Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Är det helt ok med vilket nagellack som helst?
Får höra med min fd,om hon har något.:)

Det brukar rekommenderas klar/genomskinlig nagellack. Men det är troligen mest för att det inte innehåller någon form av metall. (Som leder ström, du vill ju undvika kortis, därför du har på det.)

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Ska man skaffa en der8auer kit? Grizzly flytande metall. Grizzly kylpasta. Hur sätter man fast ihs igen? Silikon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweina:

Ska man skaffa en der8auer kit? Grizzly flytande metall. Grizzly kylpasta. Hur sätter man fast ihs igen? Silikon?

CPU hållaren på moderkortet klämmer om locket, så man behöver inte nödvändigtvis limma fast den alls efter delid, om man inte vill?
Jag limmade min med en droppe superlim i alla fyra hörnen, bara så den håller ihop tills CPU hållaren får grepp om den.
Der8auer delid tool fungerar fantastiskt. Brytbladskniv, skruvstäd, har jag läst, har använts. Personligen köpte jag sagda verktyg.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweina:

Ska man skaffa en der8auer kit? Grizzly flytande metall. Grizzly kylpasta. Hur sätter man fast ihs igen? Silikon?

Jag kommer göra som Jonas gjorde i sin dellid kurs. https://www.sweclockers.com/artikel/25991-sweclockers-testar-... Hoppar över det med silicon/lim.
Fast jag får min der8bauer imorgon.
Får jag kolla lite mer videos först.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag kommer göra som Jonas gjorde i sin dellid kurs. https://www.sweclockers.com/artikel/25991-sweclockers-testar-... Hoppar över det med silicon/lim.
Fast jag får min der8bauer imorgon.
Får jag kolla lite mer videos först.

vart köpte du din? ser att den finns hos inet för 400?

Edit: det känns extra dumt att delidda när en ny 8700k kostar över 5k helt plötsligt...

Permalänk
Avstängd

@Sweina:
Jag köpte på Webhallen.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweina:

vart köpte du din? ser att den finns hos inet för 400?

Edit: det känns extra dumt att delidda när en ny 8700k kostar över 5k helt plötsligt...

Jag kanske missförstår dig helt? Men varför blir det dumt pga att ny kostar 5k?
Om du har en processor där TIM är begränsningen, är då inte ett avlägsnande av den begränsningen en bra lösning? Så att du kan nyttja din processors fulla potential? Vad en ny kostar, spelar väl ingen roll, så länge inte delidden kommer i närheten av att köpa en ny?

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Jag kanske missförstår dig helt? Men varför blir det dumt pga att ny kostar 5k?
Om du har en processor där TIM är begränsningen, är då inte ett avlägsnande av den begränsningen en bra lösning? Så att du kan nyttja din processors fulla potential? Vad en ny kostar, spelar väl ingen roll, så länge inte delidden kommer i närheten av att köpa en ny?

Hen måste väl ändå mena att om något går fel och processorn blir obrukbar så blir det dyrt att köpa en ny för runt 5k bara för att hamna på ruta ett igen? Alltså att risken med ingreppet känns högre nu.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Hen måste väl ändå mena att om något går fel och processorn blir obrukbar så blir det dyrt att köpa en ny för runt 5k bara för att hamna på ruta ett igen? Alltså att risken med ingreppet känns högre nu.

Ja känner man att risken är så överhängande, skall man givetvis inte ens tänka på att delidda!
I grunden är det väl så att de som pillat i, och byggt ett gäng datorer, anser att risken vid delid är obefintlig. (Jag räknar mig själv i den kategorin.) och då är en delid som vilken dator modd som helst.
Saknar man den rutinen och känner att det man ser i youtube videos om delid, känns krångligt, bör man givetvis inte ens överväga att göra det. Där emellan finns en gråzon...

I grunden är en delid inte mycket mera än ett CPU byte. "Ta ut den gamla, gör rent, applicera ny TIM, sätt in den nya!" Vilket givetvis kan vara skrämmande för folk som inte har pillat med datorer.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Jag kanske missförstår dig helt? Men varför blir det dumt pga att ny kostar 5k?
Om du har en processor där TIM är begränsningen, är då inte ett avlägsnande av den begränsningen en bra lösning? Så att du kan nyttja din processors fulla potential? Vad en ny kostar, spelar väl ingen roll, så länge inte delidden kommer i närheten av att köpa en ny?

Skrivet av Joppis:

Hen måste väl ändå mena att om något går fel och processorn blir obrukbar så blir det dyrt att köpa en ny för runt 5k bara för att hamna på ruta ett igen? Alltså att risken med ingreppet känns högre nu.

Precis, risken att faila finns ju alltid, speciellt för mig med otur.
Ännu tråkigare att faila nu när cpu kostar över 5k. Jag köpte min för typ 3600.

Men sannolikheten att den ska paja är väl inte så stor kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Ja känner man att risken är så överhängande, skall man givetvis inte ens tänka på att delidda!
I grunden är det väl så att de som pillat i, och byggt ett gäng datorer, anser att risken vid delid är obefintlig. (Jag räknar mig själv i den kategorin.) och då är en delid som vilken dator modd som helst.
Saknar man den rutinen och känner att det man ser i youtube videos om delid, känns krångligt, bör man givetvis inte ens överväga att göra det. Där emellan finns en gråzon...

I grunden är en delid inte mycket mera än ett CPU byte. "Ta ut den gamla, gör rent, applicera ny TIM, sätt in den nya!" Vilket givetvis kan vara skrämmande för folk som inte har pillat med datorer.

har haft isär och satt ihop datorer de senaste 18 åren, så för den delen är det lugnt. men har inte råd med en ny cpu just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Ja känner man att risken är så överhängande, skall man givetvis inte ens tänka på att delidda!
I grunden är det väl så att de som pillat i, och byggt ett gäng datorer, anser att risken vid delid är obefintlig. (Jag räknar mig själv i den kategorin.) och då är en delid som vilken dator modd som helst.
Saknar man den rutinen och känner att det man ser i youtube videos om delid, känns krångligt, bör man givetvis inte ens överväga att göra det. Där emellan finns en gråzon...

I grunden är en delid inte mycket mera än ett CPU byte. "Ta ut den gamla, gör rent, applicera ny TIM, sätt in den nya!" Vilket givetvis kan vara skrämmande för folk som inte har pillat med datorer.

Jag får nog säga ifrån lite här. Jag har mekat mycket med datorerer (men säkert en bråkdel av vad du gjort ) men detta var något helt nytt. Jag fick hjälp av en användare här på swec och efter det delar jag din mening, det var hur säkert och lugnt som helst och jag var aldrig orolig för att något skulle hända.

Men innan.... ska erkännas att jag väntade in en ny löning (i onödan) för att kunna köpa ny direkt om det sket sig. Så jag förstår känslan, även om en delidd är världens enklaste grej så länge man vet vad man håller på med. Det är ju som du säger, bara ut med det gamla, in med det nya.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Jag får nog säga ifrån lite här. Jag har mekat mycket med datorerer (men säkert en bråkdel av vad du gjort ) men detta var något helt nytt. Jag fick hjälp av en användare här på swec och efter det delar jag din mening, det var hur säkert och lugnt som helst och jag var aldrig orolig för att något skulle hända.

Men innan.... ska erkännas att jag väntade in en ny löning (i onödan) för att kunna köpa ny direkt om det sket sig. Så jag förstår känslan, även om en delidd är världens enklaste grej så länge man vet vad man håller på med. Det är ju som du säger, bara ut med det gamla, in med det nya.

Skall erkänna att jag också hade en liten klump i magen inför... Jag började med min gamla dator först, innan jag gav mig på min 8700K. Hade jag inte haft något att träna på innan hade jag ändå kört direkt.
I början, bedömde jag svårighetsgraden som alldeles för hög. När folk använde skruvstäd och brytbladsknivar. Jobbet är givetvis den samma, men med grovsmides verktyg är chansen att man skadar sin CPU betydligt större än med ett för ändamålet framtaget verktyg.

Och det är just verktyget som blev vändpunkten för många. För helt plötsligt sjönk svårighetsgraden från medelhög, till nivån "byta CPU kylare!" Om man tänker efter, är det precis samma procedur man gör. Man tar isär, gör rent, lägger på nytt och återmonterar.

Jämför med byte av original Intel kylare till en BeQuiet QuietRock:
Tag isär/bort Intel, gör rent från gammal pasta, lägg på nytt, montera QuietRock!

Skillnaden vid delid är bara att man måste demontera kylaren också, så det blir två nivåer av både demontering och montering.
Först kylaren, sedan locket, gör rent, på med nytt och sedan på med båda igen. Klart!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Avstängd

https://imgur.com/a/KdiGT7T
Fick hem verktyget idag.
Jag förvänta mig typ att allt låg i 1 plastpåse eller nåt.
Snacka om premium förpackning.😊

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

https://imgur.com/a/KdiGT7T
Fick hem verktyget idag.
Jag förvänta mig typ att allt låg i 1 plastpåse eller nåt.
Snacka om premium förpackning.😊

Lycka till! Var försiktig när du trycker ut flytande metallen bara, kan bli en ketchupeffekt om du är oförsiktig! En del brukar ta på "topsen" och kleta på istället för att lägga direkt på.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Avstängd

@Weestman:
Tack för tipset.
Ja är endast den biten jag är orolig för.
Någon skrev att man kunde pensla på nagellack på dom guldfärgade ytorna.
Blir ingen delidd ikväll i alla fall.
Ska se några videos om ämnet först.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@Weestman:
Tack för tipset.
Ja är endast den biten jag är orolig för.
Någon skrev att man kunde pensla på nagellack på dom guldfärgade ytorna.
Blir ingen delidd ikväll i alla fall.
Ska se några videos om ämnet först.

Förväntar mig före och efter-temps samt klock! Jag gick från 90C+ av bara en minut OCCT till stabila 58-63C efter minst 30 min (med högre klock + volt!) Riktigt fina resultat!

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Avstängd

@Weestman:
Japp kommer före/ efter temps/klocks.
Får se om jag hinner i helgen.
Mycket annat som är viktigare just nu.
Vinterdäcken ska på/utemöblerna ska in mm.
Men skriver här när jag är klar.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweina:

Precis, risken att faila finns ju alltid, speciellt för mig med otur.
Ännu tråkigare att faila nu när cpu kostar över 5k. Jag köpte min för typ 3600.

Men sannolikheten att den ska paja är väl inte så stor kanske

Jag ser det så här.
Ska man delidda ska man göra det medan cpun finns att köpa ny i butik.
Var för sen med att delidda min förra cpu.(4790K) (Har skänkt den till sonen.)
Var får jag tag i en ny om jag skulle förstöra den?
Begagnat marknaden kan ju ta tid att hitta någon.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag ser det så här.
Ska man delidda ska man göra det medan cpun finns att köpa ny i butik.
Var för sen med att delidda min förra cpu.(4790K) (Har skänkt den till sonen.)
Var får jag tag i en ny om jag skulle förstöra den?
Begagnat marknaden kan ju ta tid att hitta någon.

Jag köpte Der8auers delid tool för drygt 4 dagar sedan, delidade först min 8700k sen min 4790k med liquid metal. Jag kände hela tiden att jag skulle ta sönder den med varje rörelse jag gjorde, men tar man allt försiktigt så går det som en dans. 8700k tog nog 40 min+ sen 4790k tog drygt 20 min, 8700k kändes faktiskt lättare pga att 8700k hade mindre saker på pcbn. På 8700k så är den bara en sak på pcbn så länge du håller koll på var du har den är så klarar du det utan problem.
Lycka till!

stavfel
Visa signatur

Build | CASE - Fractal Design Define r6 | CPU - 5800x3d | MOBO - ASUS Rog b550-a | GPU - 6800XT Reference | RAM - G.Skill Trident Z DDR4 3600Mhz cl14 32GB | PSU - Corsair RM850X 80+ GOLD | Open Loop WC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CloudM:

Jag köpte Der8auers delid tool för drygt 4 dagar sedan, delidade först min 8700k sen min 4790k med liquid metal. Jag kände hela tiden att jag skulle ta sönder den med varje rörelse jag gjorde, men tar man allt försiktigt så går det som en dans. 8700k tog nog 40 min+ sen 4790k tog drygt 20 min, 8700k kändes faktiskt lättare pga att 8700k hade mindre saker på pcbn. På 8700k så är den bara en sak på pcbn så länge du håller koll på var du har den är så klarar du det utan problem.
Lycka till!

Vad fick du för skillnad i temps?
Limma du ihsen?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Vad fick du för skillnad i temps?
Limma du ihsen?

Jag gick från 80 grader på 4.9 Ghz@1.28V Till drygt 69-70 grader på 5.3 GHz@1.4V under maxload på i7 8700k, kan vara lite varierande resultat eftersom jag lade till 2st fläktar till på min kylare för push/pull config efter jag delidade. Nej jag limmande inte fast ihsen igen, socketen håller fast den ganska hårt och kylaren håller den på plats ganska rejält. Rekommenderar att du håller i ihsen med fingret när du drar ner socket armen då den kan flyttas lite.

missade andra frågan
Visa signatur

Build | CASE - Fractal Design Define r6 | CPU - 5800x3d | MOBO - ASUS Rog b550-a | GPU - 6800XT Reference | RAM - G.Skill Trident Z DDR4 3600Mhz cl14 32GB | PSU - Corsair RM850X 80+ GOLD | Open Loop WC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

...Limma du ihsen?

Med Der8auer verktyget följer med en plastbit som är till för att fixera locket under limning om man vill. Jag satte en liten droppe snabblim i varje hörn, bara för att lättare kunna montera CPU. Men CPU hållaren trycker ner på locket, så får man bara dit den, finns det ingen anledning att limma.

Min 4790K sprang upp i nära 100grader och blåskärm före, oklockad (Vart ett riktigt kasst ex.) med fläktarna på max varv.
Efter ligger jag på 4,9GHz och runt 55-60 grader. Med fläktarna på halvfart.

7800K kunde jag klocka upp till 5GHz innan, men då var jag uppe i över 90 grader. 92 tror jag. (OCCT avbröt)
Efter är jag nere på 58 grader bara CPU, med furmark samtidigt som OCCT kommer jag upp i 63 som max. Detta var dock i sommras med lite högre rums temp, men där omkring skulle jag säga.
Totalt sett över 30 grader med råge på mina två.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Avstängd

Tackar för bra svar från er.
Har nu stress testat (Ej deliidat ännu.)
Körde på 4800 mghertz.
Den verkar stabil på 1,255 volt.(Dock snabbtest.)
Cpun visa 79 grader.
Varmaste kärnan 90 grader!!
Bedrövliga siffror.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Mange43: Håll koll på rums temperaturen också. Ifall den ändras mellan före och efter.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Tackar för bra svar från er.
Har nu stress testat (Ej deliidat ännu.)
Körde på 4800 mghertz.
Den verkar stabil på 1,255 volt.(Dock snabbtest.)
Cpun visa 79 grader.
Varmaste kärnan 90 grader!!
Bedrövliga siffror.

Hur lång tid körde du? Och var det konstant 90C på en kärna eller var det en peak på någon sekund (ibland verkar det flukturera)? Det är iaf inget konstigt utan snarare något man förväntat sig. Delidd är mer eller mindre enda vägen ut från skyhöga temps med en 8700K, speciellt vid OC.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Avstängd

@Weestman:
Det var någon gång ibland.
Den var på 90 grader.
Körde nog högst 10 min max.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@Weestman:
Det var någon gång ibland.
Den var på 90 grader.
Körde nog högst 10 min max.

Hur gick det??

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Hur gick det??

+1

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Avstängd

Har kört fast vilket nagellack jag ska använda.
Känns för riskabelt att strunta i det.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.