Nvidia återlanserar Geforce GTX 1070 – med GDDR5X-minne

Permalänk
Medlem

@anon298854: För all del ta saker ur kontext och skapa egna fakta du. Men är det att diskutera eller bara att rent av trolla och skapa förvirring? Och det är inte precis första gången.

Ps. Är inte bitter. Tyvärr

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tomika:

@Ister: För all del ta saker ur kontext och skapa egna fakta du. Men är det att diskutera eller bara att rent av trolla och skapa förvirring? Och det är inte precis första gången.

Ps. Är inte bitter. Tyvärr

@Tomika

Tro inte på allt företag skriver.

Och jag skrev "Kan vara" inte att det var så.

Permalänk
Medlem

@anon298854: Alright. Ska jag ta på mig foliehatten och tro att dom skapat en ny uppsättning X minnen bara för att 2000 serien haft strul? Och nu vill Nvidia tjäna pengar på gammal teknik istället för att försöka fixa och pusha ut tekniken som är överlägsen den föregågna? Yes Sir!
Eller vid närmare eftertanke. Så kanske Nvidia helt enkelt bara har överskott av minnena och gör något vettigt av det.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tomika:

@Ister: Alright. Ska jag ta på mig foliehatten och tro att dom skapat en ny uppsättning X minnen bara för att 2000 serien haft strul? Och nu vill Nvidia tjäna pengar på gammal teknik istället för att försöka fixa och pusha ut tekniken som är överlägsen den föregågna? Yes Sir!
Eller vid närmare eftertanke. Så kanske Nvidia helt enkelt bara har överskott av minnena och gör något vettigt av det.

Hehe gör så 👍😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Du fick det att framstå att ray tracing var det enda nya. Så kunderna luras inte av ny teknik som inte finns osv. GDDR6 är en av sakerna. Sen har ju ray tracing blivit bättre sen releasen.

Skickades från m.sweclockers.com

Märkligt hur man kan tycka att jag kan få det att få något att framstå som gammalt när jag inte ens nämner det.

Sedan, återigen. Det är ray tracing som folk har betalat saftig premium för. Givetvis finns det annat nytt också men tror inte folk betalar 13K för ett nytt kort endast på grund av en ny minnesteknik.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Så även om priserna är ruttna för flera prisklasser just nu (och jag hellre köper AMDkort) så kan 2000-serien var bättre än 1000-serien i en del lägen.

Det är jobbigt för folk som vill köpa ett 2080 då ett 1080Ti kostar mindre och är lika snabbt (om man slår ut det på många speltester) eller mig som vill köpa ett 2080Ti Pust alltså.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Det är jobbigt för folk som vill köpa ett 2080 då ett 1080Ti kostar mindre och är lika snabbt (om man slår ut det på många speltester) eller mig som vill köpa ett 2080Ti Pust alltså.

Yepp. Så äre. Prisbilden för 2080 samt Ti är i nuläget ordentligt trist.
Hade själv tänkt mig en sådan uppgradering också men inte med nuvarande priser haha! Forget about it

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det är jobbigt för folk som vill köpa ett 2080 då ett 1080Ti kostar mindre och är lika snabbt (om man slår ut det på många speltester) eller mig som vill köpa ett 2080Ti Pust alltså.

Är ju inte et dugg trist. Hade tagit 2080 alla dadagar även om det var lite dyrare. 2080 har framtiden för sig, medan 1080 har den bakom.
Nyare teknik är alltid roligare.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Något i stil med detta alltså?

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Är ju inte et dugg trist. Hade tagit 2080 alla dadagar även om det var lite dyrare. 2080 har framtiden för sig, medan 1080 har den bakom.
Nyare teknik är alltid roligare.

DLSS är väl den enda fördelen? Temps också kanske, de är rätt så svala måste jag säga. RT ser jag personligen inte som en fördel eftersom prestandan är så extremt dålig.

Nu går det iofs knappt att få tag på 1080Ti så 2080 blir ju det man måste köpa. 10k kostar de lite dyrare OC modellerna, ouch!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9