LGA 1150 och Mini-ITX, en omöjlig kombination?

Permalänk
Medlem

LGA 1150 och Mini-ITX, en omöjlig kombination?

Hej,

Jag ska bygga en liten dator enbart för att köra ZWIFT (inomhus cykling) under vinterhalvåret.
Tänkte kombinera detta med att uppdatera min befintliga dator.
I dagsläget har jag en i5 4460. Denna tänkte jag återanvända i min nya zwift-dator..

Vill gärna bygga i en så liten låda som möjligt då den kommer ställas på en hylla bredvid en väggmonterad TV.
Om jag lyckats googla mig rätt så är det LGA1150 socket som passar min nuvarande processor.
Finns det moderkort i Mini-ITX format med LGA 1150 socket? Har det utgått? Har det ens funnits? Är jag kass på att söka?

Hade tänkt mig ett Cooler Master Elite 110 chassie eller liknande.

Tack på förhand

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

1150 itx är begagnat som gäller.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Visa signatur

mvh

Permalänk

Helt rätt.

Här har du ett förslag om du inte orkar med leveranstiden från ebay.
https://www.proshop.se/Moderkort/ASUS-H81M-P-PLUS-Moderkort-I...

https://www.proshop.se/Chassi/Kolink-Satellite-Mini-ITX-Chass...

Denna kombon var det bästa(minsta) jag kunde hitta i Sverige. Chassit Raijintek Metis funkar också om du gillar, kanske mer stilren design.

Du öppnade upp mina ögon för Zwift, ska ta en titt på det )

Permalänk
Medlem

@Crozzfajor:

Tack för hjälpen

Jag ser att moderkortet du länkade är ett micro atx, är det samma som mini?

Jag hjälper dig gärna om du vill veta mer om ZWIFT, fantastiskt rolig träning om man är lagd åt cykelhållet!

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av goga_fett:

@Crozzfajor:

Tack för hjälpen

Jag ser att moderkortet du länkade är ett micro atx, är det samma som mini?

Jag hjälper dig gärna om du vill veta mer om ZWIFT, fantastiskt rolig träning om man är lagd åt cykelhållet!

Det är inte samma typ av moderkort. Två olika storlekar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goga_fett:

@Crozzfajor:

Tack för hjälpen

Jag ser att moderkortet du länkade är ett micro atx, är det samma som mini?

Jag hjälper dig gärna om du vill veta mer om ZWIFT, fantastiskt rolig träning om man är lagd åt cykelhållet!

Nej, µ-ATX är större än m-ITX. Själv har jag en i5-4590 med ett ASUS H81I, alltså ITX-versionen av det länkade moderkortet, men det köpte jag förra sommaren, så de verkar inte finnas nya.

Det är nog begagnat som gäller som sagt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX