa behöver inte ens det).

Permalänk
Medlem

jag vet inte om jag kan lita främlingar STRSNGER DANGER

Permalänk
Medlem

@Dawidos: Entry gamer är betydligt sämre än det alternativet du fått här i tråden.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Men jag kan inte bygga en dator och jag skulle helst vilja att någon jag känner skulle byggt den men jag känner ingen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Dawidos: Ja, då blir det ju svårt. Har du frågat dina föräldrar om dom känner någon som kan bygga ihop den? Annars kan du alltid lämna in delarna till en mediamarkt för att dom ska bygga ihop den, men då måste du betala ganska mycket. Annars skulle du kanske kunna fråga dina föräldrar om någon av dom kan kontakta en av dom som bygger datorn gratis.

Permalänk
Medlem

Vänta hur mycket kostar det för media markt att många montera?
Jag känner tyvärr ingen som monterar förutom min kusin som bor jätte långt ifrån
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HP Pavilion 590-p0017no / Ryzen 5 2600 / 8GB / 1TB+ 128GB SSD / GTX 1060 / Win 10
https://www.webhallen.com/se/product/288430-HP-Pavilion-590-p...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är lönt att betala för monteringen kan komma på med en bra som monteringen ingår ???

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dawidos:

Jag tycker att det är lönt att betala för monteringen kan komma på med en bra som monteringen ingår ???

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som att det är bättre för dig att köpa en märkesdator.

Skrivet av CyberNerd:

HP Pavilion 590-p0017no / Ryzen 5 2600 / 8GB / 1TB+ 128GB SSD / GTX 1060 / Win 10
https://www.webhallen.com/se/product/288430-HP-Pavilion-590-p...

Och bättre än denna lär du inte hitta för priset

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen köpa en byggd jag kan ju kolla mina föräldrar på guides hur man bygger och bygga en

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Dawidos: Om det är en byggd som du vill ha så gå på CyberNerds förslag (om du kan gå 500 kr över). Om dina föräldrar inte har monterat en dator innan så försök inte att göra det själva med hjälp av guides, utan lämna antingen in den till mediamarkt (tror det kan kosta 700 kr) (eller fråga någon på forumet om han eller hon kan hjälpa dina föräldrar att bygga ihop den (vilket kostar kaffe och en kanelbulle) )

Permalänk
Medlem

Min pappa jobbade med sånt back in the days så jag tror vi kan göra det

Skickades från m.sweclockers.com