Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tips på väggfäste

Tjabba tjena.

Har nyss gjort en beställning på denna: https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/philips-49pus648212...

Är ute efter ett smidigt väggfäste för tv'n och har dålig erfarenhet med dom jag köpt (kommer fel skruvar, meckiga att sätta upp och montera).

Har någon tips på en enkel och smidig lösning? Behöver ej tiltas eller vridas osv.

Tack på förhand!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Jag köpte biltemas 32-65" när jag monterade upp våran 48", funkade kanon och var smärtfritt... Sitter stabilt sen ~2 år tillbaka nu.

EDIT: Tror jag betalade strax under 300kr för mitt, skulle inte ge mer för lite plåt med några skruvar, annan femma om fästet ska kunna justeras i djup/höjdled och vinklas. Tror vår 'TV' väger runt 13Kg.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Kolla på jula jag har ett vägg fäste som heter slim till min 65 tums philips oled. Kolla så det inte blir för trångt med ström kabeln där bak bara

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Köpte ett: Arkitect ASTVMA14X från elgiganto till en bekant.
Bra fäste, gillar låsningen etc.
Men dom verkar ju ha chockhöjt priset, tror jag betalade runt 400:-

Permalänk
Medlem

Har använt väggfäste från vogel. Bra gedigna fästen, ofta vattenpass inbyggd i fästet, kostar dock en slant men ingen TV har ramlat mer än

Visa signatur

Stationär: InWin 301c | Msi Z97i ACK | i7-4770k@4,5 | Sapphire Rx 5700 Xt Pulse | Corsair Vengeance 16gb | Samsung 850 Evo | Seasonic Focus platinum
Bärbar/släpbar: Asus G75