Rykte: Nya Ipad Pro får heltäckande skärm och blir utan hemknapp

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Nya Ipad Pro får heltäckande skärm och blir utan hemknapp

En ikon i IOS avslöjar utseendet för nya Ipad Pro, vilken väntas avtäckas under Apples evenemang den 30 oktober.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

och så börjar den på 3995:- för 128GB-modellen....oj, sorry glömde en etta innan. 13995:-!

Alla påpekar att priset är idiotiskt högt. Ingen kan säga att de har fel.

Sen slår Apple säljrekord, igen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte den där trenden med kantlösa enheter, alltså.
Jag måste lära om hur jag ska greppa enheter för att inte få konstant oavsiktlig touch. Att använda telefonen i enhandsläge går därför inte, och det är bortom faktumet att den har en skärm på 6.18". Varför behöver telefoner ha en större skärm än 4.7"? Jag har en platta, jag behöver inte en gigantisk telefon. Det blir ändå pluttigt att titta på videor.

Rant off.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Men hur kommer Applefolket att reagera på att hemknappen ryker?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha utan kanter dock. Träffar alltid skärmen med delar av fingrarna som jag håller med. Är kasst, imo.

Skrivet av VadSaDu:

Men hur kommer Applefolket att reagera på att hemknappen ryker?

Finns som dongle!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
99:e percentilen

Som jag trodde. Tur att jag köpte en iPad Pro 2017 på Black Friday. Tycker kanterna är praktiska "handtag" med plattan i landskapsläge.

Bra att den inte har en flärp iallafall.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag gillar inte den där trenden med kantlösa enheter, alltså.
Jag måste lära om hur jag ska greppa enheter för att inte få konstant oavsiktlig touch. Att använda telefonen i enhandsläge går därför inte, och det är bortom faktumet att den har en skärm på 6.18". Varför behöver telefoner ha en större skärm än 4.7"? Jag har en platta, jag behöver inte en gigantisk telefon. Det blir ändå pluttigt att titta på videor.

Rant off.

Skickades från m.sweclockers.com

Var det inte någon som sa för några år sedan att telefoner kommer bli stora som surfplattor?
Nöjd med min Note 8, fick lite kramp i näven i början men det har gått över XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Men hur kommer Applefolket att reagera på att hemknappen ryker?

Det är nytänkande! Varför har ingen tänkt på detta tidigare? Apple gör som vanligt ett genialiskt drag när det kommer till produktutveckling! Äntligen får vi mer skärmyta utan att telefonen växer i handen!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Master of Overkill

Detta blir helt fantastiskt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Hemknapp går att köpa till separat.
a lá Apple-style.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Men hur kommer Applefolket att reagera på att hemknappen ryker?

Går i linje med senare generationens telefoner, de har inte heller någon knapp. Sjuan hade ju en "knapp", men det var bara en urgröpning med haptisk feedback.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Är dom svarta sorg-kanterna bild av en gammal produkt eller den nya?

Permalänk
Medlem

Det kommer säkert en massa skal med rejäla kanter att hålla i.

Att hemknappen försvinner är korkat, men iPhone X har ju inte heller någon, och den verkar sälja bra.

F.ö verkar det bara vara iPad Pro som uppdateras nu, den billigare uppdaterades i våras

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en knapp. Rent allmänt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut tycker jag. Kommer göra bra skillnad storleksmässigt på 12,9” men ändå behålla tillräckligt med kanter att greppa i.

Får se vad det blir för pris. Jag gissar 50-100 USD mer än den gamla. En inflationsjustering i princip.

A12X lär bli ett monster till chip och jag tror Apples kampanj hittills pekar mot att IPP kommer kunna köra Photoshop i fullversion.

Sen ryktas det även om en ny penna som kan koppla upp mot plattan trådlöst. Kanske blir det också laddning genom smart connector.

Om eventet imorgon blir bra kommer jag beställa en direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Att hemknappen försvinner är givet. UI;t är inte längre byggt för hemknappen, utan gester, så de gånger knappen används blir det mest konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ser bra ut tycker jag. Kommer göra bra skillnad storleksmässigt på 12,9” men ändå behålla tillräckligt med kanter att greppa i.

Får se vad det blir för pris. Jag gissar 50-100 USD mer än den gamla. En inflationsjustering i princip.

A12X lär bli ett monster till chip och jag tror Apples kampanj hittills pekar mot att IPP kommer kunna köra Photoshop i fullversion.

Sen ryktas det även om en ny penna som kan koppla upp mot plattan trådlöst. Kanske blir det också laddning genom smart connector.

Om eventet imorgon blir bra kommer jag beställa en direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

OM IPP kan köra Photoshop i fullverision så kommer jag kasta ut laptopen och enbart köpa den största IPP. Helt ärligt. Bara man får bar stöd för att snabbt föra över bilder från Ipad till Extern HDD.

Permalänk
Medlem

Hu då, ska Apple börja använda beprövade standarder som USB C istället för "hittepå standard", hur ska detta sluta

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

o en prislapp på 19.995:- för mellan modellen....

// LZ

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Hu då, ska Apple börja använda beprövade standarder som USB C istället för "hittepå standard", hur ska detta sluta

vänta bara blir säkert ingen standard usb-c

de kanske använder usb-c kontakten men swappar polariteten i kontakten eller något så den endast går att använda till apple

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@hACmAn: kört iPhone x ett år och ryser när jag tar i en gammal äcklig iPhone med knapp

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

och så börjar den på 3995:- för 128GB-modellen....oj, sorry glömde en etta innan. 13995:-!

Alla påpekar att priset är idiotiskt högt. Ingen kan säga att de har fel.

Sen slår Apple säljrekord, igen.

glas & skärm kommer också sitta ihop så räkna med 3-4000kr om den tappas

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Men hur kommer Applefolket att reagera på att hemknappen ryker?

Finns Face ID vilket fungerar bättre tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

OM IPP kan köra Photoshop i fullverision så kommer jag kasta ut laptopen och enbart köpa den största IPP. Helt ärligt. Bara man får bar stöd för att snabbt föra över bilder från Ipad till Extern HDD.

Adobe har bekräftat att de jobbar på Photoshop för iOS och det finns lite förhandstittar från betan ute på youtube. Det ska komma nån gång under 2019 sägs det.

Vad jag tror är att Apple kommer presentera det imorgon och första versionen av PS levereras i början av 2019, med fler features som kommer senare under året.

Adobe verkar också jobba på ett separat program för att rita/måla. Det ser mer ut som Adobe Sketch idag men kommer kanske utvecklas till en tyngre applikation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

glas & skärm kommer också sitta ihop så räkna med 3-4000kr om den tappas

Apples konstruktion är dock utmärkt för att minimera parallax med pennan, något Apple är bäst på av alla plattor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Finns Face ID vilket fungerar bättre tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Just fingeravtrycksläsaren är det jag saknar mest från min iPhone 6S. Visst, FaceID funkar bra. Men att behöva stirra in i kamerorna varje gång man ska in i luren finner jag sjukt jobbigt. Speciellt när man ligger i soffan med mobilen på armstödet.

Eller så kanske jag bara är lat och inte orkar lyfta upp telefonen varje gång jag ska kolla något i den snabbt

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

vänta bara blir säkert ingen standard usb-c

de kanske använder usb-c kontakten men swappar polariteten i kontakten eller något så den endast går att använda till apple

Just såna dumheter brukar de inte hålla på med. MBP från 2016 och framåt har en standard USB-C port, och jag laddar jobbets Dell-laptop med Apples laddare hela tiden, eller Macen med en tredjepartsladdare - har svårt att tro att de skulle köra en annan standard till iPad. Däremot gör HP något speciellt, så att deras datorer bara går att ladda med deras egen laddare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Värt att nämna är att eventet imorgon startar 15:00 svensk tid (och inte 16:00 som står i nyheten) pga vi bytt till normaltid, vilken USA ännu inte gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Just såna dumheter brukar de inte hålla på med. MBP från 2016 och framåt har en standard USB-C port, och jag laddar jobbets Dell-laptop med Apples laddare hela tiden, eller Macen med en tredjepartsladdare - har svårt att tro att de skulle köra en annan standard till iPad. Däremot gör HP något speciellt, så att deras datorer bara går att ladda med deras egen laddare.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt de rykten som florerar byter de till USB-C för att kunna koppla in externa skärmar till plattan.

Permalänk
Medlem

Flärp?