Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av GizZm0:

En avg spelare med 300h?!?! Men hur långt är själva spelet "story-wise", dvs hur många timmar tar det att harva sig igenom kampanjen?

Detta är grovt generaliserat men skulle sätta det någonstans runt följande:
För de allra snabbaste ~4 timmar, för de som spelat länge men inte har bråttom ~8 timmar, för de som gjort det förr men fortfarande är relativt nya ~12 timmar och för de som är helt färska och kanske spenderar mer tid på att utforska kanske 20 timmar.

Jag vet inte hur många timmar jag har eftersom jag inte kör via Steam, men skulle tippa på 3000-4000 timmar om inte mer, jag har t.ex aldrig tagit mig till 100 och var 3:e månad så måste man lära sig nya saker

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av TiasE:

Detta är grovt generaliserat men skulle sätta det någonstans runt följande:
För de allra snabbaste ~4 timmar, för de som spelat länge men inte har bråttom ~8 timmar, för de som gjort det förr men fortfarande är relativt nya ~12 timmar och för de som är helt färska och kanske spenderar mer tid på att utforska kanske 20 timmar.

Jag vet inte hur många timmar jag har eftersom jag inte kör via Steam, men skulle tippa på 3000-4000 timmar om inte mer, jag har t.ex aldrig tagit mig till 100 och var 3:e månad så måste man lära sig nya saker

Ok, tack!

CPU: Intel i5-7600K MB: MSI Z270 GAMING PRO RAM: Corsair Vengeance 8GB DDR4@2800MHz GPU: MSI GTX 1070 ARMOR 8GB OC SSD: OCZ Agility-3 128GB HDD: WD 500GB Case: FD Define R4 PSU: FD Integra M 550W 80+ Bronze Screen: Benq Zowie XL2411 144hz Keyboard: Tesoro Colada Evil G3NL *BROWN* Mouse: Steelseries Rival 310

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av GizZm0:

En avg spelare med 300h?!?! Men hur långt är själva spelet "story-wise", dvs hur många timmar tar det att harva sig igenom kampanjen?

Beror på om du lyssnar på all Lore med
Utan att spela snabbt så är act 10 typ 12 timmar solo.
I grupp går det fortare.

en testare för en tidning spenderade 50 timmar typ

Träna bort dyslexin. Ryzen 2600x - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - Vattenkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av GizZm0:

3h13min som ssf

https://www.twitch.tv/videos/344593830

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002

Patch uppe och nedladdad

Träna bort dyslexin. Ryzen 2600x - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - Vattenkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av GizZm0:

Rekordet är 3h, en väldigt snabb spelare tar det på 4-6h. En vanlig spelare som kört för tar det på kring 10h och nya spelare verkar lägga allt mellan 20-100h. Man behöver dock lära sig ytterst lite för att faktiskt klara kampanjen, det går att bruteforcea den.

Det jag menade med 300h är om du ska lära dig allt själv genom spelet istället för att ta in informationen från andra källor (och detta då utslaget på något average vilket då räknar in personer som typ är immuna mot att lära sig sakerR).

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Aug 2012

Så, vad kommer ni köra? HC, SC, SSF? Själv är jag lite kluven mellan HC Trade eller SC SSF.

Min starter blir Toxic Rain. Körde TR som PF i Delve. Krossade allt content med minimalt gear. Otroligt nog ser det ut som att TR blivit buffad rätt hårt tack vare "Non-Ailment Chaos Damage over Time Multiplier" och Occultists nya "Withering Presence".

Obligatorisk MS Paint build i spoiler. (Referens till Reddits tradition)

Dold text

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | KFA2 GeForce GTX 960 OC | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 850 Evo 250GB 1x WD 500GB | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av oTiuZ:

Så, vad kommer ni köra? HC, SC, SSF? Själv är jag lite kluven mellan HC Trade eller SC SSF.

Min starter blir Toxic Rain. Körde TR som PF i Delve. Krossade allt content med minimalt gear. Otroligt nog ser det ut som att TR blivit buffad rätt hårt tack vare "Non-Ailment Chaos Damage over Time Multiplier" och Occultists nya "Withering Presence".

Obligatorisk MS Paint build i spoiler. (Referens till Reddits tradition)

Blir SSF HC som vanligt.
Största problemet är väl att jag inte valt min starter ännu med 15 minuter till patchen går live. Står mellan 3 builds

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av TiasE:

Blir SSF HC som vanligt.
Största problemet är väl att jag inte valt min starter ännu med 15 minuter till patchen går live. Står mellan 3 builds

Hehe, brukar bli så

Hur tror du Reave står sig nu med nerfs? Fortfarande bra?

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | KFA2 GeForce GTX 960 OC | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 850 Evo 250GB 1x WD 500GB | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Apr 2011

Blir nog inte gibb ikväll för min del -.-'
Blir till att gå och lägga sig nu så att man kan kliva upp någon gång inatt och börja lira istället.

Överväger att överge steam. Är nästan samma visa varje gång. Fast denna liga är ju extrem på 9.2 gb. Brukar ju vanligt vis vara typ 3-4gb max.

Lite less

Men men mer till att fundera över starter.
Tror jag ska ta och göra en elementalist winter orb, och ha BV som backup ifall det visar sig att den suger. SKillträdet / acendancys är ju i princip samma på båda så.

SSF som alltid, dock sc. Va en hc spelare förr. Men numer så klarar min dator knappt av PoE så HC skulle bara bli frustrerande.
Samt att det var rätt stressigt att lira hc, skoj men väldigt stressigt. Inte heller kul att man inte kan köra super rippy maps osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westeros, Sverige
Registrerad
Nov 2007

Blir disconnectad "hela tiden". Tre gången än så länge. Det sabbar min groove

Lekmaskinen: Sandy Bridge dator || Surfplattan: Surface Pro 4 || Fabbeluren: Nokia 7 Plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av SleeZy:

Blir nog inte gibb ikväll för min del -.-'
Blir till att gå och lägga sig nu så att man kan kliva upp någon gång inatt och börja lira istället.

Överväger att överge steam. Är nästan samma visa varje gång. Fast denna liga är ju extrem på 9.2 gb. Brukar ju vanligt vis vara typ 3-4gb max.
https://i.imgur.com/CuGkrCp.jpg

Vad är problemet med steam? Ser ju att det laddar ner sakta men det är väl pga din uppkoppling? Jag patchar från steam i kring 10-20MB/s oftast. Var inte hemma nu men det tog en kvart att få ner patchen idag.

Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av BergHa:

Vad är problemet med steam? Ser ju att det laddar ner sakta men det är väl pga din uppkoppling? Jag patchar från steam i kring 10-20MB/s oftast. Var inte hemma nu men det tog en kvart att få ner patchen idag.

Patcherna till steam är ungefär dubbelt så stora.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av oTiuZ:

Patcherna till steam är ungefär dubbelt så stora.

Ah, slutade använda standalone direkt vi fick möjligheten att köra över steam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Tja!

Funderar på att köra lite poe igen, var väl 5år sedan sist och har inte hängt med i svängen. Tror sist jag spela var när det kom på steam ihop med en ny akt, tror min hc gubbe överlevde runt 60h innan den dog pga nätverkslagg.

Hur funkar det med alla expansioner, bygger de flesta vidare på kampanjen? Tänkte om kampanjen är betyligt mycket större nu så det vore värt att spela om den? Vilken game-mode rekommenderas om man typ vill lägga 10-50h på mestadels singelplayer (kommer köra hc)? Och slutligen, nån som har nån bra länk till någon smidig guide för någon bra lättspelad build som inte bara är kul och bra vid endgame.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av sKRUVARN:

Tja!

Funderar på att köra lite poe igen, var väl 5år sedan sist och har inte hängt med i svängen. Tror sist jag spela var när det kom på steam ihop med en ny akt, tror min hc gubbe överlevde runt 60h innan den dog pga nätverkslagg.

Hur funkar det med alla expansioner, bygger de flesta vidare på kampanjen? Tänkte om kampanjen är betyligt mycket större nu så det vore värt att spela om den? Vilken game-mode rekommenderas om man typ vill lägga 10-50h på mestadels singelplayer (kommer köra hc)? Och slutligen, nån som har nån bra länk till någon smidig guide för någon bra lättspelad build som inte bara är kul och bra vid endgame.

finns SSF dvs solo self found mode, helt solo utan trading.
Arc trapper är rätt grym från början med shadow.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av sKRUVARN:

Hur funkar det med alla expansioner, bygger de flesta vidare på kampanjen? Tänkte om kampanjen är betyligt mycket större nu så det vore värt att spela om den?

Det finns idag 10 akter som storyn går igenom, men du har även en story som fortsätter efter de 10 akterna.
Så kort sagt ja, det har hänt en hel del sedan du spelade sist och det är helt klart värt att spela om från början, du lär dock aldrig ta dig igenom all story på bara 60 timmar (kampanjen ja, map storyn nej).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av TiasE:

Det finns idag 10 akter som storyn går igenom, men du har även en story som fortsätter efter de 10 akterna.
Så kort sagt ja, det har hänt en hel del sedan du spelade sist och det är helt klart värt att spela om från början, du lär dock aldrig ta dig igenom all story på bara 60 timmar (kampanjen ja, map storyn nej).

Var nog främst kampanjen jag tänkte på. Kommer säkert fastna å fortsätta till gubben dör dock.

Hur funkar det med betrayal? Är ju tydligen quests/story, men kommer det efter man kört egendom vanliga kampanjen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av sKRUVARN:

Var nog främst kampanjen jag tänkte på. Kommer säkert fastna å fortsätta till gubben dör dock.

Hur funkar det med betrayal? Är ju tydligen quests/story, men kommer det efter man kört egendom vanliga kampanjen?

Betrayal startar så fort du lämnat Lioneye's Watch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2012

Någon som spelar Path of Exile och skulle kunna hjälpa mig med Labyrinth, den tredje för lvl 68 eller vad det är - jag har lite problem med den xd. skulle kunna ge 3 chaos för en snabb hjälp. vet det låter lite men det är allt jag har ^^,

ni kan skriva till mig ingame, säg ni läst ifrån sweclock så fattar jag direkt, vet inte om det är account name eller character name ni behöver för å skriva till mig, mitt acc xzabat_hed och ingame name HedenXJ .

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci