Permalänk
Medlem

Byta kylare

Jag har en stock kylare och vill byta till en bättre. Moderkort Asus Prime B350+ och en ryzen 1500x. Jag tänker byta processor när jag byter kylare så jag har ytterligare en fråga. Vad är den bästa processorn klarar med uppdaterad bios?

Klarar moderkortet en sån här?
AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz Socket AM4 Box
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4714709

Eller har ni tips på bättre byte?
Lite mer kan jag betal eller gärna mindre för prestanda per krona.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, moderkortet klarar 2700X med ny BIOS. Bäst prestanda per krona ger dock 2600 som du överklockar, eller 2600X om du inte vill överklocka. Detta dock vid nyköp, tveksamt om du ska byta från 1500X.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska du byta så tror jag att du gör bra i att vänta på AMD:s processorer på 7 nanometer-process. De kan komma att vara betydligt bättre än det som finns idag.

AMD har lovat kompatibilitet för AM4 fram till 2020.

Permalänk
Medlem

@pv2b: Så det kanske är bättre att bara byta kylare i dagsläget. Tänkte att det är rätt bökigt och ville byta processor på en gång. Mina minnen är 2666 minnen, tänkte eventuellt byta dem med.

Permalänk
Medlem

2700X har en bra stock-kylare.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

@CyberNerd: Okej, för jag är ute efter att få ner ljudet lite samtidigt som jag får bättre prestanda för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ska du byta så tror jag att du gör bra i att vänta på AMD:s processorer på 7 nanometer-process. De kan komma att vara betydligt bättre än det som finns idag.

AMD har lovat kompatibilitet för AM4 fram till 2020.

Segt o vänta ändå.. jag e redan trött på att vänta på BF så ja tänkte köpa helt nya delar till ett itx bygge.. tänkte mig en 2700x då.
Men när släpper AMD sin nya då? Om de släpper nästa år så blir det am4 då garanterat?
Så då kan man sälja 2700x och bara ploppa i nya

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lättare att byta kylare och processor samtidigt tänkte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomto:

@CyberNerd: Okej, för jag är ute efter att få ner ljudet lite samtidigt som jag får bättre prestanda för pengarna.

Ska den vara tyst är nog denna bättre:
https://www.inet.se/produkt/5320583/be-quiet-dark-rock-4

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

@CyberNerd: Bra val av kylare. Är det värt att byta processor när jag ändå byter kylare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomto:

@CyberNerd: Bra val av kylare. Är det värt att byta processor när jag ändå byter kylare?

byta kylare tar väl 5 minuter att göra, vafan ska du byta processor för om du inte behöver

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tomto:

Inte om du inte känner ett stort behov av att göra det. Att plocka loss kylaren tar några minuter. Du verkar ha fastnat i tanken att det är något stort projekt när det i verkligheten inte är så.