Permalänk
Medlem

Uppgradera för BFV

Hej!

Är sugen på att fixa BFV men spelade BF1 och va inte alls nöjd med hur smort det gick på min burk som jag kontinuerligt uppgraderat delvist under flera år nu. Har alltid lyckats förlita mig på andras expertis inom ämnet här då jag inte alls förstår mig på vad som fungerar ihop och vad som ej gör...

Tänker att vad som behövs fixas nytt är en processor och då när jag var i kontakt med inet tidigare i år sa dem att det isånafall skulle kräva ett nytt moderkort som således även skulle behöva nya ram-minnen.. stämmer detta? Tror det var något med DDR3/DDR4 men vet inte hur det skulle påverka processor.

Har alltid haft intel men småläst lite här att AMD kanske är bäst att gå för just nu pga produktionsstrul hos intel(?).
Skulle ett byte av märke påverka någonting?

Hoppas kunna fynda lite nu när Black friday nalkas men inget som tips bör bindas av, CPU kan väl gå för 5000-6000 ungefär men motivera gärna om det går över isånafall.

Specs (klistrade in CPU-kylare): https://imgur.com/gallery/0Z9wAML

Tack på förhand och säg till om info saknas eller har frågor!

Visa signatur

i5 4670K @ 3.40GHz, 16GB Dual channel DDR3 @ 933MHz, GTX 1070 4095MB, MSI Z87-G45 Gaming, 465GB Samsung HDD, 232GB Samsung SSD 840, 223GB Kingston SSD, be quiet! Pure Rock CPU Kylare, Seasonic Focus Plus 750W Gold, Fractal Design Define 5, W10 x64, BenQ XL2411Z, BenQ G2220 HD

Permalänk
Medlem

om du ska satsa på att spela BFV utan lagspikes och stuttering så satsa på en bra processor, i7 8700k är väl mångas val för tillfället, ett matchande moderkort z370 (ca 1500-2000:-) och sen 2x8gb ddr4 ram minnen (ca 1500-2000)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

om du ska satsa på att spela BFV utan lagspikes och stuttering så satsa på en bra processor, i7 8700k är väl mångas val för tillfället, ett matchande moderkort z370 (ca 1500-2000:-) och sen 2x8gb ddr4 ram minnen (ca 1500-2000)

Skickades från m.sweclockers.com

Ok tack! Processorn står sig i ett par år framöver också? Spelar alltid BF så försök tänka dig om den kommer greja nästkommande också.
Vad är det man kollar efter på moderkort och kommer jag behöva införskaffa en ny cpu-fläkt?

Visa signatur

i5 4670K @ 3.40GHz, 16GB Dual channel DDR3 @ 933MHz, GTX 1070 4095MB, MSI Z87-G45 Gaming, 465GB Samsung HDD, 232GB Samsung SSD 840, 223GB Kingston SSD, be quiet! Pure Rock CPU Kylare, Seasonic Focus Plus 750W Gold, Fractal Design Define 5, W10 x64, BenQ XL2411Z, BenQ G2220 HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av BLOOIE:

Ok tack! Processorn står sig i ett par år framöver också? Spelar alltid BF så försök tänka dig om den kommer greja nästkommande också.
Vad är det man kollar efter på moderkort och kommer jag behöva införskaffa en ny cpu-fläkt?

ja den lär nog stå sig några år, det har ju kommit en nyare (9700k) men vad jag har kunnat läsa mig till är den inte så mycket vassare, fast om du kan få tag i en sån till ett bra pris så kanske det kan bli aktuellt, tänk då på att det är ett annat moderkort.
cpu-fläkten du har vet jag inte om den passar, men för att va på säkra sidan så hade jag köpt en ny (kostar ju bara några hundralappar)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

ja den lär nog stå sig några år, det har ju kommit en nyare (9700k) men vad jag har kunnat läsa mig till är den inte så mycket vassare, fast om du kan få tag i en sån till ett bra pris så kanske det kan bli aktuellt, tänk då på att det är ett annat moderkort.
cpu-fläkten du har vet jag inte om den passar, men för att va på säkra sidan så hade jag köpt en ny (kostar ju bara några hundralappar)

Skickades från m.sweclockers.com

Okej perfa! En sista fråga bara: nu när jag kikar lite på Z370 ser jag ju att det finns en hel drös med varianter... vilken skulle du föreslå eller vad ska jag kolla efter (då det varierar runt 1000kr i pris)?

Visa signatur

i5 4670K @ 3.40GHz, 16GB Dual channel DDR3 @ 933MHz, GTX 1070 4095MB, MSI Z87-G45 Gaming, 465GB Samsung HDD, 232GB Samsung SSD 840, 223GB Kingston SSD, be quiet! Pure Rock CPU Kylare, Seasonic Focus Plus 750W Gold, Fractal Design Define 5, W10 x64, BenQ XL2411Z, BenQ G2220 HD