CounterStrike - vad är det jag inte fattar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Noterar att det verkar vara många experter här på vad jag tydligen tänker och gör

Självklart kunde jag säkert uttryckt mig klart bättre än vad jag gjort, liksom många andra här i tråden. Min frustration över de problem jag upplever i kombination med min begränsade förmåga i spelet lyser säkert igenom ibland.

Min bild är att många, men långt ifrån alla, i denna tråd verkar ha en väldigt intensiv relation till detta spel och då gärna snabbt ser alla former av kritik som personliga påhopp och då snabbt går i försvarsställning. Detta trots att det kanske inte finns några fiender att försvara sig emot. Och med det följer att man gärna börjar skriva ihop svaren på det man tror sig ha läst redan innan man ens läst vad som faktiskt skrivits. Till det kommer att många duktiga spelare verkar känna ett behov av att konstant påpeka hur dåliga andra spelare är trots att dom dåliga spelarna redan sagt sig vara just det. Och att allt då hela tiden handlar om att man ska förklara för dom dåliga spelarna hur dom blir mindre dåliga, även om frågorna i sig gäller något helt annat. Och gärna då flika in något om vilken hög rank man har (vilket inte säger mig något, sorry ). Detta verkar tyvärr vara ett rätt återkommande problem med just CS GO, eller snarare dess community.

Jag VET att jag är dålig på CS GO och jag VET att 99,99% av tillfällena jag dör så beror det på att jag är för DÅLIG. Jag vet även att många inte alls verkar lika drabbade av olika buggar som jag varit. Det betyder dock inte att ingen annan drabbas av dom.

Självklart finns det även i denna tråd dom som faktiskt läser vad som skrivs och försöker hjälpa till med den hjälp som faktiskt efterfrågas, vilket jag är tacksam för.

Edit:

Nån moderator får gärna ändra min mindre lyckade rubrik på denna tråd till något i stil med "CS GO - buggar och problem" så blir den mycket bättre än den jag själv skrev som ärligt talat är rätt dålig. Då kan även dom som inte vill läsa om några buggar och problem i spelet lättare hoppa över tråden helt och hållet och alla kan bli gladare. My bad.

Vad har du för mus/tangentbord?
Har du fastswitch aktiverat? (går det ens stänga av i csgo?)

Då ditt klicka flera gånger problem inte existerar för andra bör problemet ligga med dina inställningar eller hårdvara.

Att folk skjuter dig från ”bakom” väggar beror på peekers advantage/ lagg/ prefire/ samt troligen bättre reaktionstid/ du börjar smyga försent så de hör dig.

Inget av detta är buggar. Det är så spelet fungerar.

Några tips:
Stå så långt från hörn du kan. Då ditt ”öga” sitter mitt i huvet. Så kommer den som har längst till hörnet se den andra först.

Sitt aldrig ner. Speciellt bakom hörn eller lådor. Din gubbe är tjockare sittandes och syns tidigare runt objektet.

Sikta alltid i huvudhöjd. Sparar tid vid dueller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

@improwise:

Du är inte intresserad av att komma tillrätta med eventuella problem utan ute efter att bli bekräftad, det är min bestämda uppfattning, lämnar därmed tråden för gott.

Med taggen "CS mästare" vid ditt användarnamn så tror jag ditt behov av bekräftelse i dessa sammanhang är något större än mitt, men jag respekterar din åsikt och så kan vi väl nöja oss med det och gå vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Vad har du för mus/tangentbord?
Har du fastswitch aktiverat? (går det ens stänga av i csgo?)

Då ditt klicka flera gånger problem inte existerar för andra bör problemet ligga med dina inställningar eller hårdvara.

Att folk skjuter dig från ”bakom” väggar beror på peekers advantage/ lagg/ prefire/ samt troligen bättre reaktionstid/ du börjar smyga försent så de hör dig.

Inget av detta är buggar. Det är så spelet fungerar.

Några tips:
Stå så långt från hörn du kan. Då ditt ”öga” sitter mitt i huvet. Så kommer den som har längst till hörnet se den andra först.

Sitt aldrig ner. Speciellt bakom hörn eller lådor. Din gubbe är tjockare sittandes och syns tidigare runt objektet.

Sikta alltid i huvudhöjd. Sparar tid vid dueller.

Skickades från m.sweclockers.com

Flera olika men de jag testat med är Logitech G613, Corsair K70 och Corsair K95. Fastswitch måste jag erkänna att jag inte ens vet vad det är. På mussidan är det främst Logitech G Pro Wireless och Steelseries Sensei Wireless jag testat med (både Wireless och trådat i bägge fallen bör tilläggas) förutom ett antal "kontorsmöss".

Delar även din uppfattning om att de problem jag upplever med "input lag" verkar drabba så få att det bör vara en kombination av inställningar och hårdvara. Men ingenting av det jag försökt så här långt har tyvärr lett mig närmare en lösning och jag har tyvärr slut på idéer. Sett till att jag redan testat det på 2 olika setups som inte delar någon hårdvara (inte ens nätverk) så lutar jag mer åt någon form av inställning i CS GO eller Windows 10. Det skulle så klart kunna vara jag som helt enkelt gör fel också men att klicka på en knapp på musen eller en tangent på tangentbordet känns inte som det borde gå att misslyckas med, iaf vill jag gärna själv tro att så är fallet

Att man blir skjuten bakom väggar förklaras väl på ett utmärkt sätt i videon som länkades till precis här ovan så där delar jag din uppfattning att det inte är en bugg.

Ang. tipsen så tar jag tacksamt emot dom även fast syftet med denna tråd inte var att få den typen av hjälp. Att det finns massor som jag kan förbättra i mitt faktiska spelande i CS GO tvivlar jag inte en sekund på.

Edit:

Kan tillägga att jag är medveten om "knappproblemet" med Logitech G Pro Wireless men känner mig rätt så säker på att jag uteslutit påverkan av det i detta fall. Dessutom har jag som sagt testat även med andra möss med liknande resultat.

Permalänk
Medlem

Haha! Mästerligt
Önskar jag hade energin till denna typ av humor själv!

Edit: Eller kanske inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG G751JT, GTX970m, I7 4710HQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Att man blir skjuten bakom väggar förklaras väl på ett utmärkt sätt i videon som länkades till precis här ovan så där delar jag din uppfattning att det inte är en bugg.

Jag tror dock inte att du ofta spelar mot folk som sitter på 300+ i ping.
Normal ping i ett game är mellan 15-40 så de problem du tycker videon bevisar finns återigen inte. Vill du motbevisa så kan du fortfarande bara länka ett demo, det är tre knapptryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Jag tror dock inte att du ofta spelar mot folk som sitter på 300+ i ping.
Normal ping i ett game är mellan 15-40 så de problem du tycker videon bevisar finns återigen inte. Vill du motbevisa så kan du fortfarande bara länka ett demo, det är tre knapptryck.

Jag respekterar din åsikt och känner inget som helst behov av att försöka motbevisa den. Det du säger stämmer säkert för dig när du spelar, om det sen därmed blir sant för alla andra är jag mer tveksam till. Men det finns förmodligen många duktiga personer som lagt ner massor av timmar på att diskutera detta och försöka bevisa det dom tror på så jag ser inte riktigt vad jag skulle kunna tillföra i den diskussionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Fast om nu siktet inte hinner med, innebär det inte då att....?

Hmm.. De är nog så att spelet inte hinner med. Själva grafiken. Om man tänker fps och allt möjligt! Men jag tycker också att det är många som fuskar.. så inte direkt att jag är nöjd med hur spelet fungerar.

Permalänk
Skrivet av Adam76:

Hmm.. De är nog så att spelet inte hinner med. Själva grafiken. Om man tänker fps och allt möjligt! Men jag tycker också att det är många som fuskar.. så inte direkt att jag är nöjd med hur spelet fungerar.

Vill man slippa fuskare får man köra på en third-party matchmaking site istället (FaceIT/Esportal/ESEA)

Visst, det finns fuskare där med men väldigt sällan. Jag har lagt av helt med att bry mig om Valves inbyggda matchmaking i spelet för man vet aldrig vad motståndarna kan ha för garderobsfuskare. Jag började spela på Esportal för 2 månader sen och har aldrig känt att jag har mött en fuskare. Det känns också skönt för mitt sinne att inte behöva tänka två gånger efter man har dött "Han fuskar säkert" och istället kan man jobba på att bli bättre. Men jag blir extremt lätt tiltad så om jag dör på ett knasigt sätt i Valves MM så går fuskare runt i huvudet direkt beroende på hur deras profil ser ut

Med third-party MM får man också alltid 128 tickrate servrar, Valves egna är bara 64 tickrate. Brutalt dåligt och snålt av Valve att bara ha 64tick på deras MM servrar med tanke på hur mycket pengar CSGO har dragit in.

Permalänk
Medlem

Så de problem som beskrivs i denna tråd (med tillhörande videos) är alltså lösta i nuvarande version av CS GO?

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/5ok2y0/hitb...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Så de problem som beskrivs i denna tråd (med tillhörande videos) är alltså lösta i nuvarande version av CS GO?

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/5ok2y0/hitb...

förstår inte varför du är så envis, anledningen till varför dina skott inte träffar är för att du är dålig på spelet och inte förstår hur mekaniken fungerar. CSGO har spelats professionellt i över 5 år, hade det varit så stora problem som du försöker framställa hade spelet dött ut länge sen. Visst, det finns små problem med hitboxes, men absolut inget som en nybörjade någonsin kommer märka.

Skrivet av Adam76:

Hmm.. De är nog så att spelet inte hinner med. Själva grafiken. Om man tänker fps och allt möjligt! Men jag tycker också att det är många som fuskar.. så inte direkt att jag är nöjd med hur spelet fungerar.

kör med prime så kommer du stöta på extremt få fuskare

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

förstår inte varför du är så envis, anledningen till varför dina skott inte träffar är för att du är dålig på spelet och inte förstår hur mekaniken fungerar. CSGO har spelats professionellt i över 5 år, hade det varit så stora problem som du försöker framställa hade spelet dött ut länge sen. Visst, det finns små problem med hitboxes, men absolut inget som en nybörjade någonsin kommer märka.

Hade du något svar på frågan du citerade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hade du något svar på frågan du citerade?

csgo har några problem med hitboxen för baksidan av huvudet, fast något sånt som visas i videon har aldrig någonsin varit vanligt. Jag vet inte under vilka förutsättningar videon spelades in (OP säger att han kör med diverse konsollkommandon som ändrar skottprecision), men att det ska vara så extremt har defintivt aldrig varit fallet

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

csgo har några problem med hitboxen för baksidan av huvudet, fast något sånt som visas i videon har aldrig någonsin varit vanligt. Jag vet inte under vilka förutsättningar videon spelades in (OP säger att han kör med diverse konsollkommandon som ändrar skottprecision), men att det ska vara så extremt har defintivt aldrig varit fallet

Ja, han har gjort vapnen "perfekta" på så sätt att skotten alltid hamnar exakt där siktet är (eller iaf borde göra det). Det är väl en 3-4 andra i tråden som upprepat samma test och, vad jag förstår, fått samma resultat. Därav frågan om detta var något som fixats sen dess (detta är från 2017).

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ja, han har gjort vapnen "perfekta" på så sätt att skotten alltid hamnar exakt där siktet är (eller iaf borde göra det). Det är väl en 3-4 andra i tråden som upprepat samma test och, vad jag förstår, fått samma resultat. Därav frågan om detta var något som fixats sen dess (detta är från 2017).

videon visar att det nästan ska vara omöjligt att träffa någon bakifrån, detta är långt ifrån verkligheten, så det är inte en realistisk bild av hur spelet egentligen är/var.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

"CounterStrike - vad är det jag inte fattar?"

Min åsikt efter att ha skummat igenom tråden är nog att du inte riktigt kan acceptera att det går såpass dåligt med bara några enstaka kills per runda Jättesynd att du försöker skylla bort det på spelet såklart, men jag hoppas att ditt spelande blir bättre med lite övning! Inget är omöjligt!

Märker själv att mina stackars reflexer helt enkelt inte duger för sådana spel efter 27 års ålder xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

"CounterStrike - vad är det jag inte fattar?"

Min åsikt efter att ha skummat igenom tråden är nog att du inte riktigt kan acceptera att det går såpass dåligt med bara några enstaka kills per runda Jättesynd att du försöker skylla bort det på spelet såklart, men jag hoppas att ditt spelande blir bättre med lite övning! Inget är omöjligt!

Märker själv att mina stackars reflexer helt enkelt inte duger för sådana spel efter 27 års ålder xD

Skrivet av improwise:

Jag VET att jag är dålig på CS GO och jag VET att 99,99% av tillfällena jag dör så beror det på att jag är för DÅLIG.

Gissar att du missade det faktum att jag flera gånger påtalat just hur dålig jag är på detta spel och att jag inte skyller min oförmåga på spelet. Men det är ok, du är långt i från den enda som verkar gjort det

Edit:
Du har dock helt rätt i att rubriken på tråden blev riktigt dålig vilket jag även påtalat tidigare. Önskar jag kunde ändra den själv till något bättre men tyvärr kan jag inte det.

Permalänk
Medlem

Tydligen arbetar Valve med förbättringar av Hitboxen och problemen med "E-tangenten". I vilken mån detta ingick i senaste uppdateringen av CS GO verkar lite oklart, jag får intrycket att det inte är släppt utanför Beta än även fast kartorna uppdaterats, men är inte helt lätt få bekräftat.

https://www.dexerto.com/csgo/major-changes-to-hitboxes-and-nu...

Edit:

Lägger in detta igen så slipper vi förhoppningsvis en 23e vända om att allt beror på att jag är för dålig på spelet och att jag bara försöker bortförklara det faktum att jag inte är Global Elite efter 100 timmars speltid

Jag VET att jag är dålig på CS GO och jag VET att 99,99% av tillfällena jag dör så beror det på att jag är för DÅLIG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Tydligen arbetar Valve med förbättringar av Hitboxen och problemen med "E-tangenten". I vilken mån detta ingick i senaste uppdateringen av CS GO verkar lite oklart, jag får intrycket att det inte är släppt utanför Beta än även fast kartorna uppdaterats, men är inte helt lätt få bekräftat.

https://www.dexerto.com/csgo/major-changes-to-hitboxes-and-nu...

Har varit i bruk sen den patchen..

Skrivet av TroubleBaker:

...

kör med prime så kommer du stöta på extremt få fuskare

Det är trust factor som avgör om du kommer möta fuskare eller inte. Prime är endast en bidragande faktor till en höjd Trust Factor Score, samt att du kan köa bara Prime med folk som har valt att opt-a in det. Valves mål är att helt ersätta Prime med Trust Factor och bara ha en "kö"

För övrigt, jösses vad mycket faktafel det är i denna tråd.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

Har varit i bruk sen den patchen..

Jag har inte lyckats hitta nån releasenote där det framgår när dessa fixar eg infördes annat än i beta, länka gärna om du gjort det. Valve verkar överlag vara rätt kryptiska med release notes som jag förstått det.

Permalänk
Medlem

@improwise: https://liquipedia.net/counterstrike/Patches

Här gick hitbox-updaten live: https://liquipedia.net/counterstrike/2018-05-21_Patch

Förslag är att hålla utkik på /r/GlobalOffensive

3kliksphilip brukar göra videos där han går igenom alla ändringar på Youtube.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

@improwise:

De är inte kryptiska alls med patch notes. Men grejen är väl att det inte är sjukt mycket updates däremot. Men de lägger alltid upp på sin blogg, som de kallar det.

http://blog.counter-strike.net/index.php/category/updates/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

@improwise:

De är inte kryptiska alls med patch notes. Men grejen är väl att det inte är sjukt mycket updates däremot. Men de lägger alltid upp på sin blogg, som de kallar det.

http://blog.counter-strike.net/index.php/category/updates/

Upplever att det är rätt blandat, att uppenbara ändringar står men kanske inte sånt som har att göra med buggar och liknande. Jag lyckades aldrig lista ut ifall de patchar som det talas om gällande hitbox var införda nu eller om det mer var något som Valve jobbade på men som kanske ibara fanns i Beta än. I vissa fall verkar det även vara "Pre Release notes".

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Edit:
Du har dock helt rätt i att rubriken på tråden blev riktigt dålig vilket jag även påtalat tidigare. Önskar jag kunde ändra den själv till något bättre men tyvärr kan jag inte det.

Anmäl tråden så fixar moderatorerna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Gissar att du missade det faktum att jag flera gånger påtalat just hur dålig jag är på detta spel och att jag inte skyller min oförmåga på spelet. Men det är ok, du är långt i från den enda som verkar gjort det

Edit:
Du har dock helt rätt i att rubriken på tråden blev riktigt dålig vilket jag även påtalat tidigare. Önskar jag kunde ändra den själv till något bättre men tyvärr kan jag inte det.

Nejdå, läste allt igenom tråden, men min tolkning av vad du skriver är att du förmodligen ändå är frustrerad över din oförmåga efter som du på ett nästan överdrivet sätt letar efter fel med spelet.

Detta är bara min bedömning efter att ha läst tråden dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Nejdå, läste allt igenom tråden, men min tolkning av vad du skriver är att du förmodligen ändå är frustrerad över din oförmåga efter som du på ett nästan överdrivet sätt letar efter fel med spelet.

Detta är bara min bedömning efter att ha läst tråden dock!

Well, tror du är nått på spåren

Skrivet av improwise:

Självklart kunde jag säkert uttryckt mig klart bättre än vad jag gjort, liksom många andra här i tråden. Min frustration över de problem jag upplever i kombination med min begränsade förmåga i spelet lyser säkert igenom ibland.

Själv är jag mest förvånad över att det verkar finnas "fanatiker" som tar det som personliga förolämpningar om man ens antyder att det skulle kunna finnas fel och brister i detta spel (liksom alla andra spel). Jag har nog tyvärr trampat på en del ömma tår i denna tråd då jag helt enkelt underskattat den passion som många har för detta spel och vad det får för konsekvenser. Det ber jag om ursäkt för.

För mig är det ett rent tidsfördriv men jag kan absolut ha respekt för att det för många är mer än så. Och det är väl ett av skälen varför jag tycker det känns rimligt att hitboxar och annat faktiskt fungerar som det ska - ska man tävla i något borde det vara rätt viktigt att inte "slumpen" spelar för stor roll i vem som vinner. Annars blir det mer Lotto än Stryktipset. Fast i mitt fall tror jag att slumpen förmodligen är till min fördel, har noterat några perfekta headshots jag gjort där jag egentligen klart missar

Edit:
Syftade inte på @Chromatic som fanatiker, tycker dina slutsatser känns rätt genomtänkta och relevanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Tydligen arbetar Valve med förbättringar av Hitboxen och problemen med "E-tangenten". I vilken mån detta ingick i senaste uppdateringen av CS GO verkar lite oklart, jag får intrycket att det inte är släppt utanför Beta än även fast kartorna uppdaterats, men är inte helt lätt få bekräftat.

https://www.dexerto.com/csgo/major-changes-to-hitboxes-and-nu...

Edit:

Lägger in detta igen så slipper vi förhoppningsvis en 23e vända om att allt beror på att jag är för dålig på spelet och att jag bara försöker bortförklara det faktum att jag inte är Global Elite efter 100 timmars speltid

Jag VET att jag är dålig på CS GO och jag VET att 99,99% av tillfällena jag dör så beror det på att jag är för DÅLIG.

Jag försökte förklara för dig förra gången var du hittade deras patch notes. På deras blogg.

http://blog.counter-strike.net/index.php/category/updates/

Där finns den updaten med som jag citerar (alltså när den gick live, några dagar senare efter den nyheten du länkade till). Så den där updaten är klar för länge sedan.

Jag själv har typ problem med hitbox en gång i månaden kanske, och ja, jag spelar lite för mycket cs så har tillräckligt med underlag känner jag. Det är sällan det händer skumma saker (men inte omöjligt).

Edit: Jag tror jag ber om ursäkt för jag kan ha råkat hoppa in i tråden tidigare och läst något gammalt inlägg (vet inte varför sweclockers kände för att dirigera mig dit?). Om så är fallet så ber jag om ursäkt faktiskt för min, kanske, lite underliggande sura ton. Har tyvärr inte tid att kolla om så är läget för måste verkligen sticka!

Spela på och lär dig spelet ännu mer så kommer du bättre förståelse för det mesta. Det är väl mitt enda tips! =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag försökte förklara för dig förra gången var du hittade deras patch notes. På deras blogg.

http://blog.counter-strike.net/index.php/category/updates/

Där finns den updaten med som jag citerar (alltså när den gick live, några dagar senare efter den nyheten du länkade till). Så den där updaten är klar för länge sedan.

Jag själv har typ problem med hitbox en gång i månaden kanske, och ja, jag spelar lite för mycket cs så har tillräckligt med underlag känner jag. Det är sällan det händer skumma saker (men inte omöjligt).

Problemet är bara att ifall man kör några "aim-banor" så märker man att en del av problemen kvarstår än idag, t.ex. om man kör nån variant på denna:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=243702...

Där är det inte ovanligt att man tydligt träffar någon i huvudet med en AK47 som endast har någon form av palestinasjal som skydd men ändå krävs det mer än ett headshot för att få en kill. Det faktum att både dom och en själv står still (iaf i ett av lägena) gör ju det rätt tydligt ifall man borde träffa eller inte, dessutom ser man ju på animationerna att man gör det. Sett till att allt då körs på den lokala datorn bör latens osv dessutom också inte ha någon påverkan. Om man dessutom slår på så man ser både klientens och servern träffbild blir det rätt tydligt att något är lite galet.

Jag har dock läst att botar skulle ha sämre hitbox än riktiga spelare, däremot vet jag inte om det stämmer. Kör jag mot riktiga personer så verkar dom inte vilja stå still när jag skjuter på dom varför det är lite svårt att avgöra, dessutom spelar väl latens och annat in där också.

Skrivet av Forsgren:

Edit: Jag tror jag ber om ursäkt för jag kan ha råkat hoppa in i tråden tidigare och läst något gammalt inlägg (vet inte varför sweclockers kände för att dirigera mig dit?). Om så är fallet så ber jag om ursäkt faktiskt för min, kanske, lite underliggande sura ton. Har tyvärr inte tid att kolla om så är läget för måste verkligen sticka!

Spela på och lär dig spelet ännu mer så kommer du bättre förståelse för det mesta. Det är väl mitt enda tips! =D

Ärligt talat har jag börjat bli rätt van vid att det rör upp känslor att påtala vad man upplever som problem eller tom bara hänvisa till vad andra upplever som problem. Riktigt varför folk blir så provocerade av det är för mig en gåta, ett diskussionsforum där alla hela tiden tycker lika känns för mig lite meningslöst och gillar man inte ämnet för en tråd kan man väl hoppa över den tråden

Edit:

Är nog lika bra jag klistrar in denna igen så inte strokeavdelningarna på Sveriges akutavdelningar får kalla in extrapersonal

Jag VET att jag är dålig på CS GO och jag VET att 99,99% av tillfällena jag dör så beror det på att jag är för DÅLIG.

Permalänk

Replay funktionen laggar ganska ofta. Den har ofta viss delay mellan spelarna. Pröva och göra det i cstv under "dina matcher" menyn

Skickades från m.sweclockers.com