Amazon Prime frågor om Video och handel

Permalänk
Medlem

Amazon Prime frågor om Video och handel

Har försökt att googla fram vad som gäller med Amazon Prime för video och handel och har fått olika svar...

Frågan gäller om det skiljer något mellan Prime-konton i de olika länderna, dels vad gäller video och handel, dvs kan jag skaffa ett Prime konto och använda det i alla Amazon-siter?

Jag kommer handla från tyska siten men vill kolla på video från amerikanska Amazon, måste jag ha två olika prime konton då?

När Amazon öppnar i Sverige kan jag använda mitt Prime där sedan eller måste jag skapa ett nytt då?

Edit:
Har testa att byta profilbild och den synkas iaf mellan .DE och .COM.
Dock så så ser jag inte mina tyska beställningar i US amazon.

Drog iväg ett mail till tyska amazon så får vi se vad de säger.

lade till text
Permalänk

Bra frågor, jag undrar också detta. Har nämligen affiliate konto på Amazon, men måste ha det på varenda marknad om jag vill dela affiliatelänkar på exempelvis UK, DE osv, tycker det är ganska dumt.

Bevakar tråden för svar.

Permalänk
Medlem

svar...

Fick tag i Amazon på chatten, trodde inte att det var så enkelt

Som jag förstår det så har man ett globalt Amazon-konto. Till det kopplar du sedan tjänster som "Prime för handel" eller "Prime video".
Prime för handel gäller endast i det land du handlar i, ex. befinner du dig i både Tyskland och USA måste du ha två prime-konton för att få samma service i båda länderna. Är ju ganska logiskt när man tänker efter

Som svenska har du ingen direkt nytta av Prime sa de.

stavning