Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

LG C8 55" eller Philips OLED 873 65"?

Hej alla kunniga där ute! Nu är det så att jag ska köpa en tv och det står mellan dessa Philips OLED 873 65 tums och LG C8 55 tums.
Vill helst ha en LG C8 65 tums men priset är för högt på den, därav phillips modellen. Sitter en bit ifrån tv:n och tänker därför att lgn 55 tums kanske är för liten. Hur är bildkvaliten på phillipsen? Är det värt att ta 65 tummaren? Vad tycker ni? Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

LG har enligt mig bättre mjukvara, då dom tillverka OLED panelerna, samt lg:s magic handkontroll är grym= är som en trådlös dator mus, kolla på philips handkontoll så förstår du

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wr3th:

Hej alla kunniga där ute! Nu är det så att jag ska köpa en tv och det står mellan dessa Philips OLED 873 65 tums och LG C8 55 tums.
Vill helst ha en LG C8 65 tums men priset är för högt på den, därav phillips modellen. Sitter en bit ifrån tv:n och tänker därför att lgn 55 tums kanske är för liten. Hur är bildkvaliten på phillipsen? Är det värt att ta 65 tummaren? Vad tycker ni? Tack i förhand.

Personligen skulle jag ha klippt 65"aren utan att tveka.

Drömmer själv om en 65a men kommer inte skaffa det så länge jag bor kvar här i Sverige.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

LG C8 65" ligger på 25k och Philips 65" 23k. Hur kan det vara för dyrt med endast 2k skillnad?
Om väntar tills black Friday så kommer det ligga runt 22-23k.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Köpte Oled 65 C8 med matchande soundbar SK10Y när de släpptes i somras

Riktigt jäkla nöjd

Hade 55" tidigare och att gå de extra 10" gjorde mycket.

Permalänk
Medlem

@XPerion: Vart kan du hitta en c8 för 25 k? 27 990 är det billigaste jag sett, då har jag kollat prisjakt och fysika butiker. På netonet, elgiganten och mediamarkt ligger dom närmare 30 k

Permalänk
Medlem

@Wr3th: Power sålde den häromdagen för 25k.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Jag har en 65tum 873 och den är grym Bättre bild får du leta efter. Nackdelen är fjärrkontrollen men man köper la inte en tv för fjärren Har haft både LG och Philips OLED och Philips ger bäst bild enligt mig

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@Wr3th: Power sålde den häromdagen för 25k.

Power säljer Elgigantens reklamation ex.

Spännande affärsidé

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jewhan L:

Köpte Oled 65 C8 med matchande soundbar SK10Y när de släpptes i somras

Riktigt jäkla nöjd

Hade 55" tidigare och att gå de extra 10" gjorde mycket.

http://johanlinder.se/oled65c8.jpg

man läser alltid att oled är bra för mörka rum, det där rummet är inte mörkt, hur fungerar det för dig om du ser någonting på dagtid?

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Bildexpert 📺

@issue: en OLED är många gånger lika ljusstark eller till och med ljusstarkare än många LCD-tv. Det är först när man jämför med mer påkostade LCD-modeller det finns mer ljusstyrka även för ljusa rum. Vilket för ett svenskt vardagsrum vintertid ofta är bländande ljusstark. Så ja, vill du bli bländad finns det bättre val än en OLED.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: haha
nej fan, bländad vill man ju inte bli

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jewhan L:

Power säljer Elgigantens reklamation ex.

Spännande affärsidé

Skickades från m.sweclockers.com

What? Vad har du fått det ifrån?

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av issue:

@Laxpudding: haha
nej fan, bländad vill man ju inte bli

Tycker du inte ska välja bort oled för du har lite ljusare rum! Okej det blir mer reflexion i tv på dagen men det är inget man stör sig du blir ju van det och bländad blir man inte!
Sen vintertid är det mörkare tidigare och längre på morgonen så inte tycker jag man ska välja tv efter årstid😉.
Fan det låter som att man bara ska köpa oled om man sitter nere i källare utan fönster😂.
.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Tycker du inte ska välja bort oled för du har lite ljusare rum! Okej det blir mer reflexion i tv på dagen men det är inget man stör sig du blir ju van det och bländad blir man inte!
Sen vintertid är det mörkare tidigare och längre på morgonen så inte tycker jag man ska välja tv efter årstid😉.
Fan det låter som att man bara ska köpa oled om man sitter nere i källare utan fönster😂.
.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, har själv en 55" C7V, skulle endast välja en Samsung QLED över den om jag hade solljus som lyster rätt på TVn.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED