Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Centrera bilder i Wordpress

Tjena !
Har dykt upp ett märkligt problem för mig på min hemsida.
Använder mig av Wordpress och kör med ett tema som heter Hemmingway.
Sedan ca. 1 vecka sedan så hände följande :
När jag lägger in bilder och centrera dom i redigeraren så hamnar de i center-läge men när jag uppdaterar eller kollar i förhandsgranskningen , så hamnar alla bilder till vänster . Går alltså inte att få bilderna centrerade på hemsidan men fungerar i redigeraren . Vet ej vad som hänt och kanske någon har en aning om vad som kan ha hänt ?
Jättetacksam för hjälp !
Mvh

Permalänk
Medlem

@proppen62: hade du länkat hemsidan skulle du nog redan fått lösningen.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

@Florrpan : här är sidan

https://travgruvan.se/

PS ! Jäkligt snygg design på din hemsida . Grymt snygg !

Permalänk

@Florrpan
Hej igen ! Fick en bild att centrera sig efter att ha använt mig av "Infoga läs-mer taggen .
Men det gick bara med en bild och när jag försökte göra likadant med nästa bild , så hamnade den till vänster igen .
Vet inte vad jag kommit åt och ev. ändrat men det fungera ett bra tag allting och sedan...............................

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppen62:

@Florrpan : här är sidan

https://travgruvan.se/

PS ! Jäkligt snygg design på din hemsida . Grymt snygg !

Tack

Jag kollade sidan, verkar som du har en CSS för att centrera bilderna, men den är lite felaktig. Har du lagt till det själv?

Hittade ".post-content .aligncenter" som ligger på dina bilder. Den saknar en "display:block" för att bilderna ska bete sig som block och centrera sig.

.post-content .aligncenter {
margin-left: auto;
margin-right: auto;
text-align: center;
display: block; < lägg till detta
}

Enda sidan jag hittade där bilderna inte låg center var under "intervjuer". Du får gärna peka på rätt sida om jag kollade fel.

PS: Du bör ändra bakgrunden. Du har stulit en bild från "depositphotos" som står överallt över hela din webbplats. Går knappt att läsa texter eller länkar. Bör göras om så man inte får ont i ögonen av att försöka läsa

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

@Florrpan
Tackar för ditt svar med fick det inte att bli annorlunda trots att jag lade in "display: block;" .
MIG veterligt så har jag inte ändrat något i CSS .
Är 99 på att det skedde efter att jag uppdaterade Hemmingway .
I fliken "systemförslag" så fungerar de 2 översta bilderna att centrera men INTE de två längst ner ovan reklamen .
Det är det som är det konstiga ? VISSA bilder fingerar och text men andra bilder , Nope !

Tackar för ditt tips ang. bakgrunden . Fick den bilden skickad till mig som bakgrund men ändrat det nu !

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppen62:

@Florrpan
Tackar för ditt svar med fick det inte att bli annorlunda trots att jag lade in "display: block;" .
MIG veterligt så har jag inte ändrat något i CSS .
Är 99 på att det skedde efter att jag uppdaterade Hemmingway .
I fliken "systemförslag" så fungerar de 2 översta bilderna att centrera men INTE de två längst ner ovan reklamen .
Det är det som är det konstiga ? VISSA bilder fingerar och text men andra bilder , Nope !

Tackar för ditt tips ang. bakgrunden . Fick den bilden skickad till mig som bakgrund men ändrat det nu !

Allting under Systemförslag är centrerat för mig. Tänk på att om du ändrar CSS så kanske din webbläsare inte rensar cache på en gång, och då ser du inte ändringen. Jag kan se ändringen du gjorde, och det fungerar!

Testa håll in SHIFT + CTRL + F5 när du tittar på sidan, då bör din cache rensas.

Nu är det inte lika rörigt på hemsida!

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

@Florrpan

YIPPEE !!!!!!!!!!!!!!!
Det fungerar klockrent nu !
DU är fasen en ängel Florrpan !

Inget snack om att du är högst i kurs hos mig nu .
Snabbt svarat , hjälpsam och proffsigt . Kan bara bocka och buga för din hjälp .

Tackar även för tipset på bakgrunden .

Är min 1:a hemsida EVER och började med den för ca. 10 dagar sedan och är supergrön .
Har googlat mig fram och kollat videor för att försöka lära mig .
Skitkul men man blir lätt frustrerad när det inte fungerar .
Letat som en TOK i flera dagar på nätet efter felet .....................och så har man turen att hitta just DIG !

HUNDRA KRAMAR TILL DIG FLORRPAN !!!!!

Mvh
proppen62

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppen62:

@Florrpan

YIPPEE !!!!!!!!!!!!!!!
Det fungerar klockrent nu !
DU är fasen en ängel Florrpan !

Inget snack om att du är högst i kurs hos mig nu .
Snabbt svarat , hjälpsam och proffsigt . Kan bara bocka och buga för din hjälp .

Tackar även för tipset på bakgrunden .

Är min 1:a hemsida EVER och började med den för ca. 10 dagar sedan och är supergrön .
Har googlat mig fram och kollat videor för att försöka lära mig .
Skitkul men man blir lätt frustrerad när det inte fungerar .
Letat som en TOK i flera dagar på nätet efter felet .....................och så har man turen att hitta just DIG !

HUNDRA KRAMAR TILL DIG FLORRPAN !!!!!

Mvh
proppen62

Inga problem! Ett tips är att gå med i WordPress Sverige på Facebook, där hänger jag och många andra som kan hjälpa dig med mer specifika WP frågor

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Tack för tipset Fredrik !
Skall gå in nu och ansöka om medlemskap !

Mvh